chiddush logo

כל מה שחשוב לדעת על מנעולן לרכב

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 6/4/2021

מכוניות הן מוצר יקר מאוד. הערך הגבוה הוא קודם כל מבחינת השווי הכספי, ובמקרים רבים אנחנו מפתחים כלפי כלי הרכב גם רגשות משמעותיים. בהתאם אנחנו גם משקיעים לא מעט משאבים בהגנה עליהם, מה גם שבאזורים רבים גניבות הרכב הפכו למכת מדינה של ממש. כשמנגנוני ההגנה מונעים דווקא מבעל הרכב להשתמש בו, עקב תקלה או טעות אנוש, הפתרון הוא הזמנת מנעולן רכב מיומן - וכדאי לדעת באילו מקרים נדרש השירות ואיך הוא מתבצע.

פריצת רכב

המקרה הנפוץ ביותר של הזעקת מנעולן רכב, כלומר איש מקצוע בתחום המנעולנות שעבר הכשרות ספציפיות לפריצת כלי רכב, הוא כשהמפתחות נשארים בתוך המכונית והנהג נמצא מחוץ לרכב הנעול. הפתרון הפשוט הוא לדאוג שיש מפתחות רזרביים בהישג יד ועם אפשרות להגיע אליהם בזמן סביר - אבל לא תמיד יש כאלה מפתחות ולכן אין ברירה אלא להיעזר במנעולן.

אופן הפריצה הוא בהתאם לסוג המנעול במכונית: במכוניות שמיוצרות בגרמניה ובהן למשל פולקסווגן, מרצדס וסקודה, המנעולנים משתמשים בשיטה שנקראת דגדוג. שיטה זו מתאימה למנעולי ואקום, והיא מבוססת על מניפולציה על המנעול עצמו באמצעות כלים מקצועיים.

במכוניות אחרות יניח המנעולן כרית מיוחדת בין הגג לבין החלק העליון של הדלת וינפח אותה בעזרת משאבה. לאחר שנוצר מרווח מינימלי, הוא ישחיל מוט ברזל דק וארוך אל הרכב וכך ישחרר את כפתור הנעילה של המכונית.

ניתוק קודן

עוד תקלה שכיחה יותר מכפי שחושבים היא קודן שלא מאפשר את הפעלת הרכב. בחלק מהמקרים הסיבה היא שהאדם פשוט שכח את הקוד (טיפ: כדאי לרשום את הקוד, כמובן לא ברכב עצמו אלא במקום אחר - למשל בסמארטפון), במקרים אחרים יש תקלה במערכת החשמלית של הרכב ועוד סיבה היא פגיעה בקודן עצמו (עקב ניסיון פריצה או פשוט בגלל בלאי של ההתקן).

ניסיון לנתק את הקודן באופן עצמאי עלול להסתיים בנזק למערכת החשמלית המשוכללת והרגישה של המכונית. הזמנת מנעולן רכב חוסכת את הצורך בהזמנת גרר, ואם בחרתם נכון תרוויחו לא רק כסף אלא גם זמן יקר כי המנעולן יגיע במהירות רבה. לאחר ניתוק הקודן והשלמת המטלות הדחופות שלכם כדאי להגיע למוסך כדי לתקן את הבעיה - חשוב לזכור שחברות הביטוח מחייבות התקנת קודן וגם פעולה תקינה שלו, ואם הרכב שלכם ייגנב בזמן שהמערכת מנותקת, חברת הביטוח עלולה שלא לשלם לכם.

קרדיט תמונה: PEXELS

איך לבחור מנעולן רכב?

השיקול העיקרי בבחירה הוא מומחיות לגבי כלי רכב בכלל ולגבי הדגם שיש לכם בפרט. לא כל מנעולן יודע להתעסק עם מכוניות, ולא כל איש מקצוע מכיר ספציפית את הדגם שלכם. בנוסף יש קודנים מתקדמים ולכן כדאי לוודא מראש שהמנעולן עבר את כל ההכשרות המתאימות. פנייה לחברה גדולה כמו רשת מנעולנים בפריסה ארצית S-LOCK מספקת את הביטחון הדרוש, ומאפשרת לכם לסמן V גם על סעיף האמינות ועל ההגעה תוך זמן קצר מאוד.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה