chiddush logo

ה"פור" בשושן חייב להתקין "חג הפור" מדוע "פורים"

נכתב על ידי משה אהרון, 17/3/2022

בס"ד.
אלא שכותבי המגילה הבינו כי העסק עם עמלק הוא פרקים בסדרה מתמשכת.
 אם הוא התעורר בשושן בימים ההם .הוא וודאי יתעורר שוב במקום אח
ובזמן אחרר [למשל בשואה].
 ולכן ביקשו לראות זאת כדרמה אחת נמשכת.  
כקומלקס אחד מתמשך של פרקים . 
במילים פשוטות  :
הפרשה הבאה ותוצאותיה הם שצריכים להכתיב את היחס
 העדכני והערכי לכל העניין . 
כך שאם לבסוף עלה ביד עמלק בכל זאת 
להשמיד ולהרוג מחצית מהיהודים . 
 להנשך שמחה זו מה עושה.
חג הפור הראשון של שושן הפך למעשה ללא רלוונטי 
 הוא אמור להימחק כאפיזודה היסטורית לא עדכנית .
 היה לנו כבר מזמן לכרוך הא בהא .
 להתייחס לשואה  לא כחג "פור" .
אלא כמעשה שמיים הדורש התייחסות תיאולוגית עמוקה ונמשכת ....
מזמן היה צריך לקיים את "משפט השואה"......
 ואחר כך לכתוב את מגילת השואה .
 ולהפוך את פורים "ככיפורים " מן יום של חשבון נפש לאומי 
על השואה ותוצאותיה - כולל
 התקומה שבעקבותיה. 
 שכן אי אפשר להבין את מכמניה של התקומה ולנהל אותה נכון ,
 בלי לסגור תיאולוגית את משפט השואה.....
 על דברים פחותים מאלה הקב"ה עצמו ביקש משפט : "לכו ונשפטה"
משה אהרון 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע