והייתם לי סגולה
משך חכמה שמות פרק יט
והייתם לי סגולה מכל העמים כי לי כל הארץ. או יתכן דאמר "ממזרח שמש עד מבואו גדול (שמי בגויים... כי גדול שמי בגויים" - מלאכי א, יא), יעויין בסוף מנחות, קרו ליה אלהה דאלהה. הנה מכירים השם יתברך
ובעילאות השם לפעמים משלש קווים ונקרא רק אצלנו הישראל כפי שנקרא בתפלת יהושוע בין נון בעלינו לשבח מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא ואז הוא נקרא אלהה דאלהי דכל אלהה ואז הוא עושה איתכפיא על ידי שילוש קווים לאלהה דאלהה, ולפעמים עושה לו קוים מכח עניין קדוש ברוך הוא שלו יתברך עד כדי שלוש וחצי וקצת, וכמה הוא קצת זה שמונה עשרית בערך שיוצא בסוף שלוש וחמש תשיעיות והא בסוד החובד"ך שהוא כל עסק קודקוד, - חוכמה אונה ימנית נקייה מעבודה זרה אך יש בה לפעמים עניין נביא שקר והיא בחינת קיני בינה אונה שמאלית שכתר על בינה ולכן יש בה חוכמה בגויים תאמין שכן האמונה היא בכתר שעל בינה אך צריך להיזהר בה מעניין שיתוף ודעת גזע המוח שהוא קדמוני שיש להיזהר בורק מקליפת עמלק ונגע ר"ע בכלל, אחר כך יש בחינת כתר שמכתר את כל עסק המוח הוא עצם הגולגולת עצמו ונפש דמוח שהוא הדמים של המוח ולבסוף מיץ החה"פ חב"ד שהוא פלזמת המוח שלבד מהדמים ובלוטות המוח הכלליות שדואגות שלא יתייבש השכל והם כל אלו בחינות אברהם יצחק יעקוב דוד ומשיח, ה' הרואי פני המלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא שהם עבדיו המובהקים, ועד עדי פנימיות שמלפני ומליפנים לפנים שבתוך המוח, חוץ מהם יש עניין כללי יותר בשבע רואי פני המלך שכוללים גם את משה רבנו עבד השם ואליהו הנביא עבדך, שמשה בפנימיות חב"ד הוא בחינת פרק תחתון דהוד דדעת תחתון שהוא השליטה המוחית הסופית על הבקרה המעשית על מערכת העצבים המעשית היוצאת מהמוח לשליטה על כללות ענייני המחדו"ם (מחשבה דיבור ומעשה עד פעילויות הגוף הקטנות ביותר, ואליהו הנביא בסוד כל מה שהרגת עכשיו שלך שמנקה קליפות בלעם מדעת עליון על ידי קנאות פינחס הוא אליהו.