chiddush logo

סדנאות לעובדים שישדרגו לכם את העסק

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 3/9/2019

 עובדים מאומנים ומוכשרים היטב הם חיוניים לכל עסק. כאשר העובדים מקבלים את ההכשרה, המיומנויות והידע המתאימים, סביר להניח שגם העסק יתנהל בצורה חלקה יותר. עובדים שעברו סדנאות יוכלו לבצע את עבודתם במיומנות רבה יותר, לשרת טוב יותר את הלקוחות שלכם, ואולי גם יפחיתו את הטעויות והתאונות בעסק.

כדי להכשיר את העובדים בהצלחה באמצעות סדנאות לעובדים, עסקים רבים מעדיפים לעבוד עם חברה מקצועית המתמחה בתחום ויכולה לספק הדרכה ותמיכה שיועילו להכשרת צוות העובדים שלכם.

סדנאות לעובדים – ככלי לפיתוח מקצועי

כמו היתרונות המיוחסים בדרך כלל לסדנא למנהלים, כך גם היתרונות שמעניקה סדנה לעובדים המסייעת לכם לשפר:

-          את הפריון

-          את עבודת הצוות

-          את שביעות הרצון של העובדים

-          את שביעות הרצון של הלקוחות

שיפור המיומנויות של הצוות שלכם באמצעות סדנה יכול להפוך את העסק לאטרקטיבי יותר עבור הלקוחות. אלא שכל סדנה תוכל להיות אמצעי רב עוצמה כאשר יש הוכחה לכך שהעובדים זקוקים להכשרה בגלל סיבות כגון:

-          מיומנות לא מפותחת

-          ליקויים בידע שלהם

-          עבודת צוות לא יעילה

עבור מצבים שכאלה, התכנית שתעבוד באופן מעולה היא זו שתוכננה היטב עם:

-          תוכן מותאם אישית

-          חקרי מקרה רלוונטיים

-          פרקטיקות לבניית מיומנויות

-          ולבסוף, כלים למדידת המיומנויות שנרכשו

למידה היא תוצאה של חשיבה, לא של הוראה. והיא מתרחשת כשאנשים מהרהרים ובוחרים בהתנהגות חדשה. אבל אם סביבת העבודה לא תומכת בהתנהגות שכזו, גם עובד מיומן היטב לא יוכל לשנות את פני הדברים.

סדנת עובדים שתגרום לשינוי

שלושה תנאים נחוצים כדי להבטיח שסדנת העובדים תגרום לשינוי:

1.      מערכות פנימיות התומכות בהתנהגות החדשה הרצויה

הבחנה בהתנהגות לא רצויה היא בהחלט רמז לכך שמשהו צריך להשתנות. אולם המקור להתנהגות לא רצויה זו לא תמיד נובע מחוסר מיומנות.

חשוב לקחת בחשבון שהתנהגויות אינדיבידואליות בארגון מושפעות מגורמים רבים, כמו, עד כמה הצליחו המנהלים לבסס בבהירות:

o       את דרכי התקשורת

o       את ההיצמדות לסדרי העדיפויות

o       את אכיפת ערכי התרבות הארגונית

o       את דרכי מדידת ההישגים והתגמול עבור ביצועים

o       את רמות ההיררכיה הקיימות

2.      קיימת מחויבות לשינוי

כל הערכה ארגונית יסודית לא רק תגדיר את המיומנויות שהעובדים צריכים לפתח אלא גם תחשוף את התנאים הנדרשים לחיזוקם ולקיומם של מיומנויות אלה, לאחר יישום הפתרונות שהציעה הסדנה.

עצם העובדה שהארגון מכיר בגורמים המניעים התנהגות לא רצויה, לא מעידה על כך שהארגון אכן פתוח לשנות אותם. למעשה, כאשר ארגון לא מוכן לטפל בגורמים לבעיה, סדנאות לפיתוח עובדים כמו גם סדנאות לפיתוח מנהלים, לא יניבו מן הסתם את הפתרונות המקווים.

3.      פתרונות בעקבות הסדנה, המשרתים ישירות את סדרי העדיפויות האסטרטגיים

כאשר ארגון מפעיל אסטרטגיה חדשה – כמו השקת מוצר חדש – סדנאות יכולות למלא תפקיד קריטי בהקניית כישורים וידע לעובדים, הדרושים כדי לעזור לאסטרטגיה להצליח.

לעומת זאת, כאשר לסדנה אין מטרה וגם לא יעד סופי מובחן, גדל הסיכון שהסדנה תיכשל.

ניקח לדוגמה מנהל שהחליט לקיים סדנה לעובדים שתתמקד במושג הכול כך פופולרי היום: ‘mindfulness’. התגובות האופייניות של המשתתפים לאחר סיום הסדנה היו: ״זה היה מעניין, לפחות זה הרחיק אותי קצת מהמחשב״.

מתברר שהמנהל החליט לקיים את הסדנה רק כדי לעזור לעובדים לשחרר קצת לחצים שנגרמו מהעבודה, ומתוך מחשבה שיהיה נחמד לעזור להם להפחית את המתח ולהגביר את כושר הריכוז.

כלומר, במקום לנסות לחקור מהו הגורם למתח, המנהל חשב לנסות לשחרר מתחים, ולא מעבר לכך. ולמה? כי הוא שמע תלונות על עומס עבודה רב מדי, וחוץ מזה, הוא חשב לעצמו, העובדים בוודאי ייהנו מהפעילות הכייפית. אלא שהמשובים בתום הסדנה הוכיחו שלמרות שהעובדים מצאו שהפעילות הייתה ׳מעניינת׳, היא לא ממש הצליחה להפחית את הלחצים שלהם.

מה אפשר ללמוד מכך?

יש סיבות רבות לכך שעומס בעבודה עלול לגרום לתחושה של מתח. כוונות המנהל היו טובות, אבל עדיף אם היה מנסה לגלות קודם מהן הסיבות שגרמו למתח, ולכוון את הסדנה לפתרון הסיבות הללו, המקור שגרם לתחושה של עומס ומתח.

סדנאות לעובדים הנוקטות בשיטות מקוריות

יש היום חברות שמציעות לא רק להוציא את העובדים לסדנה מחוץ למשרד, אלא אף להביא אותם למפגש מרתק עם סוסים. כן, סדנה בשילוב פעילות עם סוסים נערכת בשיטת המבוססת על התנסות, כשהעובדים לומדים על עצמם ועל אחרים תוך כדי פעילות המעורבת ברכיבה על סוסים. בצד היותה של פעילות זו חוויה מדהימה היא גם דרך למידה שמבטיחה תוצאות מעולות העונות על הצרכים והמטרות שנקבעו מראש.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע