chiddush logo

רעיון לפרשת וישלח

נכתב על ידי חגי 12, 14/11/2021

 

ערבותו של יעקב על עשיו

לב, כג  וַיִּקַּח אֶת שְׁתֵּי נָשָׁיו... וְאֶת אַחַד עָשָׂר יְלָדָיו

רש"י: "ודינה היכן היתה? נתנה בתיבה ונעל בפניה שלא יתן בה עשו עיניו, ולכך נענש יעקב שמנעה מאחיו, שמא תחזירנו למוטב ונפלה ביד שכם".

התנהגות יעקב היתה מושלמת, הוא נהג כפי שהיה מצופה ממנו, היה עליו לדאוג שדינה לא תיפול לידי עשו הרשע.

אם כך, מדוע יעקב נענש, הלא הגן עליה, כדי שעשו לא יקלקל אותה, וסביר יותר להניח שעשו היה מקלקל את דינה מאשר שהיא היתה מחזירה אותו למוטב?

אכן יעקב היה צריך להחביאה, ובכל זאת הטענה עליו, שלא היתה לו אפילו מחשבה שאולי דינה תחזיר את עשו למוטב.

הסבא מקלם אמר בלשון מליצה, שכשיעקב סגר את התיבה הוא נעל אותה מידי חזק, היה לו לשקול את שני הצדדים.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה