chiddush logo

סודה של ברית בין הבתרים (1 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי משה אהרון, 26/10/2023

 בס"ד.

 סודה של ברית בין הבתרים.
--------------------------------------.
 בפיענוח המשמעות ההיסטורית העתידית של ברית זו,  טמון סוד קיומינו 
 ופשר תלאותינו שבזה , בארץ הנפלאה הזו.
 אברהם שאל במה ארשנה ?
 והקב"ה הוליכו בכל תחנות ההיסטוריה של "ירושת הארץ".
תחנות אלו תמיד מסתיימות בגזרות עזות שמסתיימות בחוזק של התגברות - איל.
 הנה כי כן אלמנט הביתור" הוא ביטוי לתמונת הגזירות .
 לא בכדי בהמשל מצינו שהכתוב מתייחס ל"בתרים" כאל "גזרים" שנאמר :
 
וַיְהִי הַשֶּׁמֶשׁ בָּאָה וַעֲלָטָה הָיָה וְהִנֵּה תַנּוּר עָשָׁן וְלַפִּיד אֵשׁ אֲשֶׁר עָבַר בֵּין הַגְּזָרִים הָאֵלֶּה.

הנה כי כן  הביתור המשולש  הוא ביטוי לגזרות של שלוש תקופות 
 חורבן בית ראשון.
 חורבן בית שני
 וחורבן השואה .[כאירוע מכונן, החותם את תקופת "הביתרים" = הגזירות כאמור] 
 
וכך בכל שלוש התקופות חרך בנו לפיד של אש .חרך בבשר החי והמבותר .
וחיינו היו בעלטה.
  עדי לבסוף : "וזרח השמש" - שמש הגאולה - גאולת הקץ.
 הנה כי כן התור והגוזל  המסמלים את תקומתנו שבזה  . לא בותרו והם יוותרו שלמים לנצח. אלא שיש כאן לכאורה תמיהה אם התור מסמל את כנסת ישראל בבחינת : "יונתי בחגווי הסלע , מה פישרו של :"הגוזל".
 הגוזל הוא גם ציפור, שחשה כ"נגזלת".
 והמבקשת גם היא לגדול כ"תור" להיותה כמונו .
  הנה כי כן,  זו הסיבה שאנו  "מתבחבחים" בארץ הזו  לא מוצאים מנוח .
לא מוצאים את  דרכנו למנוחה ולנחלה .
 אין בנו התעוזה להבין  כי גאולה זו  - כגאולת הקץ - היא גלמעשה גם גאולתם של אחרים .  בדרך לגאולת כלל האדם .
 הנה כי כן, בגאולתנו זו, בארץ .
יש שניים  : גם "תור" וגם גוזל" והם אינם "משולשים"  - הם אך שניים 
 לא בכדי שעם תקומתנו נשמעו שני הקולות "קול התור" וקול הנגזל.
 התור והגוזל הם סמל לשני עמים  החשים שניהם שהם הם ה"תור" והאחרים אך נספחים כגוזל = גם כגוזלים.
 הפתרון כתוב באור יקרות על קיר ההיסטוריה .
 פשרה . פשרה. פשרה.
וחיים יחד של התור והגוזל  עד כי גם לבסוף יתפתח ויגדל גם ה"גוזל" לכלל היותו תור או "תורה".........
 לא בכדי לסוף מצינו את התור והגוזל אשר לגביהם נאמר ואת "הציפור לא בתר".
 הציפור והגוזל מסמלים את התקומה : תקומתינו שבזה  לאחר השואה .
 וככל שנקדים להבין ולהפנים כי אלה השניים : ה"תור והגוזל, - לא ייעלמו כן נטיב למצוא את הנתיב לשלום.
 מאה שנה ניסינו את הדרך האחרת תנו צ'אנס גם לאופציה הזו . שמי מוכן להסתכן שעל צווארו יהא המשך מתמשך של מרחץ דמים לעוד מאה שנה.

"והנותן..."
 "ונאומר..."

משה אהרון 


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (1)
משה אהרון (26/10/2023)
בס"ד.
המבקש להבין דבר עד תומו .
יואיל בבקשה לקרוא יחדיו את שני הרשימות האחרונות :
זו והקודמת לה תחת הכותרת :
"אנשי אמונה אבדו".
משה אהרון
ציורים לפרשת שבוע