איפה התאומים? (3 תגובות לחידוש זה)
נכתב על ידי דביר, 7/11/2010
בתחילת הפרשה אנו קוראים שנולדים התאומים עשו ויעקב,
בהמשך (פרק כו פסוק ז) יצחק ורבקה מסתירים בגרר את העובדה שהם נשואים,
נשאלת השאלה איפה התאומים?
איך הם מסברים את הימצאותם של שני ילדים ללא הורים (שאולי קוראים להם אבא ואמא)?
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (3)
אנשים חיו באוהלים וברור שיצחק לא היה באוהל של רבקה אחותו וברור שהבנים חיו באוהל אחר ביחס למשפחה יהיה אוהלים של עבדים ושל שפחות לכן איך תדע מהו המסגרת המשפחתית????
מקוה שאתה מרוצה מהתשובה
ממצפה לגאולת ישראל
קטונתי מלהביע דעה בעניין "כאשר אין לי סימוכין לדברים דלהלן", אך בכל אופן אומר את דברי, והשופט ישפוט.
בראשית פרק כו
וַיְהִי רָעָב בָּאָרֶץ... וַיֵּלֶךְ יִצְחָק אֶל אֲבִימֶלֶךְ מֶלֶךְ פְּלִשְׁתִּים גְּרָרָה... וַיִּשְׁאֲלוּ אַנְשֵׁי הַמָּקוֹם לְאִשְׁתּוֹ וַיֹּאמֶר אֲחֹתִי הִוא...
והשאלה נשאלת:
הרי לא כתוב שרבקה ירדה איתו. ואם כן "מהיכן היא צצה בגרר", הרי יצחק השאיר אותה בדירה הקודמת?
התשובה פשוטה:
לא כל מה שלא כתוב - לא היה.
אומנם כתוב שרק יצחק ירד, אך זה לא סותר "שהוא לא ירד לבד".
וכמו שמהמשך הפסוקים מתגלה שגם אשתו ירדה איתו. ממילא כעת כבר יש מקום לומר שגם הילדים ירדו איתו - וזה פשוט "לא מוזכר להדיא" - כמו שלא מוזכר להדיא שאשתו ירדה עימו.
ואם ישאל השואל:
אם יצחק בא עם ילדים, כיצד הוא אמר "אחותי היא", הרי רואים שהוא
עיינתי בפרשה, ואפשר לתרץ כך "אין מוקדם ומאוחר בתורה". וההולדה של יעקב ועשיו היה אחרי הפרשה של יצחק ורבקה עם אבימלך. ואחרי הברכה שה' ברך שם (כ"ו כ"ד) את יצחק "ויאמר אנכי אלהי אברהם אביך, אל תרא כי אתך אנכי, וברכתיך והרביתי את זרעך".
והביאור הוא:
בסוף הפרשה הקודמת חיי שרה (כ"ה ז') מוזכר שאברהם מת, וכתוב "ואלה שני חיי אברהם אשר חי" וכו'. והפסוקים הבאים מזכירים את תולדות אברהם שהשאיר בעולם.
בפסוק י"ב "ואלה תולדות ישמעאל בן אברהם וכו'. בפסוק י"ט (תחילת פרשת תולדות) "ואלה תולדות יצחק בן אברהם". ודרך אגב מזכירים כאן איך נולדו התולדות האלה, אע"פ שאין מקומם כאן, אלא אחרי הפרשה של יצחק ואבימלך.
ולכן רש"י כותב "אלה תולדות יצחק בן אברהם - יעקב ועשיו האמורים בפרשה", רש"י בא לומר שמטרת הפסוקים לומר מי היו התולדות של יצחק, כמו שאמרנו קודם