chiddush logo

המדריך המקוצר לחופשה באיטליה

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 6/11/2019

אפשר להגיד ששום חבל ארץ אחר לא השפיע על התרבות האיטלקית והאירופאית כמו טוסקנה. עם הכפרים הספוגים ביין, הערים המשופעות באומנות, מטעי הזיתים, שדות הכמהין ומותגי האופנה, מהעוצמתיים בעולם (גוצ׳י, פרגאמו אם נזכיר רק כמה מהם) – טוסקנה מגלמת את איטליה האמתית. לכן, הפעם נתמקד בחופשה בחבל זה.

מבין אפשרויות האירוח הזמינות לתיירים שמחפשים בתי מלון או וילות באיטליה, אין ספק שוילות בטוסקנה הן אלה שמציעות את ההזדמנות הנפלאה ביותר. כאן תוכלו לבלות חופשה קסומה בחבל שממלא תפקיד מרכזי בעולם האומנות, מעצם היותו מקום הולדתו של הרנסנס שהונצח כאן לאורך הדורות על ידי יצירות המופת של בוטיצ׳לי שניתן לראות על הקירות המוזהבים של אופיצ׳י (Uffizi), ובגווני האדמה של המגדלים והארמונות המוארים. 

חופשה בטוסקנה מזמינה אתכם למסע בעקבות ההיסטוריה משולב בפינוקים של נופים קסומים שרק חופשה בוילה להשכרה בטוסקנה יכולה להעניק.

דברים שאסור לפספס בטוסקנה

-          אחר הצהריים שתקדישו לטיול בכרמים באחוזת Tenuta dell’Ornellia (טנוטה דל אורנליה) באזור החוף של Maremma (מרמה), וטעימה מה-Merlot Masseto (מרלו מסטו) היוקרתי.

-          לנגוס בסטייק בסגנון פירנצה – bistecca alla Fiorentina (ביסטקה אלה פיורנטינה) מהקצבייה המפורסמת Antica Macelleria Cecchini (אנטיקה מאצ׳לריה צ׳קיני) ב-Chianti (קיאנטי).

-          להתפעל מציורי הקיר של Masaccio (מזצ׳ו) שגילם כמעט 700 שנה, והם מתארים את אדם וחוה המעטרים את הקפלה של Brancacci (בראנקצ׳י), מהמאה ה-14 בכנסיית Santa Maria del Carmine  (סנטה מריה דל קרמין) בפירנצה.

-          להעיף מבט במגדל האייקוני הנטוי בפיזה.

הצעות לטיולים באזור

-          ביקור בפירנצה

פירנצה היא אחת הערים היפות באיטליה, ואסור לפספס אותה כשאתם נופשים בטוסקנה. יום שלם הוא המינימום הדרוש כדי לראות את האטרקציות הבולטות של העיר.

מומלץ מאוד לבקר :

o       בקתדרלה של פירנצה (אפשר גם לטפס על ה-Duomo, כלומר על הקתדרלה)

o       ב-Ponte Vecchio (פונטה ווצ׳יו)

o       בגלריית Uffizi (אופיצ׳י)

o       בכיכר,  Pallazzo Vecchio (פאלאצו ווצ׳יו)

אם יש לכם רק יום בפירנצה, טיילו בעיר העתיק, לכו לסייר בשוק וצאו לכיכר Piazzale Michelangelo (פיאצלה מיכלאנג׳לו) כדי ליהנות מהתצפית הטובה ביותר בפירנצה.

אם אפשר, הישארו בעיר לפחות לילה אחד, כדי לנצל ככול האפשר את מה שהעיר יכולה להציע לכם.

-          טיול מפירנצה לסיינה

צאו מפירנצה בשעת בוקר מוקדמת וסעו לסיינה (Siena). סעו דרך Via Chiantigiana (ויה צ׳יאנטיג׳נה), SE 222 שמוביל מפירנצה לסיינה, בדרך שמציעה לכם נופים מדהימים, ולא דרך הכביש המהיר.

הקדישו את שארית היום לסיור בעיירה היפה, סיינה. כאן חובה לראות את הכיכר Piazza del Campo (פיאצה דל קמפו), את הקתדרלה (דואומו) ואת הרחובות הציוריים שמתפתלים בעיר העתיקה והקסומה.

-          ביקור בכפר הטוסקני Val d’Orcia (ואל דורצ׳ה)

תוכלו לבקר בכפר ואל דורצ׳ה במסגרת טיול יום מסיינה. סעו בכביש SE2 מסיינה ל-San Quirico d’Orcia (סאן קיריקו דורצ׳ה). מכאן המשיכו לכיוון מזרח לאורך SR1 46, לכיוון Montepulciano (מונטפולצ׳יאנו). זהו כביש הנוף היפה ביותר בטוסקנה, שחושף לעיניכם את הנופים הטוסקניים הטיפוסיים שאפשר לראות במגזינים ובגלויות.

קחו את הזמן לחקור את ואל דורצ׳ה, ולבקר לפחות בכמה מהעיירות הקטנות והמקסימות שבאזור: Pienza (פיאנצה), מונטפולצי׳אנו, סאן קיריקו דורצ׳ה, מונטיציאלו (Monticchiello), מונטלצ׳יאנו (Montalcino). ואל תחמיצו את המנזר Sant’Antiomo (סאנט אנטימו).

-          טיול ג׳יפים במרחבי טוסקנה

תוכלו להזמין טיול ג׳יפים אצל אחת החברות בטוסקנה. סיורים אלה מתקיימים בדרך כלל באזורים הכפריים האיטלקיים בג׳יפ, ומציעים דרך נהדרת לבלות את היום. הוסיפו לזה טעימות יין מרובות וארוחת צהריים טוסקנית, והנה יש לכם בילוי אחר הצהריים מושלם.

הטיול מציע בדרך כלל הרפתקה של 5 שעות סיור בנופים המרשימים ביותר של טוסקנה עם עצירות בכמה מהכרמים המרשימים במדינה. הטיול כולל עצירות במספר יקבים שבהם יש לאורחים אפשרות לשוחח עם בעלי היקב, ליהנות מטעימות של יין וגראפה ומארוחת צהריים מקומית.

מתי עדיף לטייל בטוסקנה?

כמו רבים משכנותיה האירופיות, עונת התיירות של טוסקנה מגיעה לשיאה במהלך חודשי הקיץ, והיא עלולה להציע לכם טמפרטורות לא נוחות והמוני תיירים. וגם אז, מזג האוויר יכול להשתנות מאזור לאזור בחבל טוסקנה, מכיוון שההרים והגבעות נוטים להישאר קרירים יותר מאשר העמקים או קו החוף.

מטיילים רבים בוחרים לבקר בטוסקנה בחודשים אפריל ומאי או אוקטובר ונובמבר, כשהמחוז פחות הומה וצפוף. 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע