chiddush logo

מה הסרט שלך?

נכתב על ידי ברוך עינב, 25/9/2012

 בס"ד

 

מה המשותף לחתונות ולטלוויזיות?

 

כשבאים לראות סרט, גודל המסך יכול להשפיע על התחושה הראשונית של אנשים מסוימים וכך אם המסך גדול ומשוכלל במיוחד זה יכול לגרום להם להתרגש ולפתח ציפיות גדולות, ואם הוא קטן אז תחליף אותה תחושה מקדימה של פספוס וכמיהה למסך גדול יותר, שאיתו הם בטוחים שההנאה תהיה מובטחת.

 

ואז קורה דבר מעניין, הסרט מתחיל וברגע שהם צוללים לתוך העלילה, גודל המסך כמו יתר מאפייניו מפסיקים לעניין אותם לפתע פתאום, מאחר והם עוברים להתמקד בתוכן ובעיקר. אם מדובר בסרט טוב הם צפויים ליהנות ובמידה והם יזילו דמעה, היא בטח לא תהיה תלויה במספר האינצ'ים גם אם מדובר במכשיר סלולרי ממוצע. במקרה והסרט מסתבר כלא מוצלח, לא קיים מסך בעולם כולו ולו הגדול והמשוכלל ביותר, שיצליח לחפות על כך, שהרי ידוע שגם כאן, כמו בכל דבר ועניין בחיים, האמת נמצאת בפנימיות ולא בחיצוניות, במהות ולא בכמות, כשגם החיצוניות המרשימה ביותר לא יכולה להספיק כדי לעמוד בזכות עצמה, שהרי זה יהיה מוזר לראות מישהו שמתעפל ממסגרת שמעטרת יצירת מופת, אלא אם הוא אמן מסגרות.

 

וכאן המקום לבצע את ההשוואה המתבקשת לאותם אנשים, שמחפשים אחר בן או בת הזוג שלהם ועלולים לייחס חשיבות מוגזמת למראה החיצוני, שבמידה והם מסתמכים בעיקר עליו ומתעלמים מהעיקר, הם יכולים לגלות מהר מאוד שהם לא רוצים להמשיך לצפות בסרט הזה למרות מאפייניו החיצוניים המעולים, לא מבינים למה הם התחילו לצפות בו מלכתחילה ומגיעים למסקנה, שהדרך שהובילה אותם לקבל את אחת ההחלטות החשובות בחייהם היתה שגויה.

 

לאחרונה הייתי צריך להדפיס ולתלות מודעה והזדמן לי לעבוד על מחשב עם מסך גדול במיוחד. כתבתי ועיצבתי את התוכן הדרוש והכל נראה לי גדול מספיק ואולי אפילו גדול מדיי על המסך, אך כשהדף יצא מהמדפסת הבנתי שגודל המסך הטעה אותי וטשטש את הפרופורציות הנכונות מאחר והמודעה שהופיעה על הדף היתה הרבה יותר קטנה ממה שהייתי צריך. במקרה הזה גודל המסך הפך כבר לחסרון.

 

מאחר והמקור לכל הרגשות שלנו, שמשפיעים על כל תחומי החיים הוא פנימי, רוחני ולא חיצוני, כך גם הנתונים שעליהם אנחנו מבססים את ההחלטה המשמעותית הזאת לא יכולים להתבסס על גורמים חיצוניים ומוכרחים הם להיות תלויים בעיקר בפנימיות ובמהות, כי גם תמונה בסלון או במחשב, יפה ככל שתהיה, ניתן להחליף אחת לכמה זמן. מבנה, יפה ככל שיהיה יכול לקרוס באחת מהזעזוע הכי קטן אם הוא לא בעל יסודות חזקים, מאכל בעל עטיפה מעוצבת יכול לשכנע אנשים רבים לקנות אותו אבל אם הם הוא לא יהיה מספיק איכותי, לא יהיה אחד שיקנה אותו שוב.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע