chiddush logo

עורך דין תאונות דרכים ובית המשפט לענייני תעבורה

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 20/2/2022

מעורבות בתאונת דרכים כאשר אנחנו אלו שגרמנו לה היא מצב לא נעים. במקרים מסוימים כאשר אנחנו מעורבים בתאונת דרכים אנחנו נצטרך להתמודד עם תביעה פלילית של המדינה שתתנהל בבית המשפט לענייני תעבורה ולשם כך נצטרך לשכור עורך דין תאונות דרכים שתחום ההתמחות שלו הוא דיני תעבורה. במקרה שבו אחד מכלי הרכב שהיה מעורב בתאונה (שלנו או של הנהג השני) היה אופנוע כדאי לנו לשכור עורך דין תאונות אופנוע שמתמחה ספציפית בתאונת דרכים של אופנועים.

עורך דין תאונות דרכים – באילו מצבים משפטיים הוא יכול לסייע לנו?

עורך דין תאונות אופנוע יכול לסייע לנו אם אנחנו נהגי אופנוע והיינו מעורבים בתאונת דרכים ועכשיו המדינה תובעת אותנו בבית המשפט לענייני תעבורה. עורך דין תאונות דרכים יוכל לסייע לנו למעשה בכל מקרה בו אנחנו נתבעים על ידי המדינה בבית דין לענייני תעבורה. הוא יוכל לעזור לנו בנושאים כמו:

-          תאונות פגע וברח

-          נהיגה תחת פסילה או שלילה

-          נהיגה תחת השפעת אלכוהול

-          דוחות נהיגה בגין מהירות מפורזת

ולמעשה עורך דין תעבורה ייצג אותנו בכל עבירה בספר החוקים שקשורה לעבירה על חוקי התנועה של מדינת ישראל.

מה הדבר הראשון שעלינו לעשות מבחינה משפטית עם היינו מעורבים בתאונת דרכים?

הדבר הראשון שעלינו לעשות עם היינו מעורבים בתאונת דרכים זה קודם כל לוודא שאין פצועים או נזק לרכוש. לאחר מכן במידה ויש פצועים אנחנו חייבים להזמין שירותי הצלה. במידה ואין פצועים אנחנו (ולמעשה גם אם יש) אנחנו צריכים להחליף פריטי יצירת קשר ופריטי ביטוח עם הנהג השני שהיה מעורב בתאונה. לאחר מכן, אנחנו צריכים בכל מקרה להתפנות לחדר מיון גם אם לא נפצענו (לצורכי הביטוח) ואז אנחנו יכולים גם לטלפן להתייעצות משפטית עם עורך דין תאונות דרכים.

למה חשוב שיהיה לנו ייצוג של עורך דין אם היינו מעורבים בתאונת פגע וברח כנהגים הפוגעים?

עורך דין תאונות דרכים הוא בהחלט עורך הדין שאנחנו צריכים לפנות אליו במקרה שהיינו מעורבים בתאונת פגע וברח כנהגים הפוגעים. בריחה מזירת תאונת דרכים שגרמנו לה מהווה עבירה פלילית חמורה ולרוב המשטרה מצליחה לתפוס את מי שעושה זאת. במידה ואנחנו עומדים בפני כתב אישום של תאונת פגע וברח שהיינו אחראים לה אנחנו חייבים לשכור עורך דין מומחה שייצג אותנו.

חשוב מאוד, לשים לב שאנחנו בוחרים לשכור עורך דין מומחה שאנחנו יכולים לסמוך עליו. ככל שעורך הדין שלנו יהיה מקצועי יותר כך נקבל ייצוג משפטי טוב יותר. כדאי להיות מודעים לכך שרוב המשפטים על עבירות תנועה אפילו לא מגיעים לדיון בבית משפט אלא מסתיימים בכך שהתביעה וההגנה סוגרות עסקת טיעון שלרוב כוללת שלילת רישיון, או קנס או עבודות שירות (במקרים נדירים בהם העבירות שבוצעו חמורות מאוד).

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע