chiddush logo

מתי צריך לחדש עצי חיים?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 12/5/2024

 עצי החיים ידועים כחלק בלתי נפרד ממצוות "ספר התורה". אלה שני מוטות עץ שמחוברים ישירות לספרי התורה והם נחשבים לחיוניים ביותר, מכיוון שהם מסייעים בשמירה על הקלף שקיים בתוכם. כידוע, אנשים רבים משקיעים מאמצים במציאת דגמי עצי חיים שישמרו על ספר התורה לאורך זמן וגם יקנו לו מראה מהודר. בשורות הבאות נציג בפניכם את המצבים שיובילו לבחירה בהליך חידוש עצי החיים. הישארו כאן ותהיו בטוחים אם יש לכם צורך ברכישה שכזו.

 

הקדמה – בלאי של עצי החיים

 

השימוש התדיר בעצי החיים מוביל לא פעם להופעת בלאי. חשוב להדגיש שמדובר גם בעצי החיים שמיוצרים משילוב של חומרים איכותיים במיוחד כמו עץ, זהב וכסף. שכן, יש גורמים שונים שעשויים להוביל לתוצאה זו. מדובר לצורך הדוגמא בנשיאת משקל ספרי התורה לאורך זמן. תרחיש זה גורם לשחיקה הדרגתית שמובילה להופעת סדקים קטנים שבאים לידי ביטוי בנקודת החיבור לידיות או לספר התורה. לצד זאת, חשיפה ללחות עשויה לפגוע בציפוי ובעץ, כך שעולה הצורך בביצוע חידוש עצי חיים או החלפה של עצי החיים, כדי שניתן יהיה להשתמש בהם בבטחה לאורך זמן.


קרדיט hershkovitz

 

מתי ואיך מתבצע החידוש?

 

הצורך בחידוש עולה במצבים שבהם עצי החיים הגיעו לבלאי מתקדם. תרחיש שכזה יצריך יצירת קשר עם בעל מלאכה שבקיא בחידוש עצי חיים בירושלים. שכן, זה יבצע החלפה של החלקים הדרושים, תוך טיפול ושיפור של מנגנוני הגלילה והפרישה. 

 

חשיבות הפנייה לבעל מלאכה מוסמך

 

חשוב שתפנו לבעל מלאכה שהוסמך לביצוע חידוש של עצי החיים. שכן, מדובר בפעולה מורכבת שמצריכה מיומנות ודיוק. נציג כעת את הפעולות העיקריות שמבוצעות על ידו, כדי שתוכלו להכיר מקרוב במורכבות:

-          מדידות האורך והקוטר של ספר התורה

-          קדיחת חורים קטנים במוטות (כדי שניתן יהיה לחבר בהמשך את הבד)

-          בדיקת יציבות החיבור של מנגנון הגלילה

 

מילים אחרונות לסיום

 

חידוש של עצי חיים צריך להתבצע ברגע שבו נראים סימנים ראשונים של בלאי. כעת אתם יודעים מה הם הסימנים הללו, כך שתוכלו לזהות אותם ולמסור את עץ החיים לבעל מלאכה קרוב אליכם כמו הרשקוביץ- חידוש של עצי חיים בירושלים וסביבתה שיבצע את התיקון שישמור על ספר התורה.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע