עמלק - ןעמלקיות שמוחה יחדו וייעודו של העם הזה
שעמלק הוא אדם שמתגדל לאלוהים.
לפיכך כשההיסטוריה של העם הזה החלה בשלמות הראשונה של : התגבשות סביב של "ויאמינו בה' ובמשה עבדו" הופיע מיד האיפכא - עמלק כאמור. להושיט ביומרה יד על כס-יה. בכך של להפוך את ה"עם" שהתגבש זה עתה סביב ייעודו ותכליתו להופכו -ללא קיים .-ללא טבורו לאלוהים
איונו בבחינת "עמלק" - ראשי תיבות "עם לא קיים"
עמלק הופיע להראות :שהמתח הזה בין :
אלוהים כאלוהים .לבין אדם באלוהים, יתקיים לעד .
וכי תמיד עמלק ישאף לזנב בנחשלים ולהמשיך לכרסם עדי "איונו" הרעיוני [לפחות]של העם הזה.
הנה כי כן כיום להוותינו עמלק מצליח להתבטא גם בנישה רלוונטית נוספת .
שמגמתה כסטן לחבל בתהליך הגאולה .
ולהרוס ולשסע רקמות עדינות בעם הזה : לגוזרו לגזרים מפולגים ומשוסעים
בכך שכאלה המכונים "גדולי הדור" או "גדולי תורה", הופכים ל"אלוהים".
אותם שאינם בכלל בני האדם הטועים. פטרוני האמת המוחלטת
וכך לקעקע מערכות שלטון ומשילות .
לפתע קמים "גדולים" שכאלה לבטל משפט , חסד וצדקה.
לקרוא בגרון עתק שהאמת נצרחת אך ורק מגרונם שלהם ומפיהם .
ותורת ישראל ביקשה לצייר לדורות עולם אחר:
שילוד אישה, לעולם אינו אלוהים . והוא מועד שבמועדים לכל טעות
שאפילו :
משה טעה באחת .
רבי עקיבא בעשר .
הרמב"ם במאה .
וכך כל השאר באלפים ורבבות .
סכנתו הכי גדולה של העם הזה הם מנהיגיו ורועיו הרוחניים וכאמור להוותינו כיום, יש מי מאלה שכמאמר הנביא הם "תופשי תורה" שבו את התורה לעצמם - לאנוכיותם וגחמותיהם מפליגים בחומרות שאין בינם לבין "וחי בהם ולא כלום".
ובכך מקיימים כלפי עמם : את אותו המעשה הנורא של : "מעשה עמלק" .
לבטל או לחבל רעיונית בעם ישראל וגאולתו [מעכבי ה"שלמותא" - הגאולה השלמה]
לטשטש ולמחות את יחודו וייעודו ואת קשר הטבור לאלוהיו.
ואת הזכר הרעיוני והמעשי הזה יש להקדים ולמחות .
משה אהרון