chiddush logo

השם ילחם לכם ואתם תחרישון!

נכתב על ידי שניאור, 5/2/2012

 

ה' ילחם לכם עד ההתגלות ממש !

ביום זכאי זה נדרש כל אחד מאנשי הדור, לקבל החלטה לפעול את ההתגלות, ע"י הוספה בלימוד תורה, בקיום מצות בהידור, במעשים טובים בחיזוק ההתקשרות ובהפצת בשורת הגאולה

שיחת הגאולה
הרב זמרוני ציק    
ח' שבט ה'תשע''ב
01.02.2012

אי אפשר שלא לראות את יד ההשגחה העליונה, בכל המתרחש במדינות ערב לאחרונה ובפרט אלו המוגדרות כמדינות עימות עם ישראל. מהפיכות שלטון כבר היו בעבר במדינות ערב, אלא שהן התרחשו ע"י גורמי שלטון אחרים, (קציני צבא, סגני שליטים וכדו'). המאפיין במהפכות הנוכחיות שכבר התרחשו בתוניסיה, מצרים, תימן ולוב, זו העובדה החדשנית, שהן באו "מלמטה", מהעם.

גלי המחאה של הציבור העממי, הפכו למלחמות אזרחים עד להפלת השלטון. כעין יד נעלמה החלה לנער את אותן המדינות, ממש כבפרשתנו "וינער ה' את מצרים" מפרש רש"י "כאדם שמנער את הקדירה והופך העליון למטה והתחתון למעלה, כך היו עולין ויורדין ומשתברין... ונתן הקב"ה בהם חיות לקבל היסורין".

ה' ילחם לכם

לאמיתו של דבר, בכל מערכות ישראל, נמצא תמיד הסיוע האלוקי, אלא שבדרך כלל נדרשנו גם לפעול בדרכי הטבע, לעומת זאת בזמן הגאולה, אנו עדים למעורבות אלוקית גלויה באופן של "ה' ילחם לכם ואתם תחרישון".

כך זה היה בגאולה הראשונה, כאשר ישראל שיצאו ממצרים מצאו עצמם בליל שביעי של פסח, במלכוד. לפנים הים, המצרים מאחור ומשני הצדדים מדבר נוראי. באותה שעה נחלקו ישראל לארבע כתות. אלו אמרו נחזור למצרים, אלו אמרו נלחם במצרים, אלו אמרו ניפול לים, ואלו אמרו נתפלל לה'.

שלל משה רבינו את ארבעתם בהכריזו "אל תיראו התיצבו וראו את ישועת ה'... אשר ראיתם את מצרים לא תסיפו לראותם עוד.. ה' ילחם לכם ואתם תחרשון". לרוצים ליפול לים ענה "התיצבו וראו את ישועת ה'", לרוצים לחזור למצרים ענה "לא תוסיפו לראותם עוד", לאותם שרצו להלחם ענה "ה' ילחם לכם" ולרוצים להתפלל ענה "ואתם חרישון".

דוגמא מוחשית לניעור כזה של "ה' ילחם לכם", בגאולה העכשווית, זו ההתקוממות בסוריה. גלי המחאה שהתפשטו בכל רחבי המדינה, הפכו למלחמת אזרחים ממשית, כשהיא יוצרת קרע חברתי עקוב מדם ומרסקת את כוחה הצבאי, של מדינת איום בגבולנו הצפוני. חייבים להודות, נס אדיר מתרחש לנגד עינינו, "מישהו" פשוט נלחם עבורנו, תואם ליחודה של תקופתנו "זמן הגאולה".

דבר.. ויסעו

כאז כן היום. שמענו את בשורת הגאולה מפי קודשו של הרבי שליט"א מלך המשיח, אלא שהעדר ההתגלות המיידי עלול היה לגרום לתחושה, שהמציאות מנוגדת לגאולה, כאן בא הציווי הנצחי "דבר אל בני ישראל ויסעו", אין לנו אלא את דברי הרבי שליט"א מלך המשיח, שביום שבת קודש זה, חל יום עלייתו לנשיאות, י"א בשבט - יום הנשיאות השלם - שהכריז ברורות: העולם מוכן לגאולה, מסייע לגאולה, דורש וזועק גאולה.

ביום זכאי זה נדרש כל אחד מאנשי הדור, לקבל החלטה לפעול את ההתגלות, ע"י הוספה בלימוד תורה, בקיום מצות בהידור, במעשים טובים בחיזוק ההתקשרות, בהפצת בשורת הגאולה, עדי ההתגלות המלאה והמושלמת של הרבי שליט"א מלך המשיח, תיכף ומיד ממש

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע