chiddush logo

קצת עצות טובות כדי לשמח אדם ביום ההולדת שלו

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 24/10/2021

 "היום בו נולדת הוא היום בו הקדוש ברוך הוא החליט שהעולם הזה לא יכול להתקיים בלעדיך" (רבי נחמן מברסלב)

איזו אמירה מופלאה סיפק רבי נחמן מברסלב, שבבסיסה עומדת ההבנה שכל אדם שהגיע לעולם, יש לו תפקיד, ייעוד וייחוד השמורים רק לו, וטוב לעולם כי הגיע.

לכל אדם יש את היום המיוחד לו בשנה – יום ההולדת שלו, שנחשב כראש השנה הפרטי שלו.

למרבה ההפתעה, נראה כי מנהג חגיגת יום ההולדת אינו מנהג עתיק מידי, למרות שיש אזכור גם בספר בראשית (פרק מ') לחגיגת יום הולדת, דווקא של פרעה: "ויהי ביום השלישי, יום הולדת את פרעה, יעש משתה לעבדיו".

אם אדם יקר לכם חוגג בקרוב את יום הולדתו ונראה כי הוא לא מתכוון לציין זאת באופן מיוחד, אולי תרצו אתם לשמח אותו במיוחד ביום זה, וכן להסביר לו על הסגולות המיוחדות ביום זה.

במיוחד בשבילכם – איך אפשר לשמח אדם ביום הולדתו?

 

כתבו לו ברכה אישית

אחת המחוות היפות ביותר שניתן לעשות לאדם יקר לליבנו, הוא לכתוב עבורו ברכה ליום הולדת – אישית ומרגשת, ובמקרה של ברכת יום הולדת – כל המרבה הרי זה משובח.

יום הולדת זו הזדמנות מצוינת לדבר בשבחו של האדם לו אתם חוגגים, ולאחל לו את כל הטוב שבעולם- במילים המקוריות שלכם.

לא תמיד קל למצוא את המילים הנכונות ולפעמים חסרה השורה הראשונה שתצית את ההמשך. במקרה כזה, כדאי להציץ באתרי ברכות שונים ברחבי הרשת לקבל קצת השראה.

ראוי להזכיר בנושא זה את אמירתו של הרב הגאון, ישראל ליפשיץ, בעל "תפארת ישראל": "הנני מצווה לכם, בניי ובנותיי, ביום הלידה של כל אחד, יכתבו לו אחיו ואחיותיו ברכת מזל טוב."

 

הסבירו לו על מנהגי יום ההולדת

יום ההולדת, על פי הירושלמי מסכת ר"ה, הוא יום בו מזלו של האדם גובר ("ביום ההולדת של האדם מזלו שולט ועוזר לו"). יחד עם זאת, ישנם מנהגים שתפקידם לנצל את היום החשוב הזה: עליה לתורה בשבת הקודמת ליום ההולדת, הוספה בנתינת צדקה והוספה בלמידת תורה ולמידת חידושים, קבלת התחזקות בענייני תורה ומצוות וקריאת תהילים. עוד יש כאלו הקונים בגד חדש ומברכים "שהחיינו".

יש הנוהגים בימי ההולדת לערוך חשבון נפש לגבי השנה החולפת. אם לכלת או חתן יום ההולדת קשה להתבודד לעשות חשבון נפש, אולי תוכלו לעודד איתם על ידי ישיבה משותפת.

 

קביעת סעודת הודיה

אחד המנהגים ביום ההולדת הוא לציין אותו בשמחה בסעודה חגיגית עם בני המשפחה וחברים. אין שמח מזה לאדם המציין את יום הולדתו – לבלות עם האנשים היקרים לו ביום המיוחד לו. אם לאדם החוגג את יום ההולדת אין את האמצעים או את הזמן לקיים אצלו את הארוחה, תוכלו לזכות במצווה גדולה ולקבוע עבורו את הסעודה ולהכין אותה בשבילו.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע