chiddush logo

לאיזה זרם אני שייך

נכתב על ידי אביהו ח, 11/7/2024

 





*כל יהודי קדוש!*
_מכתב מהרבי מליובאוויטש, על כך שכל יהודי קדוש ודתי בעצם, ועל הצורך לנהוג בפועל כהוראות הבורא:_

במענה לכתבו אם רשאי לכנות את עצמו אדם דתי כו' - בטח שמע שאינני גורס הנוהג לחלק יהודים לסוגים שונים - חילוניים ודתיים וכו', וכמדובר כמה פעמים  שאי־אפשר לשנות העצם, ומאז שניתנה תורה במעמד הר סיני הגדיר הקדוש ברוך הוא את כל עמנו, עם בני ישראל, כ"גוי קדוש", הרי כל אחד קדוש ודתי בעצם.

מובן שהשם יתברך נותן לכל אחד ואחת בחירה חפשית בכל הנוגע בפועל מחשבה דיבור ומעשה, ורוצה שהנהגתם תהיה מתאים להעצם כיאות לגוי קדוש שנתקדש מה׳ הקדוש ברוך הוא על ידי התורה הקדושה ומצותיה אבל סוף-סוף תלוי הדבר ברצונו של האדם. ואף על פי שהמעשה תופס מקום חשוב ביותר, ואדרבה המעשה הוא העיקר, אבל אין זה משנה העצם, ואין זה משנה שליחותו של איש היהודי בעולמו. ובכדי למלא שליחות זו שומה על איש הישראלי להיות שלם בנשמתו נוסף על בריאותו בגוף ולהתאמץ בכיוון זה על ידי הוספה בהנהגתו ועד שלא יהיה קרע ופער בין העצם שלו והנהגתו בפועל.

על פי האמור מובן גם כן שאף על פי שנוהגים לחלק בין מצוות שבין אדם לחברו ובין אדם למקום, ובצדק, צריך להדגיש בזה תיכף שהיא חלוקה פנימית, שהרי גם אלה שבין אדם לחברו הן בעצם ציוויי ה׳, וכל הנהגתו של האדם צריכה להיות על פי רצון ה׳׳ כיון ש״בנים אתם לה׳ אלקיכם״, שהבן יש לו מטבע האב ורצון האב, וכן בנוגע למדות, אף על פי שהבן יכול לבחור ולעשות אחרת. וברצונו של האב גופא יש חילוקים בנוגע להיחס בין האב להבו - בין אדם למקום, והיחס שבין בן זה לבין אחר - בין אדם לחברו.

השכל מחייב, שכשהשם יתברך מצווה על אורח חיים מסויים ורוצה בזה לטובת האדם, הרי בודאי שנותן גם כן כל הכוחות במדה המלאה למלא את ציוויו ורצונו בשלימות.

אמנם, על פי מאמר חכמינו זכרונם לברכה שאין דיעותיהם שוות, כשם שאין פרצופיהם שווים, כן גם אין כוחותיהם שווים; שיש מי שניתנו לו כוחות מיוחדים ואפשרויות מיוחדות, ויש מי שניתנו ל[ו] פחות, שזהו אחד הביאורים העקריים שלאחד יש קושיים ונסיונות יותר ולאחר פחות, וכמאמר חכמינו לפום גמלא שחנא - לפי כח הגמל כובד המשא.

ובנידון שלו ארשה לעצמי להוסיף, שכיון שיש לו תפקיד אחראי בשטח הבטחון, ובזה גופא הכל מודים שתמיד זקוקים לשמירת ה' שומר ישראל לא ינום ולא יישן, הרי צריך להשתדל במדה המקסימלית להגביר השמירה הרוחנית של כל יהודי, שזה קשור ברוחניות נשמת העם, התורה ומצוותיה.

בכבוד ובברכה להצלחה בכל האמור.

_מקור: אגרות קודש חל"ג ע' שצב-ג • *מוגש ע"י מכון 'אור החסידות'* • העתקת המכתב באישור מהוצאת ספרים קה"ת

👈 *'מכתב יומי'* - `לזכות הרב יצחק בן עדינה וכל משפחתו שיחיו משען, להצלחה מופלגה בכל מכל כל`

*להצטרפות לקבלת 'מכתב יומי' מאגרות הקודש של הרבי מליובאוויטש (קבוצה שקטה):*
https://chat.whatsapp.com/I0XuQzvjQQrLog5lahbC8j



להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע