chiddush logo

ביטוח מחלות קשות: מה זה ולמה אתם צריכים פוליסה מתאימה?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 5/10/2020

 אם אתם ברי מזל, כנראה שמעולם לא נאלצתם להפעיל ביטוח מחלות קשות, ואולי אף פעם לא שמעתם על הפוליסה הזו. אבל במקרה חירום בריאותי משמעותי, כמו סרטן, התקף לב או שבץ מוחי, הביטוח יכול להיות הכלי היחיד שמגן עליכם מפני הרס כלכלי.

אנשים רבים מניחים שהם מוגנים באופן מלא באמצעות פוליסת ביטוח בריאות פרטית סטנדרטית, אבל בדרך כלל העלויות המופרזות של הטיפול במחלות מסכנות חיים הן גבוהות יותר מכפי שכל פוליסה מכסה. מאמר זה מסביר מה זה ביטוח מחלות קשות והאם זוהי פוליסה שאתם ובני משפחתכם צריכים שתהיה לכם.

איך נולד הרעיון של ביטוח מחלות קשות?

ככל שתוחלת החיים הממוצעת בישראל ממשיכה לגדול, חברות ביטוח מוצאות שיטות לוודא שישראלים יוכלו להרשות לעצמם את הזכות להזדקן בכבוד. ביטוח מחלות קשות פותח בשנת 1996, מכיוון שאנשים הבינו כי לשרוד מהתקף לב או שבץ מוחי עלול להותיר חולים עם חשבונות רפואיים שהם לא יוכלו לעמוד בהם.

אפילו עם ביטוח בריאות פרטי מצוין, מחלה חמורה אחת בלבד יכולה להוות נטל כלכלי אדיר. ביטוח מחלות קשות מספק כיסי אם אתם חווים אחת או יותר מהמקרים הרפואיים הבאים:

·         התקף לב

·         שבץ

·         השתלת איבר

·         מחלת סרטן

·         ניתוח מעקפים.

למה צריך ביטוח מתאים?

מכיוון שמחלות חמורות דורשות טיפול רפואי נרחב, העלויות עשויות לעלות במהירות ולחרוג מהסכומים הזמינים במסגרת ביטוח רפואי פרטי משפחתי. אם אין לכם קופת חיסכון שופעת בכספים למקרי חירום, יהיה לכם קשה עוד יותר לשלם את החשבונות האלה מכיסכם.

אנשים רבים בוחרים היום בפוליסות בריאות בעלות השתתפות עצמית גבוהה, שמאפשרות להם ליהנות מפרמיות חודשיות משתלמות יחסית, אבל אם הם סובלים ממחלה קשה, הנטל הכלכלי יכול להיות עצום.

ביטוח מחלות קשות משלם לעלויות שאינן מכוסות בביטוח רגיל

הכסף משמש גם לעלויות שאינן רפואיות שקשורות למחלה, כולל נסיעות, טיפול בילדים וכן הלאה. ברוב המקרים, המבוטח יקבל סכום חד פעמי לכיסוי עלויות אלה, ומגבלות הכיסוי משתנות. מבוטחים יכולים להיות זכאים לכמה אלפי שקלים עד עשרות אלפי שקלים, תלוי בפולית ביטוח מחלות קשות שהם רכשו. תמחור הפוליסה מושפע מכמה גורמים, כולל:

·         הסכום שהמבוטח בחר לשלם.

·         רמות הכיסויים המוצעות שנבחרו.

·         מין המבוטח.

·         גיל המבוטח.

·         בריאות המבוטח.

·         היסטוריה רפואית משפחתית.

קיימים חריגים לכיסוי ביטוח מחלות קשות

יתכן שסוגים מסוימים של סרטן אינם מכוסים במסגרת ביטוח מחלות קשות, וגם מחלות כרוניות עשויות שלא להיות מכוסות במסגרת הפוליסה. יתכן שלא תוכלו לקבל תשלום אם מחלה חוזרת או אם אתם סובלים משבץ מוחי שני או התקף לב נוסף.

חלק מהכיסויים עשויים להסתיים לאחר שהמבוטחים מגיעים לגילאים מסוימים, ולכן כמו עם כל סוג של ביטוח, חשוב לקרוא בעיון את הפוליסה. הדבר האחרון שאתם רוצים לדאוג לו הוא למצוא את כספים למימון מחלות מורכבות, כשאתם מאמינים שיש לכם מקור כיסוי מקיף.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע