chiddush logo

למה שביעי באוקטובר אירע דווקא בשמחת תורה (1 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי משה אהרון, 29/4/2025

 בס"ד.


למה שביעי באוקטובר אירע דווקא בשמחת תורה.
---------------------------------------------------------------
כי מהשמיים רצו לאותת לפרנסי התורה והיהדות, כי גם ביחס לתפיסתם את התורה נפלו הם לקונספציה שגוייה ומנוונת.
גם "תופשי התורה דהיום, נרדמו נתפסו לעיוורון נורא. 
לא אין בהם אפילו לא אחד, שמסוגל להתעורר ולזעוק.
 כולכם ערומים שקופים מנוערים מערכי התורה הבסיסיים ביותר .
 עצם זה שעם ישראל מצוי כיום בדיוטא תחתונה ונוראה : כשהוא משוסע ומפולג ומולכים בו מי שמולכים  הוא ההוכחה לאלה הדברים הקשים .
 תתעוררו :  לימוד התורה אינו יכול  להיות סיבה להפקרת אחים בעיצומה של מערכת קיום קשה .....
 כמו גם שום ארץ ישראל השלמה לא יכולה באמת לקנות גאולה במטבעות של עבריינים .....
 שלא בכדי הזכיר הנביא ש"ציון אך במשפט תפדיה ושביה בצדקה"..
 דברים אלו נכתבו בכאב ,כפתיח לדברים הבאים :
 נראה לכם כי ימי הקודש ימי הספירה בין פסח לעצרת יהיו משועבדים למנהגי אבלות  על מה שטוענים שבהם מתו תלמידי רבי עקיבא.
 וגם אם כן, נראה לכם  שכיום לאחר השואה האיומה שבה נספו שישה מליון יהודים :
בהם  זקנים נשים וטף ראוי להמשיך להפגין מנהגי אבלות על עשרים אלף תלמידים ויהיו מי שיהיו מלפני אלפיים שנה ולא לנהוג מנהגי אבלות על נספי השואה.
 אתם לא חושבים שזה במידה מסויימת גם עלבון מר לנספי השואה. ......
 ובכלל איך הדברים מתקבלים בשמיים .......
 הם מתקבלים רע  : הקב"ה כבר לא חפץ בנסיבות הקיימות בשמחה מזוייפת ומשועבדת של תורה.
 זו הסיבה שנצרפו שלושת הדברים  : שבעה באוקטובר, שמחת תורה  ושבת [על ההתחמקות ממלאכה בשם התורה]
 השומע לי  : יכוון לפחות במנהגי האבלות כיום, יותר על השואה מאשר על תלמידים, שתלמודם הביא עליהם מיתה כולם כ"אחד".... [לרמז על מחדל רבם]
משה אהרון .

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (1)
משה אהרון (29/4/2025)
בס"ד
לעולם לא נשיג במחשבת שמיים עד תום.
אך מכאן ועד אדישות , רפיון וחידלון ארוכה הדרך.
על כל חידה, תעלומה או טרגדיה הפוקדת אותנו
מצווה לנסות להתמודד ולהפוך כל אבן
על מנת לנסות ללמוד ולהפיק
בכל זאת אי אלו לקחים.
דור שמקדש את ההשלמה הטוטאליות ובעיקר
להגדיר כל טרגדיה אך בגדר :
הניסתרות לה' אלוהינו ....
ולנו ההתעלמות בלבד.
חוטא לעצמו ולשאר הדורות ...... .
יותר מזה, אמונתו של אותו הדור
אינה אלא אמונת אנשים "מאולפים".......
כך , ברחנו מהאתגר ולא התמודדנו תיאולוגית
עם רעיון השואה. ......
ונמצאנו חסרים ו"נכים" בכלים
להתנהלות מול התקומה.
בכלל ההגדרה של "ניסתרות" בתורה איננה כוללת כל דבר שאינו מובן על פניו.
הניסתרות הופכות ככאלה רק לאחר כישלון כל הניסיונות לפיענוח........
כך או כך
הנה לפניכם הניסיון להנהיר את טרג
(להמשך התגובה לחץ כאן )

ציורים לפרשת שבוע