טו בשבט,סוכות ופרשת "בשלח"
מובא בשם היהודי הקדוש מפרשיסחא שמי שיאכל אתרוג בטו בשבט מובטח לו שישלים שנתו.. ואולי אפשר לומר שהנה התאריך טו בשבט ניקבע (גם)ע"פ זה שרוב גשמי השנה עברו(וראה ב"תורת המועדים" של מרן גדול הדור הגאון הרב שלמה גורן זצוק"ל זיע"א מאמר ארוך ומפורט על איך ניקבע תאריך זה ע"פ השיטות השונות בחז"ל..)והנה זמן סוכות זה תחילת זמן הגשמים(ולכן 4 המינים שגודלים על מים וכן ניסוך המים..) ובסוף סוכות זה הושענא רבה שהוא סוף החתימה הסופית(חותם בתוך חותם)כך שקשור לדין לאדם-וניראה שקשור למים שבלי מים אדם לא יכול לחיות כלל(בלי שתיה ובלי מים לגדל גידולים)ולכן קשור לחיי אדם ולכן קשור לדין אדם-כך גם טו בשבט זהו שעברו רוב גשמי שנה ולכן קשור קצת לדין אדם-וכן זהו ר"ה לאילנות ו"כי האדם עץ השדה" כך כעין קצת זמן התחדשות ודין לאדם-ולכן כשאוכל אתרוג שהוא כנגד הצדיקים ב4 המינים בסוכות-מחבר לעצמו זכאות להשלים שנתו מעין זמן הושענה רבה. והנה בפרשת "בשלח" יש את הפס' "ויושע ה' " וכן "וברב גאונך תהרס קמיך" שמלמדים על כך שהקם נגד בנ"י כקם נגד ה' וכשבנ"י בצער כביכול ה' בצער(ראה בפרה"ש של מרן הגאון הגדול הרה"ג חיים דרוקמן שליט"א [מופיע באתר ישיבת אור עציון])והנה גם בסוכות אנו אומרים כך בהושענות כמה פעמים ובין השאר ב"אני והו הושיעה נא" שע"פ אחד הפרושים הם שתי שמות של הקב"ה מהשמות של 72 של השם המפורש והשמות האלו והשם של 72 מופיעים בפרשתנו בפס' בקריעת ים סוף(שהוא התגדלות ה' בעולם ולכן בו יש גילוי שם גדול-ששמות ה' זה התגלות ה' בעולם-כך שמעתי בשיעור של מרן הגאון הגדול הרה"ג חיים דרוקמן שליט"א בשיעור על הושענות בסוכות..)ומימלא יש קשר בין ישועת ה' בשמות "אני והו" לישועת בנ"י שמבקשים שכביכול יושיעה שמותיו ע"י ישועתנו-שאומרים בסוכות וזה קשור לטו בשבט כמו שאמרנו וזה קשור לפרשתנו שבה מופיעים השמות בקריעת ים סוף ובה יש את הלימוד שישועת בנ"י זהו ישועת ה' "ויושע ה' ביום ההוא את ישראל מיד מצרים".יהי רצון שניזכה לישועה השלמה בבי"א.