chiddush logo

מניעת נשירת שיער

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 11/3/2021

 נשירת שיער

אחת התופעות הקיימות אצל נשים רבות ומפריעות להן מאד היא נשירת שיער. קיימות הרבה מאד סיבות אשר עלולות לגרום למצב זה. כמו לדוגמה השינויים ההורמונליים לאחר הלידות, תזונה לקויה עקב עומס של עבודה וטיפול בילדים הקטנים, מתח לחצים וחרדות, טיפול לא נכון בשיער לפני הכנסתו למטפחת או לכיסוי הראש ועשייה של דיאטות כסח אשר מפרות את האיזון בגוף. הנושא של נשירת השיער אינו נעים עבור נשים רבות ולכן הן מחפשות דרכים לצורך מניעת נשירת שיער.

כל אישה צריכה לבדוק מתוך הנקודות הללו מה היא מבצעת ומה היא אינה מבצעת כהלכה כדי ליצור התנהלות חדשה שתסייע לה בנושא מניעת נשירת שיער. אם לדוגמה היא לא מזינה את השיער בשמפו מתאים או בכמות של סרום לשיער כדאי שהיא תבצע את השינוי כבר מהחפיפה הקרובה, כדי למנוע את המשך הנזק. לאחר כמה שבועות של טיפול נכון בשיער והזנה שלו בחומרים הייעודיים היא תרגיש בשינוי בנראות השיער ובמרקם שלו. לאחר שהשיער נקי ואיכותי הרבה יותר, אפשר להניח את הכובע או את כיסוי הראש.

פעולות לצורך מניעת נשירת שיער

כדי למנוע את נשירת שיער יש לבצע כמה פעולות. החשובה שבהן היא הקפדה על תזונה מאוזנת אשר כוללת את כל אבות המזון וירקות מגוונים וצבעוניים, פירות ופירות יבשים בכמות המומלצת. על כל אישה לוודא שהיא אוכלת מוצרים שיש בהם אבץ וברזל שנחוצים מאד כדי למנוע נשירת שיער.

בנוסף לכך יש לבצע חפיפה עדינה של השיער כדי לא לפגוע בו ובשורשיו. יש לעסות היטב את הקרקפת ולנגב את השיער בעדינות כדי שלא לתלוש בטעות שיער. ההמלצה היא לחפוף את השיער בתדירות של פעמיים עד שלוש פעמים בכל שבוע, תוך שימוש בשמפו ייעודי. נשים רבות חופפות את השיער במים חמים, אך רמת הטמפרטורה הנוחה והמתאימה ביותר לשיער כדי לשמור על החיוניות שלו היא מים חמימים ובתום החפיפה שטיפה אחרונה במים קרים.

אישה בעלת שיער ארוך אשר נוהגת לכרוך אותו באמצעות גומייה עלולה ליצור מצב שבו השיער נושר עקב הלפיתה החזקה. לכן עדיף לעשות קוקו רופף ומדי כמה שעות לשחרר את השיער ולאגוד אותו שוב בעדינות.

נשירת שיער לאורך זמן

כאשר נשירת השיער אינה נעצרת אפשר לגשת לרופא כדי לקבל המלצה רפואית, או לחלופין לרכוש וויטמינים ייעודיים אשר מסייעים מאד לעצירת הכמויות הגדולות של השערות שנושרות. הוויטמינים החשובים למטרה זו הם אלו אשר מכילים אבץ, ברזל, סלניום, וויטמין B וויטמין C.

צריכה של הוויטמינים הללו בהתאם להנחיות של החברה אשר מייצרת את תוספי התזונה הללו, מובילה בדרך כלל לשיפור, כיוון שנוצרת עצירה של נשירת השיער וכמות השערות אשר נושרת מדי יום פוחתת באופן משמעותי.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה