איש אשר רוח בו
נכתב על ידי משה אהרון, 15/7/2025
בס"ד
"איש אשר רוח בו".
-------------------------------
פה : בפרשת שלח לך הוא אומר : "שלח לך" [לעניין המרגלים]
ופה : בפרשת פנחס [לעניין מינוי יהושע] הוא אומר : "קח לך".
האם התורה מרמזת על קשר בין השניים.
כשמשה שלח את יהושוע עם המרגלים שינה שמו של יהושוע
להוסיף לשמו "י" של יה להיווכח אם רוח אשר בו
תהא מכויילת בשעת מבחן לרוח ה' .
וכן להעמידו בחזקת צנוע שאין התשועה ממנו
[בבחינת -הושע]
אלא מהקב"ה. בבחינת "יהושוע"
הנה משעמד יהושוע במבחן כאמור
ה"לך לך" השתכלל ל :"קח לך"
וכשמשה פונה לקב"ה לאמור :
"יפקד ה' אלוהי הרוחות לכל בשר איש על העדה".
עדיין לא ידע משה בוודאות שיהושוע הוא גם
המועמד הראוי גם בעיני ההשגחה.
שבפרשת המרגלים שיבח ותגמל הקב"ה אך
את כלב - ויהושוע לא מוזכר לעניין התגמול...] .
אז כאמור לא היה ידוע בוודאות למשה כי יהושוע עבר את המבחן
וכי הוא ראוי גם בעיני ההשגחה.
עד שהקב"ה אישר כשאמר : "קח לך" כאמור
["לך" בבחינת קיים גם לפי דעתך]
כאמור למנות את יהושוע בן נון - כמנהיג.
"איש אשר רוח בו"....
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)