chiddush logo

פתרונות חימום למקוואות

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 11/1/2021

 מקווה המספק מים חמים ונעימים, יאפשר סביבה איכותית, מזמינה ונוחה יותר לקיום המצווה, בעיקר בימי החורף הקרים כמובן אך גם בקיץ – הרבה יותר נעים ומזמין לטבול במקווה שמימיו אינם קרים. למעשה, התפיסה הרווחת כיום היא שפתרונות חימום למקוואות הם הכרח בכל הפעלה תקינה ואיכותית של מקווה ולא "סתם" מותרות עבור הטובלות או הטובלים. נסביר על אפשרויות העומדות בפני מפעילי מקוואות בהקשר לחימום מי הטבילה וכן סביבת המקווה כולה.

אם אתם מפעילים מקווה או מתכננים להקים מקווה חדש ביישובכם, חשוב שתבינו כי הטכנולוגיה כיום מציעה פתרונות חימום למקוואות שהינם יעילים, אמינים וגם חסכוניים באנרגיה ולכן בעלויות תפעול. אז אין מה לחשוש מהתקנת מערכת חימום מים למקווה, לא מבחינה תפעולית-טכנית ובהחלט לא מבחינה כלכלית, הודות לפתרונות שנסקור מיד.

פתרונות חימום ייעודיים, מתאימים למבנה המקווה ולדרישות ההלכתיות

 

ראשית חשוב לומר כי פתרונות חימום למקוואות נותנים מענה מקיף ואופטימאלי הן לדרישות ההנדסיות המיוחדות של מקוואות ובורות טבילה וכמובן לדרישות ההלכתיות השונות. כך שבהיבט זה גם אין כל מקום לחשש. מערכות החימום מותאמות במיוחד למטרת המקווה ולמאפיינים הפיזיים של המקום. זה נכון החל במקור המים של המקווה והשמירה על ניקיון המים ועד בניית פתרון חימום המתאים למבנה הייחודי של מקווה.

חימום מי הטבילה עם מערכת של משאבת חום

 

הפתרון היעיל, האמין והחסכוני ביותר כיום של חימום מי הטבילה במקווה הוא ללא ספק מערכת הסקה מבוססת על משאבת חום. זוהי חלופה מצוינת ועדיפה משמעותית לעומת תנורי גז או סולר או בהשוואה לכל פתרון חימום מים אחר.

מערכת חימום מקווה עם משאבת חום מספקת מענה מושלם ומקיף לצרכים שלכם לחימום המים במקווה, לאורך כל השנה, תוך חיסכון כספי משמעותי, שיפור הבטיחות, הפחתה מלאה של זיהום אוויר בסביבה וכמו כן ניתן להרכיב מערכת שכזו על גבי תשתיות החימום הישנות והקיימות במקווה – כולל השארת מרכיבי המערכת הישנה כגיבוי למקרה חירום.

בחימום מקוואות, פתרון החימום של מי הטבילה עצמם הוא המשמעותי ביותר, גם מבחינת הצרכים וגם מבחינת עלויות התפעול והמורכבות ההנדסית. משאבת חום נותנת לכך מענה מצוין ונוח. משאבת החום מותקנת במיקום חיצוני דיסקרטי, בסמוך לחדר המכונות של המקווה. באמצעות תהליך פיזיקלי חכם ויעיל, משאבת החום לוקחת את החום הקיים באופן טבעי באוויר – בכל תנאי טמפרטורה חיצונית! – ומעבירה את החום הזה אל המים של בור הטבילה. הכל קורה בתהליך חשמלי מאוד יעיל אנרגטית וכלכלית ועם חימום מים לטמפרטורה האידיאלית למקווה, בהתאם לעונת השנה ולהעדפות שלכם בתור מפעילי מקווה.

ממשאבת החום, צנרת המים החמים עוברת לצנרת המים החמים של המקווה – קיימת או חדשה – ובור הטבילה מתחמם בצורה יעילה, אחידה ונעימה, בלי גופי חימום או מקרני חום בתוך המים עצמם ותוך שיפור עצום בעלויות, בבטיחות ובאיכות.

חימום חלל המקווה ומי הצריכה במקום

בנוסף לפתרון חימום של מי המקווה עצמם, מערכת ייעודית לחימום מקוואות יכולה בהחלט לספק גם מענה יעיל וחסכוני לחימום חללי המקווה ולחימום המים בברזים ובמקלחות במקווה. תוך שימוש באותו מנגנון חכם ויעיל של משאבת חום, אפשר להפעיל מערכת הסקה מרכזית במקווה, עם רדיאטורים המותקנים על קירות החדרים וכמו כן לחמם את מי הברזים והמקלחות בצורה חסכונית ואמינה מאוד.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע