chiddush logo

רק בפורים לא מתחפשים

נכתב על ידי אסף י זייגר, 1/3/2021

ב"ה
*רב שלומות וחג שמח!!*
במאמר זה יחשוף, בעז"ה, רעיון מרתק, ותמוה במקצת, מוכנים? אז נצא למסע:
כולנו הורגלנו לחשוב שתחפושות יש *רק* בפורים, האמנם?? 
אנו נגלה שמצד האמת עובדה זו הפוכה לחלוטין!!
*קוראים שמחים!!* פסטיבל מסכות יש לנו לאורך כל השנה בכל דבר ועניין: פוליטיקה.. מסחר.. חברה, משפט, ביטחון וחינוך וכו'.  שכן כל השנה האדם, למעשה, נתון בנשף ועוטה מסכה על פניו  *חוץ* מיום אחד... *פורים!* למה פורים?..
עצם זה שהאדם מתחפש בפורים הוא למעשה מסיר את המסכה שסיגל לעצמו כל השנה- *התדמית* נרגיש חופשיים לכנות אותה בשמה האמתי *הכבוד* ובפורים הן נעלמות כלא היו והאדם נותר פגיע יותר, חשוף יותר... אך דווקא תחושת שחרור זאת מגיעה רק בפורים ולא בימים כתיקונם.
והיא שנותנת ההזדמנות לאדם לקרוע את המסכות מפניו ולהיפטר מהעקבות.
לעת עתה האדם לא מתעניין ב *תדמית* שלו, לא אכפת לו מה חושבים עליו כרגע.
זאת בדיוק העת להשתחרר מן המעמסה, להשתדל לא להיות אני אלא מישהו אחר..
כל השנה הוא סוחב משקל עצום וברובו מיותר. ולזה בדיוק פורים נועד.
עתה הגיע פורים וזה הזמן לפרוק מטען זה מליבו ומכתפיו  ולהשתחרר ולצחוק וזה כיף ...
מה שמעיד על כך הוא ה-
*נַהֲפֹךְ הוּא* שמאפיין את פורים, נהפוך הוא משאר הימים הרגילים.
פורים הוא החג היחיד שבו חז"ל התירו להשתטות משתיית משקאות חריפים *עַדְלַאיְדַע*

בתלמוד :
*אָמַר רַבָּא: חַיָּב אִנֵּשׁ לִבְסוּמֵי בְּפוּרְיָא, עַד דְּלָא יָדַע בֵּין אָרוּר הַמָּן לְבָרוּךְ מָרְדְּכַי*
תרגום מארמית: חייב איש להשתכר בפורים עד שלא יבחין בין הרע-המן לטוב-מרדכי.
כעת ניתן להבין מדוע *רק* בפורים האדם נותר ערום ממחויבות, ללא מסיכות וללא תדמית-מדהים!
דווקא תחושה זאת היא המשחררת ונותנת רשות לאדם שכרגע לא מתעניין במראה שלו להשתחרר לצאת מאזור הנוחות שלו ולהביא את עצמו, לצחוק ולהשתטות  וזה הכיף ...
*יש לשים לב:* דבר מעניין, המגיפה החלה בפורים ועתידה, אם ירצה השם, להסתיים בפורים.
יוצא מכאן, כפי שהדברים שהובאו כאן: כל השנה פנינו היו עטוית מסכות  
*עם קריעת המסכות מהפנים* ייכנס, בעזרת השם כמובן, חג הפורים- נפלא!!!!- עד כאן...
*ממנהגי החג:*
א. *לשמוע מקרא מגילה*
ב. *משלוח מנות איש לרעהו ומתנות לעניים (אביונים)*
ג. *סעודת חג-משתה*
ד. *מקובל להתחפש*
ה. *עדלאידע* - תהלוכת תחפושות קרנבל ססגוני.
ו. *פורים שפיל* - מנהג של חלק מהקהילות להמחיז את סיפור המגילה בדרך היתולית.  
חג פורים שמח ומבדח !
*כניסת החג*: (גמר תענית אסתר) יום חמישי הקרוב 17:34

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה