chiddush logo

יצא המרצע מהשק...

נכתב על ידי אברהם לוי, 16/5/2012

 יצא המרצע מהשק...

   אִם בְּחֻקֹּתַי תֵּלֵכוּ וְאֶת מִצְוֹתַי תִּשְׁמְרוּ וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם: וְנָתַתִּי גִשְׁמֵיכֶם בְּעִתָּם וְנָתְנָה הָאָרֶץ יְבוּלָהּ... וַאֲכַלְתֶּם לַחְמְכֶם לָשֹׂבַע... וְנָתַתִּי שָׁלוֹם בָּאָרֶץ... וְהִפְרֵיתִי אֶתְכֶם וְהִרְבֵּיתִי אֶתְכֶם וַהֲקִימֹתִי אֶת בְּרִיתִי אִתְּכֶם... וְאִם לֹא תִשְׁמְעוּ לִי וְלֹא תַעֲשׂוּ אֵת כָּל הַמִּצְוֹת הָאֵלֶּה... לְהַפְרְכֶם אֶת בְּרִיתִי: אַף אֲנִי אֶעֱשֶׂה זֹּאת לָכֶם... (ויקרא כ"ו ג' - ט"ז).


בטרם נפתח במאמר - נקדים ונבהיר:

   הפעם המאמר יעסוק בנושאים "כאילו" גשמיים, נושאים שבן תורה "כביכול" לא אמור להתעניין בהם, אלא שבכל זאת העלנו אותם כאן לבמה, (לאחר קבלת אישור מאדם גדול בתורה ובהנהגה). מדוע?

   א) זיכה אותנו הבורא ועלון זה מופץ בס"ד לאלפי מנויים בדואר אלקטרוני ומודפס פיזית בכמה ערים בארץ והמאמרים שבו אף מועתקים לרשת במספר מקומות ומגיעים לרבים בארץ ובתפוצות ולחלק גדול של יהודים שאינם שומרים תורה ומצוות, ולאותם אנשים הפעם יהיה תועלת עצומה בחומר שיובא כאן.

   ב) על כל יהודי מוטלת המצווה של "דע מה שתשיב" - בשביל עצמו,   כדי להתחדד ולהתחזק ולהתחסן עוד ועוד מפני היצר. שהרי לאף אחד אין ביטוח וחיסון על העתיד, ורבי ישמעאל כהן גדול יוכיח.

   ג) צריך להתחזק בנושא של "דע מה שתשיב" - בשביל האחרים, שהרי זה אחד מכלי העבודה החשובים של כל אדם העוסק בקירוב רחוקים, (ובדורנו החלוש זה גם כלי עבודה נחוץ בסוגיות מורכבות של "חינוך הילדים"), ואין לך אדם שאין לו שעה (אבות ד' ג').

   נ.ב. למרות הלשון החדה והשנונה שבמאמר - הדברים נכתבו מתוך אהבה אמיתית לכל יהודי באשר הוא "ללא יוצא מהכלל", וכל התוכן שהועלה כאן זה רק כדי לעשות "ניתוח לוגי" בנושא שחובה על כל יהודי לדעת, נושא שעלול להיות גורלי בעבודת ה' של הרבה בני אדם.

   עד כאן ההקדמה. כעת נא להדק חגורות, אנחנו יוצאים לדרך...

 

   אין זה סוד שאנו חיים במדינה מעניינת ופיקנטית אשר צורת החשיבה של מנהיגיה מאוד פורייה ועסיסית, ולפעמים מוחם העשיר והמעניין זוכה להבריק הברקות כאלו מוצלחות שאפילו בעיירה "חלם" לא חשבו עליהם, ובפרט כאשר עוסקים בסוגיות של "כסף".

   מה כוונת הזמר החזן והפייטן? על מה הרעש הקצף וכל הבלגן?

   לא פעם ולא פעמיים צצה וגם רצה הבעיה המפורסמת של "חוסר כסף" בקופת המדינה, ובעקבות זאת מתכנסים המנהיגים ועוזריהם לדון בבעיה הלאומית החמורה.

   טובי המוחות יושבים על המדוכה ובוחנים ובוחשים בכל פינה ונישה שאפשר לחלוב ממנה עוד כמה שקלים לטובת קופת האוצר, ולמרבה התדהמה, לאחר העיון המעמיק והבדיקה הרצינית שהחבר'ה עושים, בדרך כלל תמיד יש את הליצן התורן שמגיע למסקנה המסכנה הבאה:

   כספי המדינה מוזרמים בדקדוק רב לערוצים הנכונים - ואין מהיכן לקמץ ולקצץ, ואם כבר חפצים לעשות איזה קיצוץ - אזי הכתובת היא האברכים... הישיבות... קצבאות הילדים... אם נעצור שם את התקציבים - קופת האוצר תוכל להמשיך לנבוע ולזרום עד דלא ידע, המדינה תפרח ותזרח ותשגשג ותככב, והבעיה העמוקה תיפתר מהשורש אחת ולתמיד.

   איזה חשיבה גאונית... הקופה הציבורית מוזרמת בדקדוק רב לאפיקים הנכונים - ואם כבר צריך לקצץ אזי הדתיים הם הכתובת. נכון שזו מסקנה נפלאה המעידה על חשיבה איכותית ויצירתית?

   נ.ב. מעניין שהמדינה לא מוכנה לקצץ בסיוע לרשות הפלסטינאית ובהוצאות עבור כליאת אסירים ביטחוניים "בתנאי מלון", ועוד כל מיני דברים הדומים לזה. טוב, מה לעשות שראשי ההנהגה לא התייעצו איתנו - ובין יועציהם אין מי שמסוגל לקלוע לפיתרון כל כך פשוט?

   אלא שהפלא הגדול הוא שלא מזמן "זכינו" ובבית הנבחרים של מדינתנו הקטנטונת עברה הצעת חוק מעניית ופיקנטית המלמדת אותנו המון, וברשותכם נעלה אותה כלשונה - כפי שהתפרסמה במדיה:

   ועדת העבודה והרווחה אישרה... את הצעת החוק של... לפיה תופחת לצמיתות ב-50% גמלת ביטוח לאומי מאזרחים... אשר היו מעורבים בפיגועים ובפעילות חבלנית כלפי אזרחי ותושבי המדינה, ובשל כך נגזרו עליהם עשר שנות מאסר לפחות (30.04.12 גלובוס).

   הבנתם? לאברכים שלומדים בכולל - אין למדינה כסף. אבל קצבאות למחבלים - יש גם יש, אלא שבגלל סיבה צדדית שנקראת "כוח הרתעה", המדינה תקצץ למחבלים 50% מהקצבה - אך לא הכל...

   (כי אם המדינה תקצץ למחבלים הכל, מי יסכים להיות מחבל? ואם לא יהיו מחבלים - לא יהיה מספיק תעסוקה לשוטרים... כמו כן התפוסה בבתי הכלא תרד... המדינה גם לא תצטרך להשקיע מיליונים עבור "שיקום ואחזקת המחבלים" בבתי מלון המכונים "בתי כלא" - וכתוצאה מכך כספי המדינה ישארו מיותמים ולא יהיה על מה להוציא אותם... ומה נעשה אז עם כל הכסף המיותר? אין ברירה, אי אפשר למנוע את הקצבה מהמחבלים באופן מלא ובלי תנאים מטופשים של 10 שנים כלא).

   ומדוע העלנו כאן את הקרקס הזה?

   כדי לגלות לכלל הציבור שזה שהתקשורת עושה בתקופה האחרונה "הסתה כנגד הציבור החרדי", זו הסתה ללא כיסוי...

   מתברר פתאום שעבור מה שהמדינה רוצה - יש כסף - אפילו שמדובר במחבלים שהורשעו... מתברר גם שהמדינה מוכנה לתת 100% קצבה למחבל שהורשע וניכלא - אך כליאתו הייתה פחות מעשר שנים... מתברר גם שהמדינה משקיעה הון עתק עבור נוחיות תנאי הכליאה של המחבלים מתוך לוקסוס חלומי עם תנאים של בית מלון אשר נשאבים מכיסי האזרחים, וגם... מכיסי משפחות הנרצחים.

   (חבל שאותם יהודים חמודים לא לומדים מההודים שבית כלא אמיתי אמור "להרתיע ולזעזע" כל אזרח הנכנס לתוכו - מחמת התנאים הקשים השוררים בו, נתון בסיסי שיודה בו כֹּל פיקח שבקודקודו המוח פורח והשכל בראשו זורח, ומי שלא מבין זאת ברור שמגיע לו פרס נובל על "חלמאות הגובלת בשיגעון" וההיגיון מחייב שיש להעמידו לדין על בזבוז מיליונים מכספי האזרחים לריק - ולא סתם לריק - אלא עוד להשקיע מיליונים בהחזקת ואחזקת מחבלים שהקיזו ממנו נהרות של דם ודמע).  

   מתברר גם שיש למדינה כסף מיותר להעביר לרשות הפלסטינאית בתור תמיכה... רק לחרדים אין למדינה כסף... ולמי שלא יודע - נגלה שהתמיכה עבור אברכי הכולל היא בסך הכל  120 מיליון ₪ בשנה (ynet 16.06.10 מדור 'כלכלה'), מצד שני התמיכה השנתית ברשות הפלסטינאית היא 1.2 מיליארד דולר בממוצע (themarker 22.02.11 מדור 'שוק ההון').

   לא יאומן! כסף קטן עבור האברכים ברמה של "פיצוחים", אין למדינה. אך לתרום לפלסטינאים סכום פי עשר זה יש למדינה, וזה עוד חוץ מהקצבאות הנ"ל למחבלים והוצאות אחזקתם בכלא וכו'.

   שורה תחתונה... רוצים לעצור את התמיכה לאברכים משיקולים זרים ולא כלכליים, והתקשורת סתם עושה "שטיפת מוח" מסולפת ומעוותת.

   האמת הוא שאין זה סוד שהתקשורת הישראלית מגויסת ולא משקפת תמיד את נתוני השטח האמיתיים, ולמרבה הבושה אפילו היא מודה בזה (גלובוס 9.08.10 מאמר בשם "התקשורת מגויסת" מאת אמיר דן).

   לכן מי שמחפש את האמת אל לא להיגרר אחר תעמולת התקשורת - אלא עליו לבדוק את נתוני השטח כפי שעשינו לעיל, ואז לקבוע את המסקנות.

   כמו כן ידועה ומפורסמת הטענה הפופולארית שצריך לגייס את כל החרדים - והתקשורת נלחמת למען כך, בו בזמן שזה "סוד גלוי" שהצבא בעצמו מעיד שזו הוצאה שהוא לא יכול לעמוד בה - והצבא אף סירב בעבר לגייס לשירותיו מאות חרדים שחפצו להתגייס (blacklabor 25.04.12 מאמר בשם "שירות שווה לכולם - האם הדבר אפשרי" מאת אשר רוכברגר), ואותה בעיה קיימת גם במשטרת ישראל (portal.knesset 14.02.12 מאמר בשם "משטרת ישראל: חיילים זולים כן - חרדים יקרים לא", מאת אסף דורון - דובר ועדת החוץ והביטחון, גלובוס 12.05.98 מאמר בשם "בחורי הישיבות ובחורי העבודה" מאת צבי לביא,    ynet 29.11.11 מאמר בשם "גיוס חרדים לצה"ל - זה לא עובד", והרשימה עוד ארוכה ועמוקה).

   ואת האמת הזו מעלימים מתחת לשטיח ומרַמים את הציבור ומוכְרים לו שגיוס החרדים נחוץ למדינה ויש להילחם על כך, העיקר להכפיש את החרדים...

   עד כאן הארכנו בנושא והצגנו את המציאות בשתי דוגמאות עסיסיות - אשר הם "דוגמית" מתוך נושאים רבים שמתנגחים בהם בציבור החרדי, ומתברר שמדובר בסילוף פרטים וטיוח נתונים והונאת הציבור וכו'. ומדוע אנו טורחים להבליט זאת?

   לכל יהודי בעם ישראל יש "ניצוץ אלוקי" שזו בעצם נשמה טהורה וקדושה שנמצאת בקרבו והנשמה הזו צריכה מזון רוחני, וכאשר האדם עושה מצוה - הרי הוא יוצר חיבור בין נשמתו לעולמות העליונים ומזרים שפע על נשמתו ומחיה אותה. אלא שלפעמים יש תקופה שהאדם לא זוכה לקיים מצוות, כמו כן יש יהודים שלא זכו להתקרב ליהדות והם רחוקים מעולם התורה והיהדות. מה קורה אז?

   באותו זמן נִשמתו של האדם מתחילה לרעוב למזון רוחני והרעב הזה צובר תאוצה ומתעצם מיום ליום ולא נותן לאותו אדם מנוח, ולמרות כל ההנאות והבילויים שיש לו - הוא מתחיל לחוש חוסר שלווה וריקנות שאין לה הסבר והאדם הזה מנסה לגשש אחר הסיבה ומחפש כיצד להשלים לעצמו את אותו חסר נפשי ופתאום הוא מגלה שיש אור רוחני שנקרא "עולם התורה והמצוות", אור טעים חמים ונעים, מתברר לו שמדובר בעולם חי ותוסס המלא בתוכן אמיתי עם איכות של קדושה וטהרה וערכים על רמה! והדרת פני זקן, כבד את אביך, יהי כבוד חברך חביב עליך, הוי מתלמידיו של אהרון - אוהב שלום, איזהו מכובד - המכבד את הבריות...

   אט אט אותו יהודי טהור מתמגנט אל האור הרוחני ומחליט לחזור לשורשים, ויצר הרע רואה את זה ומפחד מכך מאוד! הוא חושש שהאדם הזה יערוק לצד של הקדושה. מה עושה היצר? מנסה לעשות לאותו יהודי קדוש "שטיפת מוח" כנגד הציבור החרדי... הוא חושף אותו לגל ההסתה התקשורתי שמציג את החרדים כפרזיטים ואוכלי חינם וכו', ועל ידי זה הוא מנסה לגרום לו למאוס בעולם התורה.

   התרחיש הזה מאוד נפוץ - וכל אדם שעוסק בקירוב רחוקים נתקל פעמים רבות ביהודים קדושים שמשוכנעים באמת וחפצים להתקרב ליהדות - אלא שיש להם מחסום שנקרא "השחיתות החרדית" כפי שהם הבינו מהתקשורת, ואותם יהודים דורשים מהרב "הסבר לעניין", והרב פורס בפניהם את התשובה ומסביר להם ש...

   לכולם יש יצר הרע ואף אחד אינו מושלם - וזה שיהודי שומר מצוות יכול למעוד - זה בגלל שהוא עדין לא מלאך, וזה כלל לא אמור לבלבל אותנו! משום שאדם שקול אמור להסתכל על "האחוזים הכללים" של החברה החרדית - ולהצליב זאת עם "האחוזים הכלליים" שבחברה השנייה, ועל פי זה לקבוע את איכות אותו ציבור.

   (כמה אחוזים של אלימות נוער יש בתלמודי תורה - וכמה בבתי ספר האחרים... כמה מכורים לאלכוהול... על איזו אוכלוסייה נאמר הסקר שרבע מהם בגיל 12 אנאלפבתים ולא יודעים לקרוא בלי ניקוד... האם שמענו שבתלמודי תורה המורים מפחדים מהתלמידים? שיש צורך בחברת אבטחה כדי להתמודד עם עבריינות נוער וכו'...), הרב מתחיל להבהיר לאותם יהודים שהתקשורת מכפישה את החרדים - במקום לתת להם צל"ש ולעודד את שיטת חינוכם המוצלחת... ואותם יהודים קדושים מעכלים את האינפורמציה החדשה ומבינים שעד היום הם הולכו שולל.

   אלא שכל זה טוב עבור אלו שזכו להגיע לרב וללבן עימו את קושיותיהם על הציבור החרדי. אך מה יעשו אותם נשמות טובות שלא זכו עדין להגיע אל הרב - והם נמנעים מלהתקרב ליהדות רק בגלל ההסתה התקשורתית?

   עבור אותם אחים יקרים ואהובים הארכנו כאן במאמר בשתי הדוגמאות הפופולאריות הנ"ל, והראנו להם: א) שהתקשורת מעוותת ומכפישה את החרדים ונלחמת בפירור התמיכה שהם מקבלים מהטענה "אין תקציב", בו בזמן שלמחבלים היא מזרימה סכומים פי עשר ללא נדנוד עפעף וכו', ומתברר שהמלחמה בתקציב החרדי נובעת משיקולים אחרים... ולא בדיוק מחוסר תקציב. ב) גילינו גם שהתקשורת מנפנפת בטענה המפורסמת שצריך לגייס את החרדים ויש להילחם למען כך - בו בזמן שבצבא טוענים ההפך, ומהדוגמאות הללו יקישו אותם יהודים לשאר הדברים ויבינו שהתקשורת מגויסת ויש לה עניין להכפיש את החרדים - אך אין לכך כיסוי, וממילא יפול להם המחסום להתקרב אל עולם התורה והמצוות.

   טיפ לסיום: בשורות הבאות אנו חפצים לגלות למנהיגי השלטון סוד כמוס ולתת להם פיתרון מושלם לבעיית התקציב הנ"ל - ולכל שאר הבעיות שיש במדינתנו החמודה, (שאין שלום עם האויבים, יש בצורת, האבטלה גוברת, אסונות ומחלות מתרבים וכו'), ונדגיש שמדובר בפיתרון מושלם שאלוקים חתום עליו - וזה אף מעוגן בפסוקים שהזכרנו בראש המאמר, ולמי שעוד לא הבין את הפיתרון הגדול - נפשט לו אותו למילים ברורות:

יש "ברית כרותה והסכם סודי" בין עם ישראל לבורא עולם,

הסכם שנערך בהר סיני לפני 3300 שנה, אשר אומר כך:

   אם נשמור את התורה והמצוות ונקיים את הברית שכרתנו עם הבורא בהר סיני ונלך בדרך התורה והמצוות, אזי נזכה לכל הברכות והממתקים הטעימים המופיעים בפרשתנו. גשם, ברכה בפרנסה, בריאות, שלום אמיתי עם האויבים עד כדי כך שיהיה להם פחד גדול מאיתנו, והתורה מאריכה ומפרטת את ים הברכות ובריכת הישועות שהבורא מבטיח לתת לנו, מתוך יד רחבה ונדיבה.

   אך בורא עולם גם מודיע לנו בפרשה הודעה הפוכה: אם חלילה לא נשמור את התורה ומצוותיה... אם חלילה נבעט בברית שכרתנו עם הבורא, אזי לא רק שלא נקבל את כל השפע הטוב, אלא נקבל את ההפך ח"ו.

 

   הנה לנו פיתרון מושלם אשר הוא המאסטר לכל הבעיות והצרות שיש לנו היום, פיתרון קל שלא צריך להשקיע עבורו כסף - ולא להביא אותו מהחלל החיצון ולא לדוג אותו מבין קרחוני הקוטב. פשוט לשמור מצוות, ובזכות זה ה' מבטיח לנו "הכל"!!! אלא שרש"י הקדוש מעדכן אותנו בסוד גדול, שכדאי מאוד שנפנים אותו:

   בכדי שנזכה לסל הברכות העצום שהבורא מבטיח לנו כאן בפרשה, לא מספיק שנקיים מצוות, אלא צריך גם שנעמול בתורה (ויקרא כ"ו ג' ברש"י).

 

   מנהיגים חמודים, שמעתם? כדי לזכות בכל הברכות, צריך שעם ישראל יעמול בתורה. כן כן, לעודד כוללים, להקים ישיבות, להילחם "למען" הפצת התורה... ואם כל העם לא בנוי לעוצמה והדַרגה הזו - אין ספק שלפחות מוטל עליו לסייע לאברכים להיות יושבי אוהלים בבחינת "ישכר וזבולון". ואם ישאל השואל, ומהיכן יהיה לנו כסף להחזיק את האברכים? אל דאגה! בורא עולם, זה שקרע את ים סוף ונתן למצרים עשר של מכות והאכיל אותנו מן 40 שנה והנהיג אותנו מעל הטבע ביד רמה ועוצמה רבה, אותו בורא מבטיח שהוא כבר יפתור לנו את "הבעיה הקשה" והברכה תעטוף אותנו בכל פינה - גם בפרנסה. מצד שני בורא עולם הודיע גם שיש למטבע צד שני, ואם חלילה נילחם בעמלי התורה, אזי נגרום שהברכה תברח מאיתנו.

   נו, לאחר הודעה כל כך ברורה המעוגנת בספר התורה וחתומה על ידי מלך העולם, מה צריך לעשות? לעצור את התקציב לחרדים העמלים בתורה - או להוסיף להם עוד?

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע