chiddush logo

כיצד מתמודדים עם נזילה?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 31/12/2017

 נזילות עלולות להופיע בשל סיבות רבות, כאשר נזילות הן תופעה שכיחה במיוחד תוך שהנזילה יכולה להגיע מחלונות שאינן אטומים, מרטיבות של מבנה, רעפים, סופות וגם מברזים דולפים.

אחת הסיבות העיקריות לנזילות, מגיעה דווקא מברז דולף כאשר על מנת לדעת מהיכן הנזילה מגיעה יש לבצע גילוי נזילות, ולהבין כי אכן היא נגרמת מהברז. אז כיצד מתמודדים עם נזילה מהברז? כמה טיפים טובים בהמשך.

איתור נזילה ובדיקתה

כאשר מנסים לעצור נזילה אשר נגרמת מהברז חשוב בראשית לאתר את מקור הנזילה ולבדוק עד כמה היא חמורה. בדיקה כזאת חשובה שכן נזילה חמורה חשוב שיטפל בה אינסטלטור מקצועי בעוד שנזילה פשוטה יכול לתקן כל אחד לבד.

אז כיצד יודעים?

כדי לבצע גילוי נזילה יש לבדוק מה הבעיה עם הברז. יש להבין האם מדובר בסגירה לא תקינה של הברז? או שהידיות של הברז אינן תקינות ולא נסגרות? בנוסף יש להבין האם הנזילה מגיעה מהברז עצמו או ממערכת האינסטלציה שלו. נזילות שמקורן במערכת האינסטלציה או שהמקור להן אינו ברור  - יחייבו בדיקה וטיפול של איש מקצוע.

אז כיצד מתמודדים עם נזילה פשוטה?

לפני שמטפלים בכל סוג של נזילה רצוי מאד למצוא את ברז המים הראשי ולסגור אותו. בכך תוכלו למנוע נזקים כבדים או רטיבות מעיקה בשל הנזילה. כעת יש לאתר את הנזילה ולהתאים לה את התיקון:

תיקון נזילה בשל ברז לא תקין – אם הנזילה שלכם נובעת בשל ידיות ברז לא תקינות, צינורות מקולקלים או בלויים ושאר סיבות שניתן לבצע תיקון שלהן: חשוב לבצע החלפה של חלקים כמו למשל החלפת ידיות הברז כמו גם החלפת צינורות תקולים. בכך ניתן לטפל בנזילה בפשטות. עם זאת ישנם מקרים של צורך בהחלפת הברז לברז חדש ובכך לעיתים יש להיעזר באנשי המקצוע.

ברז משוחרר – סיבה נוספת שבגינה עלולה להתרחש נזילה היא תיקון של ברז משוחרר. נזילות עלולות להתרחש בשל ברז שהחל להשתחרר ולכן חשוב באמצעות מפתח שוודי לחזק מחדש את הברז ובכך למנוע את הנזילה. אם אינכם מצליחים לסובב את הברז יש להשתמש במעט שמן לריכוך הפעולה ולשחרור הברז.

התקנת ברז חדש – אם גיליתם כי אתם זקוקים לברז חדש, יש לרכוש את הברז המתאים ביותר לצנרת שלכם ולהרכיב את הברז בהתאם להוראות ההרכבה. התקנת ברז יכולה להתבצע בצורה פשוטה באמצעות כמה כלי עבדה טובי כמו מפתח שוודי, מברג ועוד.

אם אינכם מוצאים את התקלה, רצוי מאד ליצור קשר עם אנשי המקצוע המומחים בגילוי נזילות ומכאן לאתר את הנזילה ולתקן אותה בצורה מקצועית וטובה.

 

מאמר בחסות: איתור נזילות

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע