מלכה אשת נחור
נכתב על ידי משה אהרון, 3/11/2023
בס"ד.
מלכה אשת נחור.
----------------------
תורת אמת מבקשת לעשות אמת וחסד עם כל אדם
ואמת וחסד שכזה נעשו ודווקא מיד לאחר העקדה .
עם מלכה אשת נחור
מקבילתה של שרה אמנו .
הנה אם כן נפתח בשאלה :
מדוע מסתיימת פרשת וירא בפרשיית
לידת בניה של מלכה.
לא. לא רק כדי להגיע לבסוף להולדת רבקה -
פוטנציאל השידוך של יצחק
אלא להקבילה את מלכה לשרה אמנו .
ואף להוסיף ולרמז כי יכול שהייתה אף גדולה ממנה
משל ,שרה אך "שרה".
ומלכה "מלכה" של ממש..
הנה כי כן, סיפור מופלא הבליעה התורה בסוף הפרשה .
הדגש על מלכה ש"ילדה גם היא", יותר ממרמז, שגם היא הייתה עקרה כמו שרה .
והיא זכתה לבסוף ולא בכדי, לשמונה בנים....
זאת ועוד בפרשייה זו מדגישה התורה פעמיים ,שנחור היה "אחי" אברהם
גם לרמז משהו על מעמדו וערכו של נחור.שגורלו לא שפר עליו
סיפורו של נחור שהוא נשאר מאחור ולא הצטרף למסע לארץ ישראל .
שהתקיים בו "בני אמי "ניחרו בי. [שראו בו "שחרחורת" ,,,,]
אבל ענייננו ברשימה זו דווקא במלכה אשת נחור .
מלכה ביכתה את היפרדותה ממשפחת הקודש של אברהם.
וכל חייה היו תפילות וחסדים וכשגם היא נפקדה נתנחמה בכך
שניסתה בשמות בניה לקיים קשר רעיוני ואמוני עם אלוהי ישראל .
וכך מצינו שמות כמו : "קמואל"
ו"בתואל".
לבתואל נתנה לו את שמו על שם בתו - רבקה .
שכבר אז התנבאה מלכה, שבת זו תהא "לאל" .
משודכת למשפחת האלוהים .
ודוק שני בנים ראשונים , [עוץ ובוז]נחור הוא שנתן להם את שמם .
שכאמור גורלו כ"נחור" היה שמונחה היה אך בעצת אחרים .
וכן בבוז שהיה מנת חלקו כל חייו .
לכן גם המקרא הסמיך לשניים אלה : הבנים בראשונים
את הכינוי : "אחיו" ["ואת בוז אחיו"]
לרמז ששמם ניתן על ידי אביהם - "אחי" אברהם .
שאר השמות מ"קמואל" ועד "בתואל" ניתנו כאמור על ידי מלכה .
לימים, צלופחד [בן חפר - שגם פניו חפרו ואשר חש הזדהות עם גורלו של נחור.
ובעיקר הוקיר את סגולותיה של מלכה
נתן את שמה של מלכה לאחת מבנותיו .
הנה כי כן אמיתה של תורה אינה נחלקת לאור וחושך.
לאמת גלויה ואמת נכבשת .
ומצווה גדולה היא להוציא לאור כל אמת ......
שכך גם לבסוף תבוא גאולה לעולם .
מעניין כמה מכם אם בכלל ,
תאמצו דבר תורה זה
לאומרו בשולחן שבת
והנותן,,,,,
והאומר.....
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)