אישה "מזרעת" כאיכר (2 תגובות לחידוש זה)
נכתב על ידי משה אהרון, 7/4/2024
בס"ד.
אישה "מזרעת" כאיכר.
======================.
"אישה כי תזריע וילדה זכר" :
"תזריע" משל והיא "זורעת בשדה כאיכר.
שהיא "קוצרת" מה שהיא "זורעת" .
שלאיש ניתנה יגיעת הפרנסה, להוציא לחם מן הארץ.
ולאישה, השדה האחר ללדת בנים ושדה : הוא האיש
אשר בו יש לה לחרוש, לזרוע ולקצור.
לפיכך על האישה :
להשקיע [באיש]
להרגיע [את האיש]
להשמיע
[תורת חסד על לשונה]
להבטיח [לבנות בטחון משותף בבורא העולם].
הנה כי כן, הזכר כל "אוניו" מתגייסים לשכפל את עצמו בעובדה
כי הוא חש רצוי,אהוב ובחיר
הוכחה שבחירתו - היא בחירת אמת כמי הראוי אכן להמשיך עולם
. ולהיותו שותף לבורא - לקב"ה.
משל ראוי הוא להמשיך בפועל את מפעל ה"כי טוב" של הבריאה .
וכי מכוייל הוא למעשה להמשך הבריאה של "כי טוב"
כולל כמובן וקודם לכל : "יצירת אדם".
והקב"ה שרואה את כל זה רושם לעצמו :
לבטל בעבור אותה האישה את ה"קללה" [לא ממש]
"בעצב תלדי בנים".......
ולאלה הדברים יש גם קומת סוד נוספת :
אישה שזורעת כאמור, לבסוף גם זוכה לקצור את כל טובו של האיש ולכל ימי חייה
והעיקר זוכה בתהליך שכל אישה מתאווה אליו.
של : העתקת אהבת האיש לאימו שמואצלת אליה
להתקיים בהם והיו : "לבשר אחד".
משה אהרון
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (2)
האדם בכוונת מכוון נברא עם "סרח עודף" הקרוי : "עורלה".
===================================================
פעם כשאמרתי את דבר התורה הנ"ל.
העיר לי מי : וכי באמת אתה סבור שהקב"ה ברא בריה פגומה או שאינה מושלמת. .
השבתי יותר לעצמי.
כו ! ובוודאי ! :
שראשית :
רצה הקב"ה שבבסיס הברית עם בני האדם תהא שותפות ועשייה משותפת וקודם לכל ביצירת האדם עצמו - בגופו . מכאן גם שיש לכתחילה גם רע בבריאה. בכללותה וראוי לו לאדם שגם יחוש שהוא "מתקן " את הקב"ה בחינת : עזרה לה' בגיבורים - בגבורת האדם.
ושנית :
שהאדם יהא דרוך תמיד לתקן עצמו פיזית ורוחנית ובמיוחד בענייני ערווה וזימה.
משל הכיסוי השלילי [העורלה] הוסר וצריך להיות - הכל גלוי , ראוי וכשר .....
הנה אם כן, הקריאה : "נעשה אדם" .
צריך שתנסר בחלל האויר תמיד אל מול אוזנו של כל האדם להתקין עצמו
השלמת יצירת האדם - באדם.
==========================
הקב"ה ביקש :"נעשה אדם".....
פנייה שהופנתנה לבסוף גם לאדם.
כאילו השאיר לו הקב"ה לאדם את הזכות
המשלימה סופית את האדם
בהסרת הסרח העודף והמריע - העורלה.
והנה מה נפלא ביום השמיני ללידה .
"יום מעשי האדם "
[ראו לעניין זה,רשימה נפרדת].
האדם קודם לכל משלים את נזר הבריאה
את האדם, -
ובמה באכט של ברית עם האלוהים - בהסרת העורלה ....
השלמת יצירת האדם בהכשרתו לברית . .
[במסגרת המנדט :של : "אשר ברא לעשות" ].
משה אהרון