chiddush logo

יכול המטייל לעשות סוכה מהמכונית

נכתב על ידי שי טחן, 13/10/2024

 

יכול המטייל לעשות סוכה מהמכונית ולאכול שם כפי הצורך.

הרב שי טחן

והנה נמצאו כמה דרכים להפוך את המכונית לסוכה אם מקפידים על כמה תנאים.

א.     אם ישנם שני מכוניות, ניתן לקרב אותם ואז צדדי המכוניות יוצרות שני דפנות, ומכיון שלהכשר סוכה נצרכים שלושה דפנות, אם כן אם יש לפתוח את דלת המכונית ואז נעשה דופן שלישי, וכל מה שנותר זה להניח סכך על גביהם.

אולם יש לדעת שדופן שיש תחתיה ריוח של שלשה טפחים (24 ס״מ) הרי היא פסולה, ומכיון שתחת המכונית יש ריוח של שלשה טפחים ויותר יש להניח משהו שיסגור את המרוח הנ״ל או לחנות את המכונית קרוב למדרכה גבוהה ולודאות שהריוח הוא פחות משלשה.

דבר נוסף שיש לתת עליו את הדעת הוא שמכיון שהחלל תחת הסכך בסוכה שעשויה כנ״ל נמוכה בדר״כ, לכן יזהר שלא ירד הסכך לתוך עשרה טפחים ויפסול את הסוכה.

ב.     כשיש רק מכונית אחת אפשר לקרב אותה אל גדר או קיר ואז הגדר והמכונית יוצרים שתי דפנות, ואם פותחים את דלת המכונית נוצר דופן שלישי. גם כאן יקפיד שתחת הדלת לא יהיה ריוח של ג’ טפחים.

ג.      מכונית שיש לה דלת קדמית ודלת אחורית, יפתח את שניהם ואז יהיו לו ג’ דפנות.

ד.      מכונית שיש לה גג שמש נפתח שאז אפשר להניח עליו את הסכך ולשבת תחתיו ולאכול. ויש לודאות שהגג הוא לא פחות משבעה טפחים (56 ס״מ) לרוחב ולאורך. כמו כן שיש עשרה טפחים פנויים תחת הגג שמש, שהרי חלל סוכה הוא עשרה טפחים.

ואף שדפנות המכונית רחוקות ממקום הסכך, יש להתיר זאת מטעם הדין של דופן עקומה שהיא הלכה למשה מסיני. הדין של דופן עקומה מתיר לנו להמשיך גג פסול מהדופן עד הסכך מכל ארבעת הצדדים עד ד’ אמות.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה