chiddush logo

הטרמפ ב 2 בלילה מקבר שמעון הצדיק למאה שערים

נכתב על ידי יונתן שטנצל, 4/9/2019

 

אליהו הנביא לוקח טרמפ

מקבר שמעון הצדיק ב 2 בלילה 

ברכב פיאט דובלו, נוהג  לו יהודי ירושלמי ר' עקיבא נמירובסקי, בנו של איש החסד ר' אהרון נמירובסקי משכונת פאגי בירושלים, ולא מפסיק לאסוף טרמפים בירושלים. 

"אחד מהסגולות הכי גדולות  של חז"ל לאריכות ימים, זה לחיות עבור השני ולעזור לשני"  מתרגש ר' עקיבא, אני אוסף הרבה טרמפים מרחוב דרוק ברמת שלמה, ליהודי שהיה צריך להמתין 20 דקות או יותר לאוטובוס,  אתה חוסך לו זמן, אתה מקדם אותו, ובפעולה כ"כ פשוטה ניתן לעזור ולעשות חסד ולקיים את מה שכתוב בפרקי דרבי אליעזר:חביבה עלי גמילות חסדים יותר מעולות  ושלמים שעתידים ישראל להקריב לפני". כך מספר הרב נמירובסקי להרב יונתן שטנצל בקו המשניות והחסד אמר אביי (077-2247333) 

דרך אגב, שמעתי שהרבי מבעלז קיבל רכב חדש מהניילונים, והוא היה  מטלזסטון, אמר שרכב שמקבלים חדש, חייבים להתחיל ליסוע איתו, עם טרמפ,  והוא אסף יהודי עד הבית שלו. 

יום אחד עצרתי את רכב הפולקסווגן בצומת שילת, ואמרתי מי שצריך לירושלים שיעלה.  ואכן עלו כמה אנשים, וברכב ישב נוסע, עם קיטבג גדול, והוא קיבל טלפון, והוא התחיל לדבר בערבית, כל הנוסעים קיבלו פחד נורא, מי יודע שאין שם פצצה, אבל הוא ירד באמצע הדרך והרגיע את שאר הטרמפיסטים ואמר "אל תפחדו". 

בדרך כלל השבע לא מרגיש את הרעב, אדם שיש לו רכב, צריך להרגיש את הנוסע, ולעשות איתו חסד. 

ביארציט האחרון של שמעון הצדיק, אני חוזר עם אשתי בשעה 2 בלילה, וליד תחנת הדלק, אני רואה אישה שהולכת עם הליכון ובקושי זזה, והולכת עם חברה שלה, לא היה מוניות, לקחנו אותה למאה שערים, והיא אמרה לחברתה באידיש: סאיז זיכר גיויין אליהו הנביא"(זה כנראה היה אליהו הנביא) 

הרב שטנצל סיכם את השיחה על עדות אישית, על יהודי בן 65  חסיד גור בני ברקי בשם ר' יוסי פרדס, שאוסף ברכבו כל בוקר אברכים שאיחרו את ההסעה שלהם לכולל, וככה בשעה בבוקר מוקדש לחסד עם אברכים. 




להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע