chiddush logo

חנם נמכרתם ולא בכסף תגאלו

נכתב על ידי טל סייג, 30/7/2019

"...חנם נמכרתם ולא בכסף תגאלו". (נ"ב, ג'):

 

שני שיטות עיקריות בישראל להתמודד עם חטא תשובה שממרקת את החטא ומבטלת אותו ממאזני המצוות והעברות והחטאים ומעשים טובים ומצוות שמצדקות את מאזני החטא – מצווה לכדי כך שלמעשה האדם הוא רוב מצוות על עברות.

 

על זה אמר התנא בסנהדרין שלא כך תבוא גאולתנו כלומר על ידי תשובה ומעשים טובים אלה כי אם ללמדנו ביום מן הימים איך מעיקרא לא לעבור חטאים ולא להשתמש בתרגילים של צידוק משקלות ותשובה שממרקת כי אין לדבר סוף אלה מן הראוי יום אחד ללמוד איך מלכתחילה לא לעבור יותר שום עברות ולא לסמוך על התשובה והמעשים הטובים שיעמדו לנו כתריס בפני הפורענות שמביאים החטאים האשמות העברות האוון והעוון והרשעות והרוע והחובות.

 

או אז התשובה תהיה רק כדי למרק את עצמות העניין שאנו בעולם השקר משחא דחיוויאה עפר רימה ותולעה נאד מלא צואה ודם טיפה סרוחה ילודי אב ואם בני הדור הזה והמצוות והמעשים הטובים לא יעמדו ויהיו יותר רק כדי להיות כמשקל שכנגד לעברות אלה באמת יוכלו לזכות אותנו בגאולה השלמה שתבוא במהרה בימנו אמן.


וזו היא הגאולה של זכו לשיטת רבי יהושוע הבר פלוגתא של רבי אליעזר שלאט לאט מתמעטות להם העברות ולבסוף באה גאולה של אחישנה על ענני שמייא של זכו אף לשיטת רבי יהושוע כי ככה צריך לשיטתו דרך זאת השם יזכנו.

 

    

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע