chiddush logo

שיחה לפרשת וארא מבית ישיבת הגולן תשע"ה

15/1/2015

 

"וגאלתי אתכם"- שיחה לפרשת וארא

בתחילתה של פרשת השבוע אנחנו נפגשים עם ארבע לשונות הגאולה. לשונות אלו מבטאות את הדרך ההדרגתית שבה הקב"ה פועל בעת גאולת מצרים.  את אותה הדרך ניתן אולי לזהות גם בגאולה העכשווית של ימינו.

הרב שי וינטר מבקש לראות דרך גאולת הכלל, על ארבעת שלביה, ולהמירה להדרכה פרטית בעבודה ה' שלנו, אשר מטרתה להוביל בעז"ה לגאולה האישית של כל אחד ואחת מאיתנו לאורה של הגאולה הכללית.     

לשמיעה או לצפייה לחץ כאן. להורדה בכתב לחץ כאן.
 

מה נעשה בישיבה: 
1. גל הקור אשר פקד את ארצנו בסוף השבוע שעבר אינו פסח על ישיבת הגולן, תלמידה אברכיה ורבניה. במהלכה של אותה השבת, עקב הקור העז אשר שרר בחיספין, מספר רב של דודים חשמליים של פנמית הישיבה ודירותיה, עלו לישיבה שמעלה. מאורע זה הצריך את צוות הישיבה המסור לעשות מאמץ רב במהלך יום ראשון בכדי לאפשר לתלמידים לחזור לישיבה, ששהו בביתם בעת גל הקור,  בתנאים טובים. על כך אנחנו צריכים להוקיר להם תודה.   
2. השבוע במפגשים בשביעית נפגשנו עם מיכאל בר-אור ממכון מגלי"ם (המכון הגבוה ללימודי ירושלים) אשר שוחח עמנו על הממצאים היסטורים וארכאולוגים מימי הבית הראשון אשר שופכים אור על אחד מרגעי השיא של אותה התקופה- העימות בין חזקיהו המלך לסנחריב מלך אשור. 
3. תלמידי שיעור ב' כבר מתחילים לחשוב על גיוס הקרב. חלק מהסיבות לכך היא העובדה שהשבוע ביום א' תלמידי הישיבה אשר יגויסו לתפקידים עורפיים השתתפו בכנס שיבוץ אשר התקיים בישיבת אור עציון. באותו היום ממש גם נעשה יום פתוח של חיל הים אשר מבקש להוסיף לשורותיו עוד בני ישיבות וקבוצה של תלמידים נסעו לשמוע קצת על החיל.
יהי רצון שיזכו לקבל את ההחלטות הנכונות ולהיות שלמים אתם, ויימלאו בשמחה ותחושת שליחות גדולה את תפקידם.  

חדש חדש חדש!!! 
הרב יהושע ון דייק, רבה של רמת מגשימים ור"מ בישיבתנו, הוציא ספר חדש בשם "באר רואי". 

   
הורתו של ספר זה הוא בשיעורים אשר הועברו על ידי הרב בישיבת הגולן לכבוד שבת קודש, השיעורים עסקו בענייני פרשת השבוע לאור תורת הראי"ה זצ"ל. 

ניתן לרכוש את הספר דרך מזכירות הישיבה בטלפון:
 04-6763063   



שבת שלום!
בית ישיבת הגולן

שיעורים אחרונים באתר:
» חזקיהו וסנחריב בירושלים - מיכאל בראור
» פרשת וארא- חוזק לבו של פרעה - הרב מנשה וינר
» מים אחרונים- חלק א - הרב ישי סמואל
» דיני פירורי הפת - הרב ישי סמואל

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה