chiddush logo

נקודה למחשבה: הכל על התקנת נקודת חשמל בבית

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 17/2/2021

 צריכים להתקין נקודת חשמל חדשה? רוצים להטעין את הנייד במיטה ולא יכולים? זה הזמן להזמין חשמלאי שיתקין לכם נקודת חשמל חדשה.

במאמר הבא נסביר באילו מקרים תצטרכו להתקין נקודת חשמל חדשה, מה האופציות העומדות בפניכם וגם, איך בוחרים חשמלאי מורשה? כל התשובות.

מתי תצטרכו להוסיף נקודת חשמל בבית?

במידה ואתם נמצאים לפני שיפוץ כולל של הבית, סביר להניח שתרצו לשנות את תכנית החשמל ולהתקין נקודות חשמל לפי הצרכים שלכם. יתכן מאד ותרצו להתקין עוד נקודות חשמל במטבח, נקודות נוספות למכשירי חשמל כאלה ואחרים כמו תנור במקלחת ועוד.

גם במידה ואם נכנסים לדירה בפרויקט חדש, יתכן מאד שנקודות החשמל הקיימות לא יספקו אתכם ותרצו להוסיף נקודות חשמל חדשות.

חשוב לציין – יש מקרים בהם תרצו להתקין נקודת חשמל למזגן. לפני שאתם עושים זאת, יש לבדוק איזו תשתית חשמל יש לכם בבית ועל איזו תשתית המזגן עובד. כלומר, אם לוח החשמל שלכם הוא חד פאזי למשל, מזגן עם מערכת תלת פאזי פשוט לא יעבוד.

בנוסף, מכיוון שמדובר במכשיר זולל חשמל, החשמלאי שלכם יצטרך להתקין את נקודת החשמל באופן ישיר ללוח. כלומר, מהמזגן יעבור כבל חשמל ישיר ללוח, על מנת לבטל את התלות במכשירי חשמל אחרים, מה שיגרום לעומס.

נקודת חשמל חדשה – אלה האופציות

האופציה הראשונה, הקלה והנפוצה ביותר נקראת הזזת נקודת חשמל. מה זה אומר בפועל? לדוגמה כאשר יש לכם שקע חשמל שנמצא רחוק מהטלוויזיה. במקום להשתמש בכבלים מאריכים, תוכלו להזמין חשמלאי מקצועי שפשוט יזיז לכם את הנקודה הזו למקום שאתם צריכים.

מדובר במקרים שתשתית החשמל מאפשר זאת כמובן. כלומר, שיש תעלת חשמל והכנה לנקודה חדשה וכל מה שהחשמלאי צריך לעשות זה לרכב עליה ולהתקין שקע חדש. במידה ולא, תצטרכו להתקין נקודה חדשה מאפס.

אז האופציה המורכבת יותר, כאמור, היא התקנת נקודת חשמל חדשה לגמרי. זה אומר שהחשמלאי שלכם יצטרך ממש לחצוב בקיר ולהכניס בתוכו את חוטי החשמל שיזינו את השקע.

חלק מהלקוחות שלא מעוניינים בחציבה שעושה לכלוך ובלגן, ידרשו מהחשמלאי להתקין את הנקודה באמצעות תעלה חיצונית שיושבת על הקיר. במקום לחצוב בקיר ולהעביר את החוטים, החשמלאי יתקין תעלת פלסטיק ויביל דרכה את החיווט לשקע.

צילום:freepik


כך תבחרו חשמלאי מורשה

כאמור, אין שום בעיה להוסיף נקודת חשמל חדשה בבית, אך לפני שאתם ממהרים להזמין את החשמלאי, עליכם לוודא שמדובר בחשמלאי מורשה שמחזיק ברישיון מתאים. את העבודה הזו רשאי לבצע רק חשמלאי ברמת חשמלאי מוסמך.

דרשו מהחשמלאי לשלוח לכם תמונה של הרישיון שלו וודאו שהוא אכן בתוקף. על גבי הרישיון צריכים להופיע כל הפרטים הרלוונטיים על החשמלאי, השם שלו, סוג הרישיון, התוקף תעודת הזהות ומספר הרישיון.

את הפרטים הללו תוכלו להכניס באתר של משרד התמ"ת, בדף מידע הכולל מאגר של כל החשמלאים המורשים בארץ. במידה והוא קיים שם, אתם יכולים להיות רגועים.

אל תתביישו לבקש מהחשמלאי להציג בפניכם את הרישיון, חשמל זה לא משחק ילדים ואתם ודאי לא רוצים לסכן את עצמכם ואת בני המשפחה שנמצאים אתכם בבית.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה