chiddush logo

וידעת היום – פרשת וירא

נכתב על ידי אורן מס, 6/11/2020

  וידעת היום – פרשת וירא

יט,ח: אוֹצִיאָה-נָּא אֶתְהֶן אֲלֵיכֶם, וַעֲשׂוּ לָהֶן כַּטּוֹב בְּעֵינֵיכֶם: אל לאדם להציע הצעה אסורה כגון הצעתו של לוט להפקיר את בנותיו לידי ההמון שצבא על ביתו. הדברים התגלגלו כך שהוא עצמו שכב עם שתי בנותיו, בגילוי עריות (לג-לו).'וידעת היום' שאין להציע הצעות שהן מנוגדות לתורה ולאורח החיים המתוקן, שהרי העוול עלול לחזור אליך.


כא,י: וַתֹּאמֶר, לְאַבְרָהָם, גָּרֵשׁ הָאָמָה הַזֹּאת, וְאֶת-בְּנָהּ: גירוש הגר וישמעאל נראה לאברהם כדבר רע מאד (יא), ולאחר מכן הבין כי רק כך תתקיים בו הבטחת ה' לְזַרְעֲךָ אֶתֵּן אֶת-הָאָרֶץ הַזֹּאת (יב,ז), וה' מבהיר זאת בצורה ברורה: כִּי בְיִצְחָק, יִקָּרֵא לְךָ זָרַע (יב). 'וידעת היום' מה שלא הבנת בעת בקשתה של שרה.


כב,ב: קַח-נָא אֶת-בִּנְךָ אֶת-יְחִידְךָ אֲשֶׁר-אָהַבְתָּ, אֶת-יִצְחָק: בעת ציווי ה' את אברהם הדבר נראה בעיני המתבונן כדבר הנורא ביותר, אב יקריב את בנו יחידו. לאחר שהתברר הדבר כניסיון (וְהָאֱלֹהִים, נִסָּה אֶת-אַבְרָהָם; פסוק א') הובן כי אברהם פעל במדויק, וזכה לברכה:כִּי-בָרֵךְ אֲבָרֶכְךָ, וְהַרְבָּה אַרְבֶּה אֶת-זַרְעֲךָ כְּכוֹכְבֵי הַשָּׁמַיִם (יז). 'וידעת היום' כי כל ציווי ישיר מאת ה', ככל שייראה הזוי ובלתי מתקבל על הדעת, הוא אמת ונכון לעשותו.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע