דבר תורה לפרשת תזריע מצורע- עצה בפרשה
"דבר אל בני ישראל לאמר אשה כי תזריע וְיָלְדָה זכר וְטָמְאָה שבעת ימים כִּימֵי נִדַּת דְּוֹתָהּ תִּטְמָא"(יב, ב) פירש רש"י ז"ל כפי שמובא במדרש א"ר שמלאי כשם שיצירתו של אדם אחר כל בהמה חיה ועוף במעשה בראשית כך תורתו נתפרשה אחר תורת בהמה חיה ועוף(ויק"ר, א). ודע שיש חשיבות רבה במאכלים שיאכלו לפני התשמיש לכן הקדים להם את תורת חית ועוף כי הם יטהרו או יטמאו את הנפש שנאמר "אל תשקצו את נפשותיכם בכל השרץ השרץ ולא תטמאו בהם וְנִטְמֵתֶם בם"(יא, מג) כי סוג המאכל ישפיע על טיפת הזרע לכן אדם צריך לקדש עצמו גם במאכלים הגונים סמוך לתשמיש כדי שיהיה הזרע נקי וטהור כפי שמובא באגרת הקודש לרמב"ן. ויש להבין מה שייך סדר הבריאה במעשה בראשית לפירוש תורת חיה ועוף לפני תורת האדם והרי היה צריך להיות הפך הדברים כי תורת האדם חשובה יותר לכאורה. ונראה כי זה העניין בא לרמוז על סדר המחשבה והמעשים בקדושת הזיווג של האיש והאישה בחינת מעשה בראשית היינו סוף מעשה במחשבה תחילה כי כל הבריאה עלתה קודם במחשבה, ותכלית הבריאה הוא האדם. וננסה להבין בהקשר הדברים לעיל למה התורה השתמשה במילה דווקא במילה תזריע ולא במילה אחרת. ונבין את הטעם בהקדם הפסוק "והיה כעץ שתול על פלגי מים אשר פריו יתן בעתו" וגו'(תהילים א:). כפשט הדברים דוד המלך ע"ה מדמה את האדם לעץ שנותן פירות בזמנו כלומר הפרי הוא הבנים. ועוד ידוע שחז"ל דימו את האישה לקרקעת עולם שהיא כשדהו של האיש(כתובות ב:) והקב"ה נותן את הגשמים ממרום כדי שבסופו של דבר יהיה פרי. וכך מובא בתלמוד שלושה שותפין באדם - הקב"ה, אביו ואמו וכו'(נידה לא:). ונראה לומר שאיכות פירות האילן היינו הבנים שהם תכלית האדם תלויה במחשבה שתוליד פעולות שיעשו להכשרת הקרקע בחינת האישה, וזרע האילן בחינת האיש כי ככל שירבו לעשות הכנות לפני כך הפירות היינו הבנים יצאו קדושים. וכאשר האישה תשמור את ימי נידתה בקדושה וטהרה תזכה לבנים כפי שמובא במדרש אמר הקב"ה אם שמרת ימי נדה אני נותן לך בן(ויק "ר, ז) וזה ר"ת תזריע - תקדש זיווגהּ רצון י'ה'ו'ה' עשתה. וכן זרע האילן בחינת זרע האדם שהוא טיפת מוח האב כמובא בספר התניא שהבן נמשך ממוח האב ואם יקדש עצמו ימשיך לבוש קדוש לנשמת בנו(ליקוטי אמרים פר"ב). ואלו פירות האילן היינו הבנים יהיו בעתו כלומר יש זמן ראוי וטוב להוריד את נשמתם לזה העולם והוא בליל שבת כמו שכתוב (דברים יא, יד:)"ונתתי מטר ארצכם בעתו" וגו' ודרשו חז"ל בליל שבת כי הגשמים שיורדים בזמן זה בפרט הם גשמי ברכה. ועל דרך הדרש אפשר לומר אולי שבעת הזו מצויה הברכה והתרוממות הנפש וע"י כך יזכו לבנים זכרים כי זכר בגימטרייה ברכה(בע"ט). נמצא שכדי לזכות בסוף לפרי היינו לבנים צריך לעשות מעשים ששורשם במחשבה תחילה כנ"ל. וכן פעם נשאל המקובל הרב אורי נורי שליט"א תלמידו של המקובל הרב מרדכי שרעבי זצ"ל מישיבת נהר השלום, איך לזכות לבנים תלמידי חכמים והוא השיב- קדש המחשבה! ואיך נקדש את המחשבה? וראיתי בספר הקדוש ראשית חכמה(פרק טז, יב:) שעיקר הקדושה תלוי בהיות האדם עוסק בתורה והוא דבק בה כראוי וכו' ע"ש. וע"פ זה נראה לומר שלזה התכוון בקדושת המחשבה כי הדבק בתורה דבק בהשם יתברך כי הקב"ה והתורה אחד הם. וע"י כך יצמחו מחשבות קדושות וטהורות בעת הזיווג ונזכה בע"ה לפירות ראויים היינו בנים חיים וקיימים תלמידי חכמים, אמן כן יהי רצון. פינת העצה - מתורותיו של רבי נחמן מברסלב כשהזוג דהיינו האיש והאישה כשרים בלי שמץ פסול, וזיווגם בכשרות ובקדושה גדולה, אזי נעשה ע"י זיווגם יחודא עִלָאה, וזיווג שלהם יקר מאוד מאוד(סימן ברית, אות סה). "נר ה' נשמת אדם" מוקדש, לע"נ מור-זקני מסעוד עמר בן תמו ז"ל, נלב"ע בי"ד במרחשוון התשע"א, תנצב"ה ולע"נ מרת-סבתי רחל אילוז בת עישה ע"ה, נלב"ע בא' באדר התשס"ז, תנצב"ה ולע"נ מור-דודי אהרן(אילוז)שקד בן רחל ז"ל, נלב"ע בב' בכסלו התשנ"א, תנצב"ה ולרפואת הרה"ג יוסף שלום בן חיה מושא הי"ו ולרפואת הרה"ג יעקב חי בן מרגלית יוסף הי"ו ולהצלחת תמר עמר, זיווג הגון ותשובה בע"ה