ממקדש - למקדש מעט
נכתב על ידי משה אהרון, 8/3/2024
בס"ד.
ממקדש - למקדש מעט.
------------------------------------.
דומה שהצירוף : "מקדש מעט" מופיע רק פעם אחת במקרא ביחזקאל לאמור :
לָכֵ֣ן אֱמֹ֗ר כֹּֽה־אָמַר֮ אֲדֹנָ֣י יְהוִה֒ כִּ֤י הִרְחַקְתִּים֙ בַּגּוֹיִ֔ם וְכִ֥י הֲפִֽיצוֹתִ֖ים בָּאֲרָצ֑וֹת וָאֱהִ֤י לָהֶם֙ לְמִקְדָּ֣שׁ מְעַ֔ט בָּאֲרָצ֖וֹת אֲשֶׁר־בָּ֥אוּ שָֽׁם׃
הנה כי כן באין מקדש - יש : "מקדש מעט".
והמעט שנותר לו לבן ישראל וודאי אותו השרוי בגלות מרה הוא - הוא עצמו - כאדם. [שגם גם נאמר לגבי האדם : "ותחסרהו "מעט" מאלוהים]
וביתו בבחינת משפחתו [שגם נאמר את כל המשפחה אשר העלתי מארץ מצרים].
שאותיות : "מעט" = גם "טעם"
וטעם הבריאה הם בשניים :
באדם כאמור ובביתו - משפחתו [שגם נאמר במגילת רות : "מעט הבית"].
והנה מושג זה של :"מקדש מעט", בצדק או שלא בצדק הופקע ו"שועבד" או עדין יותר : "תועל"
אך להיותו הגדרה מושאלת - לבית הכנסת .
על כן שמא ראוי לכאורה להשיב העטרה אל כנה - ויעדה.
וכאמור וכבר כתבנו על כך כי חפצו של ה' יתברך יותר מכל להיות שוכן בקרבו של כל אדם שנאמר גם "שבת וינפש".
והנה,לכתחילה המשכן נועד להעלות גם את הקומה הנוספת :
שכינה קולקטיבית גם בקרב עם שלם.
ושעל כן האיש והאישה בבואם לבנות בית בישראל :
עליהם להתכנס לכלל "בשורה אחת" שברוח [כהשלמה לחומר : "בשר אחד"].
על האיש להיות בבחינת : "בצלאל בן אורי" : נושא לפיד האור האלוקי בבית. והאישה בבחינת "אוהליאב בן אחיסמך". אותה שמקימה את האוהל ומחזיקה אותו לשמש בייעודו כבית אחווה של אחים
הסומכים זה את זה .
"והקורא הנותן..."
"והאומר...."
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)