chiddush logo

תחזוקה לרכב ביום יום

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 23/12/2021

 תחזוקת רכב

כל אחד מעוניין שהרכב שלו יהיה תמיד תקין והוא יוכל לנסוע בו לאורך זמן ללא כל תקלה וללא צורך להגעה למוסך. אך במציאות זה לא כך, כיוון שיש להגיע למוסך בכל 15,000 קילומטרים או על פי הוראות היצרן כדי לבצע תחזוקת רכב, לבדוק שהכול תקין, להחליף שמנים, מסננים וחלפים נוספים אם הם בלויים או שחוקים. בנוסף לכך באחריותו של בעל הרכב לבדוק מדי פעם את כמות האוויר בצמיגים ובמידת הצורך למלא אוויר על פי הכמות המומלצת בהוראות היצרן, למלא דלק לפני שהמיכל מתרוקן כדי לא לפגוע במשאבת הדלק ולראות מעת לעת כאשר המנוע קר, מה מצבו של המצבר ואם יש בו נוזלים או שהכמות שלהם היא קטנה מאד.

כאשר הכמות היא קטנה, הדבר מצביע על כך שהמצבר יפסיק תוך פרק זמן קצר את הפעילות שלו ולכן כדאי לדאוג מבעוד מועד לנושא של החלפת מצבר לרכב. האופציה הנוחה ביותר לביצוע מהלך זה היא להתקשר למוקד השירות, אשר מפעיל כמה וכמה ניידות שירות אשר מבצעות תחזוקת רכב  ולבקש שירות של מצבר עד הבית. לאחר שמיידעים את המוקד לגבי הדגם של הרכב ואת המיקום שבו הרכב חונה, איש השירות מגיע תוך פרק זמן קצר יחסית, מוציא את המצבר הישן ומתקין במקומו מצבר חדש.

תחזוקת רכב במקרה של תקלה במצבר

הפעולה הזו מתבצעת במהירות כיוון שכל הרכבים החדשים בנויים כך שקל מאד לטכנאי להגיע למיקומו של המצבר הישן, לשלוף אותו ולהתקין במקומו את המצבר החדש. פעולה מהירה זו מייתרת את הצורך להמתין לגרר, לגרור את הרכב למוסך באמצעות גרר, להמתין כמה שעות במוסך של תחזוקת רכב, עד החלפת המצבר ועוד.

טיפולים שוטפים ברכב

קיימת חשיבות רבה להגיע לטיפולים השוטפים במוסכים המורשים בהתאם להוראות היצרן כדי לוודא שהכול תקין ברכב ולבצע את הפעולות הנדרשות. הטיפול שמבצעים עובדי המוסך בהגיע הרכב לתחזוקת רכב כאשר מדי הקילומטר עומד על  – 60.000 קילומטר הוא חשוב במיוחד כיוון שמתבצעות בו בדיקות מקיפות ביותר. בנוסף לכך יש להחליף רצועת טיימינג של האלטרנטור, כדי שהיא לא תיקרע חלילה במהלך הנסיעה. זוהי אפשרות מסכנת חיים כיוון שאם הרכב יתקע באמצע הכביש וכשנמצאים בכביש מהיר המצב הוא בעייתי מאד. כמו כן בטיפול זה מחליפים בדרך כלל את הבלמים שנשחקו עם הזמן.

מוסכים לטיפול ברכבים

כל בעל רכב מגיע למוסך אמין שהוא סומך על עובדיו שיבצעו עבודה מקצועית באופן מיומן. קיימת חשיבות רבה לתיעוד כל הטיפולים שנעשו במוסך וזאת כדי לדעת מתי הוחלף כל חלק ספציפי ברכב זה. הדבר הוא חשוב עבור בעל הרכב וגם עבור מי שמתעניין ברכב זה ומעוניין לרכוש אותו. כאשר הוא רואה את ההיסטוריה של הטיפולים, את מה שבוצע לאורך השנים, הוא רגוע הרבה יותר וכך הוא רוכש רכב יד שנייה.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע