chiddush logo

מערכות סולאריות - דרך קלה ומשתלמת לחסוך בחשמל עבור תושבי שכונות דתיות

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 28/4/2021

רוצים לחסוך הרבה כסף בכל שנה? שיהיה יותר לילדים, שיהיה יותר למשפחה? בשביל זה לא חייבים להתפלל לנס אלא רק לקום ולעשות מעשה. כל מה שצריך זה להכיר את אחד מחידושי הקידמה, שמותר על פי ההלכה ויכול לאפשר לכם לחסוך בהוצאות החשמל שלכם עוד ועוד ועוד.

לחסוך בשביל הילדים, לחסוך בשביל המשפחה

אחד המאפיינים המרכזיים שאנו רואים בשכונות הדתיות לעומת שכונות אחרות זה ריבוי ההורים הצעירים וגם הפחות צעירים. ילדים זה שמחה וריבוי ילדים זה מצווה, אבל אין ספק שלגדל הרבה ילדים לתורה, למצוות ולמעשים טובים מצריך כסף. אנו בטוחים שקוראינו מכירים לא מעט דרכים לחסוך כסף, לחסוך בהוצאות, אבל יש לנו חידוש בתחום זה שרבים עדיין לא מכירים. הכירו את המערכת הכי מתוחכמת שחוסכת לכם כסף - מערכת סולארית להתקנה על הגג. את המערכת הזאת מותר להתקין אפילו בלי להוציא אישורי בניה. המדינה רוצה לעודד את הצעד הזה ובשביל הקהילות הדתיות, בכל הארץ, יש לזה משמעות כלכלית עצומה.

איך המערכת חוסכת כסף

מכירים את דודי השמש הוותיקים, שמותקנים על גגות של הרבה מאוד בתים? מדובר המצאה ישראלית וותיקה, שמייצרת מים חמים בזכות השמש. המערכת הסולארית החדשה עושה פעולה דומה, אבל בצורה יותר יעילה ועם קולטי שמש יותר חדישים ומתוחכמים. הקולטים הללו נקראים לוחות פוטו וולטאים. מדענים פתחו אותם כך שהלוחות קולטים פוטונים (אנרגיה מהשמש שאיננה נראית לעין) והופכים את הקרינה לחשמל. זה לא חשמל "מיוחד" אלא חשמל רגיל כמו זה שזורם במערכת החשמל הרגילה של חברת החשמל.

אז מה פו החיסכון? זה פשוט – לאחר התקנה המערכת בהוצאה חד פעמית, היא מייצרת בשבילכם חשמל חינם. מאותו הרגע, אתם צריכים לקנות הרבה פחות חשמל מחברת החשמל. למעשה, בקיץ אפשר להעביר את עודפי החשמל לחברת החשמל. ובחורף או בלילה אפשר לקבל בחזרה את כמות החשמל שקודם לכן העברנו לחברת החשמל. מתקינים מונה שמחשב את הכמויות הללו באופן מדויק. אז תעשו חשבון פשוט – קחו את חשבון החשמל שלכם ליד. תקראו טוב טוב את המספרים. שימו לב כמה שקלים ועוד שקלים אתם משלמים לחברת החשמל בשביל להפעיל נורות חשמליות, כדי להפעיל את מכונת הכביסה, את מדיח הכלים, את המנורות וכל מכשיר חשמלי אחר שאתם צריכים. חלק גדול מהכסף הזה אתם יכולים לחסוך, כבר בתוך זמן קצר.

עד כמה כסף אפשר לחסוך בצורה כזאת

כמות החשמל שמערכת סולארית על הגג יכולה לחסוך לכם תלויה בגודל הפנלים (הלוחות). ככל שזו מערכת גדולה יותר, כך היא יכולה לייצר יותר חשמל משום שהיא קולטת וממירה יותר אנרגיה מהשמש לחשמל נקי. חשמל כזה, שלא עולה כסף לייצר, מאפשר לכם לחסוך בערך כך: על כל 10 מטרים מרובעים של פנלים, 800 – 900 ₪ בשנה. בדרך כלל מקובל להתקין פנלים הרבה יותר גדולים מזה. כך שחיסכון של אלפי שקלים בשנה נמצא בהחלט בהישג יד.

אפשר להתקין מערכת סולרית בעזרת הבנק

כמשפחה דתית, יכול להיות שאתם תוהים איך תוכלו לממן התקנה של מערכת סולרית. היא הרי לא מגיעה בחינם וזה נכון. אבל מסתבר שכיום, הבנקים מוכנים להלוות את הכסף להתקנה מערכת כזאת. קודם כל, הבנקים יודעים שהחיסכון החודשי שיוצא מכך משמעותי מאוד וגם להם יש אינטרס להרוויח מזה. בנוסף, המדינה רוצה לעודד חשמל סולרי ולכן גם הבנקים רוצים לקדם זאת. גם אתם יכולים, חוסכים ומרוויחים.

המאמר נתרם על ידי חברת מומחי אנרגיה סולארית - https://www.mes.co.il/

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה