השואה והתקומה מהתורה
נכתב על ידי משה אהרון, 29/7/2025
בס"ד.
השואה והתקומה מהתורה.
----------------------------------
מתוך חמשת חומשי תורה כולם [3] מתחילים במילות הפתיח
בציון או הזכרת של ה' או אלוהים.
לבד משניים : חומש שמות וחומש דברים.
שניהם ולא בכדי מתחילים במילה : "אלה" או "ואלה".
ששניהם עוסקים בגאולה :
חומש שמות - בגאולת מצריים.
וחומש דברים- בגאולת הקץ......
וכל כך שבתחילת כל גאולה ,יש כעין התחזקות האפלה של הגלות
ממש כמו בזריחת כל שחר.
כך היה בגלות מצרים, : שטרם תחילת הגאולה הגיעו בני ישראל כעבדים
לתחתית הכי נמוכה ובכל המובנים.
וכך גם בגאולת הקץ, שבניצניה אנו שרויים, שטרם שהשתככלא הגאולה לכלל ה"אתחלתא"
[קודם בתקופת החלוצים : היה עת קול הזמיר וקול התור]
פקדה אותנו שיא החשכה של כל הזמנים - השואה האיומה.
לא בכדי. בשלהי פרשת וילך ובטרם הסתלקותו מנבא משה על קרות השואה .
בבחינת "הרעה של אחרית הימים", לאמור :
כִּי יָדַעְתִּי, אַחֲרֵי מוֹתִי כִּי־הַשְׁחֵת תַּשְׁחִתוּן, וְסַרְתֶּם מִן־הַדֶּרֶךְ, אֲשֶׁר צִוִּיתִי אֶתְכֶם; וְקָרָאת אֶתְכֶם הָרָעָה, בְּאַחֲרִית הַיָּמִים--כִּי־תַעֲשׂוּ אֶת־הָרַע בְּעֵינֵי יְהוָה, לְהַכְעִיסוֹ בְּמַעֲשֵׂה יְדֵיכֶם.
הנה כי כן, השואה = ל"רעה של אחרית הימים", והיא מהתורה ובנבואת לא אחר מאשר : אבי הנביאים.
והנה עוד דבר מופלא :
יש קשר חזק ואיתן, בין המילה הפותחת :
"אלה" ["אלה הדברים"], למילת הפועל שבהמשך :
"הואיל" .
"הואיל משה באר את התורה הזאת".
במילה "הואיל", טמון הכח האלוהי שמאחורי כל פרוייקט הביאור של משה. וכמו גם המימד הנבואי שבנאום ההסתלקות של משה.
הואיל גם = הוא כאל. [בעיקר מבחינת חידוש ושינוי של דברים]
שגם במילה זו ולא בכדי טמון שם ה' בשני צורותיו :
גם בשם הוויה : "יהו" וגם בשם אלוהים - אל .
שכאמור משה פעל לכל אורך נאומו שבחומש דברים בשם האל בסמכות וברשות [שיש בספר גם כאמור : שינויים משאר החומשים כולל בעשרת הדברות ].
אז מה נפלא גם כשלמילה : הואיל" כאמור מצטרפת המילה "באר"
המרמזת על "בארה" הבלתי נדלית של תורה מחד.
וגם כל כך שבה בתורה - מצוי האור. - אורו של העולם ["בה-אור":]
[והוא משה מטווה גם הדרך והאמצעים להוציא האור מהכח לפועל]
הנה כי כן, חשיבותו של חומש דברים מרובה ביותר.
הוא חותם את התורה גם כחוליית גישור מחייבת הן לנבואה שבהמשך והן לתורה שבעל פה... [ראה גם רשימה - "החומשים המקופחים".
כך או כך ,כינויו של משה כ"אבי הנביאים" בא לו גם משום נבואתו כאמור על : השואה והתקומה שבאחרית הימים.
תאמרו איזו חשיבות יש לכל האמור.
חשיבות מכרעת,שבלי היסוד כאמור ומה שהוא מכיל ומכמין אי אפשר יהא לכלכל צעדינו נכון בזו הגאולה. [שכעת אנו רחוקים גם מאמיתה של תורה, שנפלו בה סיגים רבים].
ואנו אך נדונים להמשך ההוויה של היום :
בוקה ומבולקה .....
ולסוף הגיע העת שהיהדות לא תרתע מלהתמודד תיאולוגית עם השואה. בלי לימוד נכון של השואה [שכאמור היא מהתורה] לא יהיו בידינו המפתחות הנכונים לתקומה.
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)