chiddush logo

כל כלי יוצר עליך לא יצלח

נכתב על ידי izikm18, 14/10/2023

 בסד 

כל כלי יוצר עליך לא יצלח ,
להפטרת פרשת נח והפטרת מחר חודש( שבת בראשית )לע״נ הנרצחים בדרום ,לרפואת הפצועים וחזרת השבויים אמן
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
בהפטרת פרשת נח מופיע פסוק המוכר לנו ״כל כלי יוצר עליך לא יצלח וכל לשון תקום אתך למשפט תרשיעי זאת נחלת עבדי יהוה וצדקתם מאתי נאם ה׳״ ,המלבים מפרש ,״כל כלי", אשר "יוצר" ויעשה להיות מזומן "עליך לא תצלח", וכן אם ירצה מי לנצחך במשפט תרשיעי אותו, ר"ל בין מי שירצה להטותך מאמונתך בחרב וביד חזקה, בין מי שירצה להטותך ע"י וכוחים וטענות לא יצלח, "זאת נחלת עבדי ה'" (מאתי) (וזאת נחלת) "צדקתם מאתי", זאת יהיה להם שכר בעבור שהם עבדי ה', ובעבור הצדק והמע"ט שלהם״,החמאס הבזויים פתחו בטבח ביום שמחת תורה , שהשנה נפגש עם שבת 
המשמעות עבורנו כפי שאמר רב קהילת חורש רמות הרב זוהרי שליטא , להתחזק כמה שאפשר בשמירת השבת והתחזקות בתפילה ,לא לדבר בתפילה .לכוון יותר בתפילה , להקדיש יותר זמן ללימוד התורה בכוונה , התורה היא חיינו ,יהודים בשואה השתדלו לשמור על קיום המצוות בסתר , אנו במדינת ישראל צריכים למרות הכישלון , לשמור את קיום מצוות התורה בשמחה ,לא כעול .... אלא  כזכות לנו שאנו יהודים !! לא להרגיש פחד מקיום מצווה מסויימת , אלא גאווה ! ואם ייש פחד כזה  ,להיזכר באהבת יונתן ודוד , ככתוב בפטרת מחר חודש , כתיקון לדה״ת שכתבתי להפטרת בראשית ״ וַיֹּאמֶר יְהוֹנָתָן לְדָוִד: "לֵךְ לְשָׁלוֹם, אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְנוּ שְׁנֵינוּ אֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה לֵאמֹר: יְהוָה יִהְיֶה בֵּינִי וּבֵינֶךָ וּבֵין זַרְעִי וּבֵין זַרְעֲךָ עַד עוֹלָם". 
שאול המלך לא היה מרוצה מידידות בנו יורשו יונתן עם דוד שעתיד לרדת את המלכות , יונתן למרות אי רצונו של אביו לידידות עם דוד ,לא הפסיקה ואף התעמת עם אביו שירה לעברו חץ כרומז למות דוד , היה מתקבל שיונתן ילך בדעת אביו ויפסיק את הקשר  עם  דוד , אך הידידות ואהבת האמת ביניהם .לא מינית חלילה !! אלא אהבת נפשית ניצחה את רצון המלך שאול .
הדבר מקשר אותנו  למי שנה ממסכת אבות , ״כל אהבה שהיא תלויה בדבר, בטל דבר, בטלה אהבה. ושאינה תלויה בדבר, אינה בטלה לעולם. איזו היא אהבה התלויה בדבר, זו אהבת אמנון ותמר. ושאינה תלויה בדבר, זו אהבת דויד ויהונתן."המגן אבות מפרש ״,כל אהבה שהיא תלויה בדבר וכו'. כאנשים המתחברים מפני שררה או שותפות ממון או אהבת איש לאשה מפני יופי ורוצה לבא עליה כיון שהיא תלויה בדבר שאינו מתקיים גם האהבה תתבטל בהתבטל הדבר ההוא כמו שאירע לאמנון שהיה אוהב לתמר מפני יופיה כמו שנא' את תמר אחותי אני אוהב וכשנתמלא רצונו ממנה ובעל אותה בטלה אותה אהבה ולא עוד אלא ששנא אותה שנא' גדולה השנא' אשר שנאה מאהבה אשר אהבה וזה איננו בכלל אהבה שהיא תלויה בדבר כי בהתבטל הדבר תתבטל האהבה אבל שתהיה שנאה ביניהם אינו מן הדין וגם המשנה לא אמרה כן כי האהבה והשנאה אינם קצוות שלא יהיה ביניהם אמצעי כי יש אנשים שאינן לא אוהבים ולא שונאים ושנאת אמנון היתה לה טענה יתר על ביטול הדבר והוא מה שאמרו בסנהדרין בפרק כהן גדול נימא נקשרה בו ועשאתו כרות שפכה ואין זה בכלל אהבה המתבטלת בהתבטל הדבר ואהבת דוד ליהונתן לא היתה תלויה בדבר שהרי היה יודע שהמלוכה תסוב ממנו אליו שנא' אתה תהיה למלך על ישראל ואני אהיה לך למשנה והיה מן הדין לשנאתו אבל היה אוהב אותו אהבת נפש כמו שנא' כי אהבת נפשו אהבו כי כן ראוי לכל אדם שיאהוב אוהבי ה' על כן אמר נפלאתה אהבתך לי מאהבת נשים כלומר אתה היית אוהב אותי יותר מאהבת אדם לאשתו שהיא תלויה בדבר ואהבתך לי לא היתה תלויה בדבר. ויש מפרשים מאהבת נשים לבניהם או לבעליהן שהיא יותר חזקה מאהבת הזכרים:״
זוכרים את יעקוב ורחל ?, כמה שנים שהם חיכו אחד לשניה ,ולמרות כל השנים והתככים של לבן הם הצליחו להקים בית נאמן בישראל . 
אם מתמקדים  בתורה באמונת ה׳ ,האמת הטהורה ולא נכנעים לתכתיבים זרים , זוכים בברכת ה׳ שגאה שאנו הולכים בדרכו ובברכת הפסוק בראש דבר תורה זה ! חודש שבט ומבורך ומאוחד !! 



 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה