כשאהרון נכנס להלם של : וידום.
נכתב על ידי משה אהרון, 21/4/2025
בס"ד.
כשאהרון נכנס להלם של : "וידום".
----------------------------------------------
וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל-אַהֲרֹן, הוּא אֲשֶׁר-דִּבֶּר יְהוָה לֵאמֹר בִּקְרֹבַי אֶקָּדֵשׁ, וְעַל-פְּנֵי כָל-הָעָם, אֶכָּבֵד; וַיִּדֹּם, אַהֲרֹן.
אמר לו משה לאהרון: "הוא אשר דבר ה'.
.שלא דקדקת עד תום בדברי ה' לעניין : תורת הקורבנות. :
שכל מהות תורת הקורבן, היא רצון המקריב לחוש קרבה יתרה לקב"ה ועד כדי בקשת כפרה.
קרבה שיש גם שטר חובה בצידה.
ועל כן, עליו ליידע כי מימוש קרבה זו בעצם הקרבת קורבן מפעילה מנגנון של בדיקת מידת הדין ביחס למקריב
שאם המקריב המבקש כאמור להתקרב לה',
חייב הוא לקחת בחשבון את עניין זה של ה"התקדשות".
דהיינו זכות וראויות על בסיס מידת הדין .
מקריב המבקש בעצם הקורבן להתקרב לה' וודאי בפומבי לפני הקהל והוא אינו ראוי ואינו זכאי להתקרב.
הוא גם פוגע ב"כבוד ה' "
ואזיי הוא נלכד באש ה' - להיותו בסוף שרוף....
לאלה : הקב"ה "מתכבד" בהם :
נוהג עמם ב"כובד" מידת הדין במפוביי, מול כל קהל ה'.
גם להשיב גם כבוד ה' הגזול.....
משאהרון שילם את המחיר של האמור :
במיתת שני בניו .
וסוף סוף גם חילחלה בו תורת הקורבנות על כל השלכותיה ומחיריה כאמור .
נכנס הוא להלם של "דממה"
של "וידום"....
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)