וכי זקוק הקב"ה לשיכר...אולי כן.[מטאפורית]
נכתב על ידי משה אהרון, 19/7/2025
בס"ד.
וכי זקוק הקב"ה לשיכר- אולי כן [מטאפורית]
---------------------------------------------------------------
ברשימות קודמות הרבתי להג ומילים לשכנע כי :
תורת הקורבנות הייתה לכתחילה תורה זמנית עם :
פתיל השהיה של "השמדה"....
כחלק מימות המשיח....
ניסיתי להסביר : כי לא בכדי התורה "מתחה" את הנושא לכלל גיחוך :
כאילו בהקרבת הקורבן מאכילים את הקב"ה לחם [לחמי לאישיי].
אז הנה לפניכם גם ההשלמה של הרעיון :
בדמות "המשקה" המצורף ללחם
בדמות - יין לניסוך.
המקרא
-------------
וְנִסְכּוֹ רְבִיעִת הַהִין, לַכֶּבֶשׂ הָאֶחָד; בַּקֹּדֶשׁ, הַסֵּךְ נֶסֶךְ שֵׁכָר--לַיהוָה.
[בהמשך יש פירוט נוסף :
לפר נסך יין של - חצי ההין.
לאיל נסך יין של - שליש ההין.
וכאמור לעיל לכבש אך "רביעית".
הדברים :
---------------
וכי למה נסך יין . ?
ויותר מזה הצירוף :"נסך שיכר לה' - לא מטלטל. ?
וכי חלילה זקוק הקב"ה לשיכר. המיועד ל"מרי נפש"
אלא שיש כאן מצג מטאפורי :
כאילו עצוב לקב"ה כשמקריבים את יצירי כפיו [הבהמות]
וכאילו מהקל לכבד :
על כבש צריך למתן העצב ברביעית ההין יין
על אייל - בשלישית ההין יין
ובפר - במחצית ההין יין
אז כפי שגם אמר הנביא : הקרבת הקורבנות הן טרחה וצער לקב"ה.
אז בואו נתעורר לקדם לפחות רעיונית :
אביב חדש כמפתן של
ימות המשיח...
משה אהרון .
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)