chiddush logo

הזהב הכסף והנחושת

נכתב על ידי טל סייג, 30/1/2022

 למה בחרה התורה להעלות תרומה מתוך כול המתכות דווקא את הזהב הכסף והנחושת? – כי לשם יתברך שמו ויתעלה הדרו, - דרך תורתו הקדושה היה ידיעה גם בחוכמת הכימיה ותבוא פרשת תרומה ותגן על כבוד התורה ותהלל את התורה שמבינה גם בכימיה ולא כמו שאומרים המדענים החדשנים האלו שלתורתנו הקדושה לא הייתה שום השגה בחוכמותיהם החדשות שלכאורה לסברתם רק הם גילו בעת המאוחרת הזו.

 

כי הזהב הכסף והנחושת הם אותו טור מתכתי בטבלא המחזורית – זאת אומרת בעלי אותו מספר אלקטרונים המקיפים את הגרעין בקליפה החיצונית של האטום, ואם יאמר המקשן שלא הוא אלה משום שסתם אלו המתכות היו הנפוצות בדור ההוא בשימוש יבואו פרשות פינחס מטות מסעי להעיד שבהם דיברו על מתכות שהיו בשימוש בדור ההוא גם על הבדיל האבץ והעופרת, אך המתכות שנבחרו כהעלאת תרומה למשכן מסודרות ברוח הקודש דווקא מטור מתכתי מסוים בטבלא המחזורית, וגם צבעיהם צהוב אדום של הזהב, לבן כחול של הכסף וירוק חום של הנחושת הם בספקטרום של שבירת קרני האור בדיוק הצבעים שצריך להעלות תרומה לעניין משכן השם.

 

ובעליונים הם מכוונים כנגד צבע האדמה הירח והשמש, - חום לבן צהוב ובבני האדם המוכרים מן הישוב בצבעי העור הלבנים והחומים וצבע השער הצהוב והחום.

 

ואבני המילואים של החושן היו כלולות מצבעי כחול וירוק שכנגד השמיים הכחולים והעננים הירוקים והכחול והירוק שמופיע לפעמים אצל כמה בני אדם בצבע העיניים.

 

וככה קומת העולם מכוילת מטבעי מעשה הבריאה לקומת אדם בצבעי העולם צהוב לבן חום כחול ירוק ועל בסיס זה נעשה עניין המשכן ועבודת הכוהנים בבית המקדש.

 

כי כבוד אמת חוכמת התורה לא מוטל בספק התורה לא באה להוליך שולל את הבריות אחרי אמונות טפלות ולא נכונות פרימיטיביות חשוכות ומיושנות, - אמיתותה נצחי וראוי לכבוד היאה לו.

 

והמדור בעולמות שבו חקק השם את חקיקות התבניות האלו הוא בתפארת דיצירה דאצילות שהוא בחינת גוף היש שמיש שבאין, וכשיורדים למקום שבו השם חקק חקיקות באין עצמו בהאין הרי מופרך דווקא אז הטענה שאין אלוקים, כי דווקא שם מוכח שהאין הוא לא שום דבר משמעותי בשביל אלוקים והתכונה הערכית הזו "אין" – לא יכולה לשלול את האלוקות, - אדרבה אלוקים חוקק בה חקיקות ותבניות כרצונו שרמוזות בתורה כמו בפרשת תרומה למשל.

 

זהב כסף נחשת עם הכולל כפול שלושת התיבות 2796=(13+160+758+1)*3 וכך הוא גם קפיצת הדרך עם 9 האותיות כפול 2 התיבות שכן (680+709+9)*2=2796 כי קפיצת הדרך כלול מכול צבעי השער עיניים ועור חום צהוב ירוק כחול לבן ויכול להופיע בכול פנוטיף אפשרי.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע