chiddush logo

איך נוצר כדור הארץ? (4 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי ilan sendowski, 3/7/2019

קופרניקוס הסביר: שכל תאוריה שטוענת שאנחנו נמצאים במרכז היקום אינה נכונה – וזה כולל את המפץ הגדול שלנו. לזה אפשר להוסיף שכל תאוריה שמגבילה את אלוהים לזמן ולמרחב של המפץ הגדול שלנו היא שגויה.

 

סיפור בריאת העולם מגלה לנו אמת שרק עכשו הגענו ליכולת להבין שבאמת מפצים גדולים יצרו מערכת ענקית וגלקסיות מרהיבות, מים נוצרו לפני האדמה, כדור הארץ העשוי מברזל נוצר ביקום לפני מיקומו במערכת השמש, חיים התפתחו ביקום לפני השמש שלנו, צמחים נוצרו לפני החיות (כי כך סופק החמצן לאטמוספרה), החיות התפתחו ויצאו מהמים, שפע האוכל הביא את הדינוזארים (התנינים הגדולים), והשמש נוצרה לפני הירח שיצב את כדור הארץ, וכך נוצרו יום ולילה, מועדים ימים ושנים. כדי שהחיים יתפתחו בהצלחה לרמה שלנו, אלוהים סידר יבשה וים, גאות ושפל בים ובלבה שבתוכו – והכל כדי להראות את תפארתו ויכולתו במספר רב של מקומות ברחבי היקום האין סופי בזמן ונפח, ובני האדם נוצרו ללמוד וללמד את תורתו.

 

ההסבר המקובל להווצרות כדור הארץ הוא שענן אבק התרכז, ובאותו הזמן יצר את השמש ואת כוכבי הלכת של מערכת השמש הוא חלש מאוד.


סביר שענן מימן כזה באמת יצר את השמש, אבל אין אפשרות שענן אבק שיצר את השמש שעשויה במקור ממימן, ויש בה כמות אפסית של ברזל, יצור סביב השמש כוכבי לכת העשוים ברובם מברזל.1 ובכלל אין הוכחה שנשאר שריד של ענן ברזל דליל מתעופף במרחב בין כדור הארץ לשמש. השמש מיצרת רק הליום, אלמנטים כבדים יותר נוצרים בסופרנובה.

 

לפני כ 4.5 בליון שנים גלקסיה קטנה שהוענק לה השם "גיה אינסילאדוס" פגעה בגלקסית שביל החלב. ניתן לראות סימנים בעיקום שביל החלב מצלחת שטוחה כתוצאה מהתנגשות זו ובתנועה של כוכבים שאינה מתאימה לתנועה הכללית של שביל החלב [2].

כאשר גושים שממיים מהגלקסיה ההיא עברו ליד השמש שלנו, חלקם עברו במרחק מתאים מהשמש, התחממו, הותכו לגוש לבה לוהט, הפכו לכדור, הורידו מהירות באטמוספרת השמש, ונלכדו במסלול אליפטי סביב השמש. אחד מהגושים האלה, שהיה קיים זמן בלתי ידוע בגלקסה ההיא, הוא כדור הארץ שאלוהים הכין והעניק לנו "לעבדה ולשמרה".


כולם מסכימים שהירח שלנו גם הוא נוצר זמן מה לאחר הווצרות כדור הארץ, והוא נוצר מפגיעה של אסטרואיד בכדור הארץ שהתקרר וקיבל קליפה מוצקה. הפגיעה היתה בצד אחד, האסרואיד עבר דרך כדור הארץ ויצא באזור אזור האוקינוס השקט. האסטרואיד איבד מהירות כאשר עבר דרך כדור הארץ, וקרע חלקים מכדור הארץ כאשר התפרץ החוצה וכך הוא נלכד בגרביטצית כדור הארץ והפך לירח שלנו. ייתכן שהפגיעה שינתה את את נטית כדור הארץ, ואולי השפיעה גם על מהירות הסיבוב שלנו. הפגיעה הזאת גרמה למים להתנקז בשקע שנוצר והיבשה הופיעה, תנועת הלבה למלא את השקע גרמה ליבשות לנוע, ליצור הרים וימות. כך, בתהליך דומה, נוצר כדור הארץ, שהוא ירח של השמש, ואין צורך להמציא ענני אבק, וכך נראים פגיעות בשמש עם הכתמים הכהים בכניסה, והתפרצות להבות בצד השני של השמש ביציאה.

 

בזמן הפגיעות ההדדיות האלה גופים שממיים שהכילו חיים (DNA RNA) התרסקו ופיזרו בחלל גושי בוץ קפואים. החיים על כדור הארץ התחילו כאשר גושי הבוץ האלה נפלו עלינו והיו כאן תנאים מתאימים לחיים. קודם התפתחו הצמחים ושחררו חמצן לאוויר, וכאשר היה מספיק חמצן באטמוספרה ובמים התפתחו החיות. סביר שכל החיים ביקום מתפזרים בצורה זאת, וכך סביר שהחיים הם דומים בכל היקום והכל פועל לפי תוכניתו של אלוהים.

.
עוד כ 4.5 בליון שנים הגלקסיה אנדרומדה תפגע בשביל החלב, ואז חלק משביל החלב ילכד באנדרומדה, וחלק מאנדרומדה ילכד בשביל החלב. התהליך יחזור על עצמו וחיים בשביל החלב ואנדרומדה יתפזרו לכוכבים נוספים.

 

עצם קיום התנגשויות בין גלקסיות מוכיח שהיו יותר ממפץ גדול אחד במקומות שונים (כמו פופקורן), ומפצים שונים  מתנגשים אחד בשני כאשר הם מתרחקים מהמרכז שלהם. היקום של כל המפצים קיים זמן רב לפני המפץ הגדול שלנו, ולא יפתיע אותי לגלות עצמים בשביל החלב שקיימים יותר מ 14 בליון שנים (לפני המפץ הגדול שלנו), ושהחיים נוצרו והתפזרו לגלקסיות שונות עוד לפני המפץ הגדול. לפעמים גלקסיות מתנגשות ומתאחדות וכך הן גדלות. ייתכן שבשלב מסוים יהיה מפץ גדול חדש בגלקסיה הענקית הזאת.[3]

 

הערה [1]
השמש היא בעצם פצצת מימן ההופכת מימן להליום ומשחררת אנרגיה. כיום השמש מכילה 74% מימן ו24% הליום. כוכב צדק (יופיטר) הענק מורכב ברובו מ90% מימן ו10% הליום. קיימת אפשרות שהוא נוצר מהענן שממנו נוצרה השמש, אבל סביר יותר שהוא נוצר מפגיעה של גוף גדול שפגע בשמש וסחף איתו תערובת גזים מהשמש בזמן הפגיעה. כוכב צדק היה קטן יותר והראקציה האטומית חדלה עליו.

הערה [2]
https://www.realclearscience.com/articles/2018/11/01/dramatic_galaxy_collision_filled_the_milky_way_with_stars_110785.html

הערה [3]  ייתכן שהענין הזה נרמז במאמר על גלקסיה ענקית  XMM-2599 שהתפרסם בThe Astrophysical Journal Letters

 

 

אילן סנדובסקי
מחבר הספרים:
2014 מגילת אסתר   מגילת ההיפוכים                         AMAZON   אופיר ביכורים   ע-ברית   
2019 מכל אבותי השכלתי - חידושים בסיפורי האבות    AMAZON   
אופיר ביכורים   מנדלי     
2020 תככי הארמון - עלילות מגילת אסתר                   AMAZON 
  סטימצקי           מנדלי


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (4)
mose67 (8/7/2019)
1) כתוב בגוגל ''מחקר מדעי? ברובו מסולף'' [ושם תמצא מחקר הנותן 4 סיבות לכך שרוב המחקרים מוטעים, אם בשל שגיאת אדם או מחשב או רמאות אדם או תוצאות סותרות של מחקרים]. 2) כתוב בגוגל ''חב''ד אמונה ומדע'' [ושם הרבי מוכיח שהמדע בנוי על השערות, עיי''ש באריכות ובמתיקות]
ilan sendowski (4/7/2019)
ניתן לראות את הדיוק הגדול בסיפור בראשית שאלוהים לימד אותנו. כדור הארץ, גוש הברזל שהפך לירח של השמש, היה קיים ונע בחלל עוד לפני שהשמש נוצרה, כפי שכתוב בספר בראשית: שחיים התקימו על כוכבים עוד לפני השמש שלנו (בראשית א יא), שהארץ היתה קיימת לפני המאורות (א יד), ושהשמש קדמה לירח (א טז).
ilan sendowski (4/7/2019)
מסכים מאוד. כל הפלא הזה תוכנן ונוצר ביד אלוהים ללא ראשית.
המחדש חידושים (4/7/2019)
לדעתי חסר במאמר מקומו של האלוקים בחידוש שלך. למרות שהיהדות יכולה להסביר את בריאת העולם גם ככה: מתוך אתר הידברות: "ניתן לראות שתיאורית המפץ הגדול לא רק שאינה סותרת את היהדות, אלא מתאימה למה שכתבו הרבה מפרשים, שהקב"ה ברא את העולם באור ראשוני אדיר, ויצר את העולם והכוכבים מחומר ראשוני..." https://www.hidabroot.org/article/220173
ציורים לפרשת שבוע