chiddush logo

שלום בית - ה

נכתב על ידי zeev148, 16/10/2014

 "ויבן י-הוה א-להים | את-הצלע אשר-לקח מן-האדם לאשה ויבאה אל-האדם"

 כידוע בשם הבעל שם טוב, האשה היא מראה של פנימיות הבעל, היינו שה' מרמז לבעל מה עליו לשנות ולשפר בעצמו, באשתו. ורמז לדבר תיבת "מהאל" העולה מראשי התיבות

"אשר לקח מן האדם".

 בליקוטי מוהר"ן תנינא סימן א,א מבאר רבינו פסוק זה "וזהו אשר לקח מן-האדם הינו האדם העליון וכו'”

רמז לדבריו: "אשר לקח מן האדם" ראשי תיבות מהא-ל, סופי תיבות "רחמן".

תפלה לקיום התורה

ריבונו של עולם, מלך רחמן, זכה את כל ילדי ישראל לינוק חלב מאשה כשרה, יראת ה' היא תתהלל, שהיא בחינת אם כל חי, בחינת שורש נשמות ישראל, בחינת כיסא הכבוד, ועל ידי זה יהיה לבם חלל בקרבם ובוער לקדושה ואליך יתברך כדוד המלך עליו השלום ולא תהיה בלבם חמימות רק המעט המוכרח לקיום תורה ומצוות. זכה אותם ואת הוריהם להיות ברי לבב ויהיה לבם שלם עמך, ויהיו נקיים מ-ג' התאוות המפסידות את היראה, ותהיה יראתם שלמה!! יראת העונש, החטא והרוממות. זכם בתוך כלל בני ישראל לעשות בכל יום שעת התבודדות של וידוי דברים ומשפט דברים, בבחינת "וידעת והשבות אל לבבך" ועל ידי זה המשך נא דעת הקדושה אל הלב ויתקנו אלה ג' המידות – אכילה, משגל וממון.

ריבונו של עולם, אנא, רפאנו וחוננו בדעת שלמה ונכיר גודל מעלת התפלה. זכנו בנבואה ועל ידה בשלמות התפלה ולא נשמע למדמה המסית להיפטר מהתפלה ולסיימה במרוצה כמשא, אלא נעמוד ונעשה נחת רוח גדול לפניך בכל תיבה ובכול אות, כי החיפזון מהשטן, ונלמד התפלה מהנשים שעושות מלאכתן בשאננות ובמתינות!

אנא, זכנו לצאת מה-ג' עבודות המפסידות התפלה ותן בלבנו הרצון, הדעת, הסיבולת והסיעתא דשמיא שלא לבזות שום אדם, וחוננו באמונה שלמה – ונדע שהתכלית שנדע ונכיר אותך יתברך ושעלינו לעמול ולהשלים האמונה ולהיות בעלי אמונה יתרה, כי אפילו קלקול אמונה הוא בחינת עבודה זרה, אנא, זכנו לשמור הברית כראוי ועל ידי זה זכנו בעבודת התפלה ונוכל להתרפא בכל דבר שבעולם!

אנא, זכנו בתוך כלל ישראל להישמע היטב לדברי תורתך ולעשות רק הישר בעיניך, לשמור כל חוקיך ולהאזין למצוותיך! זכנו כשיש חלילה איזו חולאת להתפלל אליך יתברך לרפואה!! ויהיו העשבים שיש בכוחם לרפא מחוייבים להחזיר כוחם לתפלה והמשך לעמך ישראל רפואה שלמה ובריאות איתנה! לכן זכני מעתה לעשות השעה התבודדות כיצחק בשדה, וישובו כל שיח השדה ויתנו כוחותיהם בתפלות ישראל, ותיעתר לתפלות ותביא גואל!


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה