מזבח - כבמה לקרוא בשם ה' (1 תגובות לחידוש זה)
נכתב על ידי משה אהרון, 6/11/2025
בס"ד.
מזבח כבמה לקרוא בשם ה'.
-----------------------------------------
כתבתי לא מעט על תורת הקורבנות, כתורה נפסדת, שסופה להיעקר מהעולם.
שבורא העולם לא באמת זקק ל"לחם" או לריח ניחוח של בהמות נשרפות.
העקדה הוכיחה שגם האדם הנעלה ביותר - אברהם - כאב המון גויים עדיין
"נגוע" היה, בדחף נפסד זה . [הקב"ה זימן לו אייל נאחז בסבך.
[כרמז לאיילות המסובכת לפי שעה בסבך רעיוני]
כך או כך,הקב"ה נדחף לשתף פעולה לעניין זה, בשביל לבנות את אמונת האדם אט אט
בהתאם לחולשותיו המבניות - עדי ייגמל גם מדחף שכזה......
עתה ראו את תמונת המצב הבאה ,המתבססת לכאורה על נתונים
אשר יכול ויפתיעו אולי מי מכם.
אברהם - היהודי הראשון.בנה בארץ ביוזמתו רק שני מזבחות[לבד ממזבח העקדה].
ועוד - לא בכדי לא נכתב שהקריב עליהם קרבן.
שאברהם לכאורה לא הקריב עליהם ולו קורבן אחד.
שני המזבחות שבנה אברהם נועדו לפולחן רעיוני - לשמש מוקד ובמה להודיע את קיום ה' בעולם.
מה שנקרא בלשון המקרא : "לקרוא בשם ה'.
ואם לא די בכך, אברהם מוסיף ,מתפכח ומשתכלל . ובפעם השלישית במקום לבנות מזבח על מנת :"לקרוא בשם ה'. הוא נוטע עץ אשל והפעם לקרוא בו בשם ה' דגש על : כ"אל עולם".
אברהם מתקדם לכאורה :
הוא נוטש המזבחות לנטוע אשל לעשות פיסת צל במדבר בשביל לארח בני אדם בצל ולהאכילם . .
חלילה - לא ל"האכיל" את ה' . אלא להאכיל בני אדם...........
הנה כי כן, זו הבשורה שאברהם ביקש להנחיל לאנושות כולה - כאב המון גויים.
שני המזבחות הראשונים מסמלים שני בתי מקדש ראשונים שנחרבו. ביית שלישי בבחינת עץ אשל יתקיים לעולם כבית תפילה לכל העמים נטול כל זיק של קורבנות אלא כמוקד "האכלה" פיזית ורעיונית לכל העולם ["אל עולם"]
להזכיר מבחינת הקב"ה ניסיון הכושל של העקדה,הראה כי גם אברהם לא מוכן עדיין היה רעיונית ותפישתית להימנע כליל מתורה זו של הקורבנות .או נוכח כי מניעה כאמור מחבלת באפשרות הקידום של בשורתו לאנושות .
לפיכך תיעל הקב"ה את אותה נטייה הרחק חלילה מקורבן אדם.
אלא אך לכל היותר אך ובלבד -לקורבן בהמה.
לא בכדי :"אייל נאחז אחר בסבך" - כאלטרנטיבה.
כאמור "אייל" - לסמל "חוזק" תפישתי רעיוני מסובך לפי שעה.
ולסוף גם יצחק רדוף טראומת העקדה, ["פחד יצחק"], נמנע מעניין הקורבנות והוא הקים אך מזבח אחד וגם בו לא הקריב קורבן אלא כאמור אך "קרא" בו בשם ה'.
שווה גם לעקוב לעניין זה על יעקב......
לספקנים:
כל שנכתב כאן ,נמצא בדברי הנביא ירמיה לאמור :
כֹּה אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת, אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל: עֹלוֹתֵיכֶם סְפוּ עַל־זִבְחֵיכֶם, וְאִכְלוּ בָשָׂר. כב כִּי לֹא־דִבַּרְתִּי אֶת־אֲבוֹתֵיכֶם, וְלֹא צִוִּיתִים, בְּיוֹם הוציא הוֹצִיאִי אוֹתָם, מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם--עַל־דִּבְרֵי עוֹלָה, וָזָבַח. כג כִּי אִם־אֶת־הַדָּבָר הַזֶּה צִוִּיתִי אוֹתָם לֵאמֹר, שִׁמְעוּ בְקוֹלִי--וְהָיִיתִי לָכֶם לֵאלֹהִים, וְאַתֶּם תִּהְיוּ־לִי לְעָם; וַהֲלַכְתֶּם, בְּכָל־הַדֶּרֶךְ אֲשֶׁר אֲצַוֶּה אֶתְכֶם, לְמַעַן, יִיטַב לָכֶם.
הנה כי כן ,הקורבנות הן תוצאה של התנהגות העם וחולשותיו במדבר. [ביום הוצאתם ממצרים צווה אך על קורבן פסח הנאכל על ידי אדם.....
הקב"ה מעדיף שבשר ייאכל ולא ישרף כביכול למענו .
ועוד......... [ספו עולותיכם על זבחיכם]
כל שנכתב כאן ,נמצא בדברי הנביא ירמיה לאמור :
כֹּה אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת, אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל: עֹלוֹתֵיכֶם סְפוּ עַל־זִבְחֵיכֶם, וְאִכְלוּ בָשָׂר. כב כִּי לֹא־דִבַּרְתִּי אֶת־אֲבוֹתֵיכֶם, וְלֹא צִוִּיתִים, בְּיוֹם הוציא הוֹצִיאִי אוֹתָם, מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם--עַל־דִּבְרֵי עוֹלָה, וָזָבַח. כג כִּי אִם־אֶת־הַדָּבָר הַזֶּה צִוִּיתִי אוֹתָם לֵאמֹר, שִׁמְעוּ בְקוֹלִי--וְהָיִיתִי לָכֶם לֵאלֹהִים, וְאַתֶּם תִּהְיוּ־לִי לְעָם; וַהֲלַכְתֶּם, בְּכָל־הַדֶּרֶךְ אֲשֶׁר אֲצַוֶּה אֶתְכֶם, לְמַעַן, יִיטַב לָכֶם.
הנה כי כן ,הקורבנות הן תוצאה של התנהגות העם וחולשותיו במדבר. [ביום הוצאתם ממצרים צווה אך על קורבן פסח הנאכל על ידי אדם.....
הקב"ה מעדיף שבשר ייאכל ולא ישרף כביכול למענו .
ועוד......... [ספו עולותיכם על זבחיכם]
גילוי וחשיפת אלו הרזים מחייבים פרעון בשטר של צדקה כלהלן :
והיה אם יש קורא לאלה הדברים. והיה בהם שביב של קורת רוח ו/או יישוב הדעת.
אנא חמישה לצדקה, כי ממנה תוצאות חיים של גאולה.
והאומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם.
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (1)




לספקנים:
כל שנכתב כאן ,נמצא בדברי הנביא ירמיה לאמור :
כֹּה אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת, אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל: עֹלוֹתֵיכֶם סְפוּ עַל־זִבְחֵיכֶם, וְאִכְלוּ בָשָׂר. כב כִּי לֹא־דִבַּרְתִּי אֶת־אֲבוֹתֵיכֶם, וְלֹא צִוִּיתִים, בְּיוֹם הוציא הוֹצִיאִי אוֹתָם, מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם--עַל־דִּבְרֵי עוֹלָה, וָזָבַח. כג כִּי אִם־אֶת־הַדָּבָר הַזֶּה צִוִּיתִי אוֹתָם לֵאמֹר, שִׁמְעוּ בְקוֹלִי--וְהָיִיתִי לָכֶם לֵאלֹהִים, וְאַתֶּם תִּהְיוּ־לִי לְעָם; וַהֲלַכְתֶּם, בְּכָל־הַדֶּרֶךְ אֲשֶׁר אֲצַוֶּה אֶתְכֶם, לְמַעַן, יִיטַב לָכֶם.
הנה כי כן ,הקורבנות הן תוצאה של התנהגות העם וחולשותיו במדבר. [ביום הוצאתם ממצרים צווה אך על קורבן פסח הנאכל על ידי אדם.....
הקב"ה מעדיף שבשר ייאכל ולא ישרף כביכול למענו .
ועוד.........