תורת הניסיון .     
 
                נכתב על ידי משה אהרון, 31/10/2025
בס"ד.
 תורת הניסיון.
------------------------
 מעשה האלוקי של נסיון בני האדם לכאורה תמוהה משהו ואולי אף מוזר.
 מה הטעם להפוך את חייו של האדם לריצת מסוכות של ניסיונות .
 אלא שמה שקרוי בפינו : "ניסיון" הוא למעשה  תגובת האל למעשינו .
 מין מתן הזדמנות לנו  לתקן את מה שעוינו או עיוותנו. 
כאילו לעמוד באתגר ובניסיון של התיקון
 כל זה נאמר בשביל לומר את הדבר הבא  :
 אברהם נקלע למה שקרוי : "ניסיון העקדה" בגלל  גירוש הגר וישמעאל .
 סיכון חייו של ישמעאל הזמין כנגד סיכון חייו של יצחק.......[בשניהם השכים בבוקר...]
 גירוש שאומנם :"נספג" בידי שמיים אך בכל זאת היה הוא אכט של עינוי לחלשים.
 התעמרות גם באמה וגם בגרה ויש אומרים גם אישה = הגר
 הוא גירש את הגר שמסמלת לעניין זה חוסר אונות של גרים למסכת של עינויים.
  ועד כדי סיכון בנה כך  שרה ספגה טראומה של עקדת בנה וחייה עמדו על כף המוזניים 
 וכך נדרש אברהם במה שקרוי : "ניסיון העקדה". לתקן את העוול לאמתו  - הגר שדינה כדין גר.
 ולמרק עוון עינוי וסיכון בנו .בסיכון גם הבן האחר.....
 הנה כי כן,לא הוגן להשחיר את הגר כפי שפרשנים שונים נוטים לעשות . 
שרה החלה בדבר ועינתה את הגר
 וזו משזכתה להביא בן לאדוניה הרגישה בשמיים ויותר ממעט של הקלה.
 תחושת אופוריה שנתדרדרה חיש קל להקל בשרה .
 זה אנושי ונסלח...... .
שהגר בניגוד לשרה גם זכת להתגלות ישירה  . התגלות בדרגה עליונה השווה 
להתגלות לאברהם בעקדה
 שאותו מלאך שבא אליה להציל את ישמעאל .הוא גם אותו המלאך שעצר 
בעד אברהם מלשחוט ולהציל את בנו..
 לא בכדי גם יצחק שמר לה להגר אימונים כאמא ממש.
 ולאחר מות אימו גם שב ונדד אליה מדי פעם
 לבאר לחי רואי.............
 סוף דבר  : אין הניסיון בא אלא במקום ערוותו של האדם
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
		דיונים - תשובות ותגובות (0)



