ה"פור" בשושן חייב להתקין "חג הפור" מדוע "פורים"
נכתב על ידי משה אהרון, 17/3/2022
בס"ד.
אלא שכותבי המגילה הבינו כי העסק עם עמלק הוא פרקים בסדרה מתמשכת.
אם הוא התעורר בשושן בימים ההם .הוא וודאי יתעורר שוב במקום אח
ובזמן אחרר [למשל בשואה].
ולכן ביקשו לראות זאת כדרמה אחת נמשכת.
כקומלקס אחד מתמשך של פרקים .
במילים פשוטות :
הפרשה הבאה ותוצאותיה הם שצריכים להכתיב את היחס
העדכני והערכי לכל העניין .
כך שאם לבסוף עלה ביד עמלק בכל זאת
להשמיד ולהרוג מחצית מהיהודים .
להנשך שמחה זו מה עושה.
חג הפור הראשון של שושן הפך למעשה ללא רלוונטי
הוא אמור להימחק כאפיזודה היסטורית לא עדכנית .
היה לנו כבר מזמן לכרוך הא בהא .
להתייחס לשואה לא כחג "פור" .
אלא כמעשה שמיים הדורש התייחסות תיאולוגית עמוקה ונמשכת ....
מזמן היה צריך לקיים את "משפט השואה"......
ואחר כך לכתוב את מגילת השואה .
ולהפוך את פורים "ככיפורים " מן יום של חשבון נפש לאומי
על השואה ותוצאותיה - כולל
התקומה שבעקבותיה.
שכן אי אפשר להבין את מכמניה של התקומה ולנהל אותה נכון ,
בלי לסגור תיאולוגית את משפט השואה.....
על דברים פחותים מאלה הקב"ה עצמו ביקש משפט : "לכו ונשפטה"
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)