chiddush logo

רישוי עסקים ראשון לציון – כל השלבים בדרך לאישור הנחוץ

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 20/3/2022

הצורך באיזון בין פעילות עסקית שמספקת לכולנו מוצרים ושירותים מצד אחד לבין מניעת פגיעה בסביבה ובבני אדם כתוצאה מאותה פעילות הוליד את חוק רישוי עסקים, כבר בשנת 1968. בהתאם לחוק זה, עסקים רבים נדרשים לרישיון כדי לפעול, ועל-מנת לקבל את אותו אישור נחוץ יש לעבור תהליך בירוקרטי מול האגף לרישוי ולקידום עסקים בעיריית ראשון לציון. בעמוד זה תמצאו פירוט לגבי התהליך, כך שתוכלו לדעת מה מצפה לכם ולהיערך בהתאם.

קבלת מידע מקדמי

תהליך רישוי עסקים ראשון לציון הכרחי עבור עסקים רבים – אבל לא כולם. צו רישוי עסקים, שעודכן בשנים האחרונות באופן משמעותי כחלק מרפורמות שמטרתן הייתה לפשט את תהליך הקמתם של עסקים חדשים, מפרט מהם העסקים הזקוקים לרישיון ומהם העסקים שפטורים מחובה זו.

אם העסק שבכוונתכם להקים נמצא ברשימת החייבים ברישיון, מומלץ לפנות לעיריית ראשון לציון, כאמור לאגף לרישוי עסקים, ולבקש מידע מקדמי. המידע המקדמי הוא רשימה מלאה של כל התנאים והקריטריונים שלפיהם נבחנת הבקשה לרישיון עסק. כשיודעים מהם התנאים, ניתן לתכנן את העסק באופן יעיל ומושכל.

גורמי הרישוי הרלוונטיים

צו רישוי עסקים מגדיר כאמור אילו עסקים זקוקים לרישיון, ובנוסף ניתן למצוא בו את רשימת גורמי הרישוי הרלוונטיים עבור כל עסק, בהתאם לקטגוריה אליה הוא שייך ולפרמטרים נוספים – כך למשל יש הבדל בין מפעלים לייצור מזון בהתאם ליכולת הייצור: אם ישנם חומרי גלם מהחי, מפעלים עם יכולת ייצור של יותר מ-5 טון נדרשים לקבל אישור ממשרד הכלכלה, בעוד מפעלים עם יכולת ייצור מתחת לרף הנ"ל לא זקוקים לאישור של גורם זה (אבל כן נדרשים לעמוד בתנאים של משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה ורשות הכבאות).

הגשת הבקשה לקבלת רישיון עסק

אחרי שמבררים מהם גורמי הרישוי עבור עסקים בראשון לציון ומהן הדרישות של כל גורם, ניתן לערוך את תוכניות העסק המוגשות ביחד עם הבקשה לרישיון. שלב זה של הליך רישוי עסקים ראשון לציון חייב להתבצע באופן מוקפד במיוחד, משום שאי הגשה לפי כל הנהלים תגרור עיכובים מיותרים שלא לצורך. הבקשה והמסמכים הנלווים מוגשים לאגף הרישוי, והוא זה שמעביר אותם לכל גורם רישוי רלוונטי.

ביקורת בעסק

בחלק מהמקרים רישוי עסקים בראשון לציון כולל גם ביקורת שאותה עורכים גורמי הרישוי הנ"ל, כולם או חלקם. בחלק מהמקרים הם "מסתפקים" בהצהרה בלבד – אם כי גם במצב כזה תיתכן ביקורת בעתיד, וכל אי התאמה בין התצהיר לבין המציאות עלולה לגרום ענישה קשה כלפי העסק וכלפי בעל העסק.

אם מתגלים ליקויים, כלומר העסק לא עומד בכל הקריטריונים, הבקשה לרישיון תידחה, או שיינתן רישיון על תנאי לפרק זמן קצוב ובמהלכו בעל העסק יהיה חייב לתקן את כל הבעיות שהתגלו.

האם מבחינת רישוי עסקים ראשון לציון היא מקום טוב לפתוח בו עסק?

בצו רישוי עסקים כמו גם בחוק רישוי עסקים ראשון לציון לא מוזכרת, משום שאין הבדל בקריטריונים לאישור הבקשה בין ערים שונות בארץ. גם מבחינת משך הטיפול בכל בקשה לרישיון עסק ראשון לציון מחויבת למענה תוך פרק זמן מוגבל (בהתאם למסלול הרישוי, כשלמשל במסלול המזורז נדרשת תשובה תוך 21 ימים). בהתאם הקפדה על ביצוע הליך רישוי עסקים בראשון לציון לפי כל הכללים מאפשרת הפעלת העסק תוך זמן קצר.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע