chiddush logo

תואר בהנדסת תעשייה וניהול - כל מה שרציתם לדעת

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 20/12/2021

בעידן של היום, המשימות אשר מוטלות על מנהלים בחברות מורכבות יותר מתמיד, ולזה גם מצטרפים אמצעים טכנולוגיים חדשים ומתוחכמים. לימודי הנדסת תעשייה וניהול משלבים את שני התחומים הללו, וחוקרים את הדרך בה אפשר לתכנן מערכות ולתפעל מערכות של תעשייה ושירותים שונים בצורה הטובה והיעילה ביותר. בלימודי הנדסת תעשייה וניהול שמים דגש על החלק האנושי של מערכות התעשייה והשירותים, זאת בשונה ממקצועות הנדסה אחרים שם הדגש הוא על התנהגות של מערכות פיזיקליות שונות.

במהלך הלימודים, הסטודנטים נחשפים לנושאים לימוד רבים, הסטודנטים רוכשים ידע תיאורטי מתקדם תוך כדי ניסיון מעשי רב, כתוצאה מכך הם זוכים ליתרון תעסוקתי בשוק העבודה המודרני.

 

מהם תכני הלימוד בלימודי הנדסת תעשייה וניהול

 

הנדסת תעשייה וניהול היא למעשה מקצוע ריאלי, מקצוע זה הוא פחות מתמטי בהשוואה לתחומי ההנדסה השונים. בעידן של ימינו, לימודים אלו מתקשרים לטכנולוגיה בצורה נהדרת ומאפשרים לסטודנטים הכשרה והתמקדות בתהליכים תוך ארגוניים דרך יצירה של ארגון ואיזון השירותים בתפעול והגדלת הרווחים של החברה.

במהלך לימודי הנדסת תעשייה וניהול הסטודנטים ילמדו מספר תחומים בנושאי מדעים. חלק מן התחומים הנלמדים הם: פיזיקה, מתמטיקה, מחשבים, כימיה, ניתוח מערכות ועוד הם הבסיס של הלימודים אשר נותנים לסטודנטים נקודת פתיחה גבוהה והצלחה בחלק המעשי של הלימודים. לצד לימודי המדעים, הסטודנטים פוגשים גם את הפן הארגוני והניהולי של לימודי הנדסת תעשייה וניהול. חלק מן התחומים הנלמדים הם; קורסים בניהול, שיווק, כלכלה, מכירות, חשבונאות ועוד. לימודי הנדסת תעשייה וניהול מלמדים את הסטודנטים את יסודות ההנדסה והמדעים. בשנה הראשונה של לימודי הנדסת תעשייה וניהול לומדים הסטודנטים קורסים בסיסיים אשר יכינו אותם להמשך הלימודים, הקורסים הנלמדים בשנה הראשונה הם קורסי בסיס במקצועות המדעים התעשייה והניהול.

במהלך הלימודים עומדת בפני הסטודנטים אפשרות לבחור מסלול התמחות אשר ימקד את התואר ואת ההכשרה אותה הם יקבלו במהלך לימודי התואר הראשון. תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול הוא ברוב המקרים תואר בוגר במדעים - Bsc כמו כן, סטודנטים רבים פנים גם לתואר בוגר בטכנולוגיה - BTech.

 

מהם תנאי הקבלה ללימודי הנדסת תעשיה וניהול?

 

בשנים האחרונות לימודי הנדסת תעשייה וניהול הפכו יותר ויותר מבוקשים וכתוצאה מכך דרישות הקבלה הם קשות יחסית, כמו ההשקעה הנדרשת בלימודי תואר זה. מוסדות הלימוד לתואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול דורשים ברוב המקרים תעודת בגרות מלאה בעלת ציונים גבוהים במקצועות המדעים. נוסף על כך, יש צורך בציון פסיכומטרי גבוה של 600 לפחות. יתרה מכך, הסטודנט צריך להתחבר למקצועות הכלכלה, סטטיסטיקה, מתמטיקה, הנדסה וניהול.

לימודים אלו שייכים לתחום ההנדסה, לימודי הנדסת תעשייה וניהול נחשבים קלים ביחס למקצועות ההנדסה המקבילים בתחום אך עדיין נדרשת השקעה רבה ומאמץ רב כדי להצליח בלימודים אלו.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע