זהירות : באמירת שמע ישראל
נכתב על ידי משה אהרון, 28/7/2023
בס"ד.
זהירות באמירת שמע ישראל .
--------------------------------------
כתבנו על "שמע ישראל" ועתה נבקש בעזר ה' לנסות לחבר את הקצוות לכלל לקח גדול
ויסוד של זכות וזהירות ועד כדי תוכנו של הדיבר השלישי : "לא תשא" לאמור :
לֹא תִשָּׂא אֶת-שֵׁם-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, לַשָּׁוְא: כִּי לֹא יְנַקֶּה יְהוָה, אֵת אֲשֶׁר-יִשָּׂא אֶת-שְׁמוֹ לַשָּׁוְא. .
והנה באמירת שמע ישראל נושא האדם פעמיים את שם ה'
פעם בהיות : "ה' אלוהינו" - להיות עם ישראל מאוחד לכלל "גוי אחד" תחת כנפי השכינה
ופעם נוספת כתכלית של סוף - תכלית עולם. לקיים ולממש שם הוויה השני להיותו של הקב"ה "אחד" ביחס לכלל העולם .
וביחס לכלל האדם באשר הוא אדם.[צלם אלוהים]
תהליך "עולה" זה עד אותה התכלית ה"סופית" היות הקב"ה כאמור
"אחד" גם בעולמו וביחס לכל אדם .
מגולמת גם בשתי האותיות הרבות :
"ע" ו "ד" .
לרמז כאמור על התכלית הסופית העליונה כאמור של :
" ה' אחד ".
דהיינו הקריאה : "שמע ישראל " הינה לשני היסודות כאמור
"עד" לסוף היותו של ה' גם "אחד" בעולמו.
והנה לעניות דעתינו :
לא ירדנו למשמעויות אדירות אלו של "שמע ישראל" שכוונתם כאמור שניים : מחד - "ה' אלוהינו".
בבחינת אהבת ואחדות כלל ישראל לכלל היותו גוי אחד מאוחד בארץ .
ודוק יסוד ראשוני זה היכרחי כראש וראשון לתהליך .
ורק אחרי זה להוסיף ,לקיים ולהשלים : "ה' אחד".
ושוב דוק "ה' אחד" ביחס לכל אדם באשר הוא אדם
לכבד, להוקיר ולאהוב גם כל אדם באשר הוא אדם .
לקיים גם כלפי כל אדם : "ה' אחד" . שכשם שה' אלוהינו להיותנו "אחד" כך גם לסוף ה' הוא גם אלוהי כל אדם.
להיותו :"אחד" בעולמו
שה' הוא "אחד" : הן כלפינו והן כלפי כל אדם כאמור.
והנה אומרים אנו לפחות פעמיים ביום : "שמע ישראל" .
ואם
אין אנו מקיימים תוכנם של היסודות הנ"ל .
אנו מסתכנים חלילה,בנשיאת שם ה' לשווא פעמיים .
שיש ואנו "שומעים" את זה המסר הנורא במקרה הטוב רק בחלקו הראשון - אם בכלל .
ואין אנו מקיימים בשלמות גם את היסוד השני :
אהבת כל אדם באשר הוא אדם .[כי זה כל האדם]
ואני יודע כי הדברים אלו במקרה הטוב יפלו על אוזניים ערלות אותן שכבר התרגלו למשמעותו הרדודה של :"שמע ישראל". שכבר אמר החכם :
"חוכמת המסכן בזויה". [למרות ש"בזו" מצוי "יה"]
כך או כך ,בשמע ישראל, ייחד ה' את שמו כשם הוויה לשתי תכליות האחד : "ה' אלוהינו" - לאהבת ואחדות כלל ישראל והתכלית הנוספת כחזון משלים סופי בבחינת : "ה' אחד"
לאהוב כל אדם באשר הוא אדם [צלם אלוהים].
לאורך כל ההיסטוריה דלגנו על השלב הראשון להשיג קודם לכל
אהבת ואחדות כלל ישראל לקיים שם הוויה של : "ה' אלוהינו" . ואף חיללנו את ה"תהליך" המתבטא כאמור באותיות הרבות והמודגשות "ע" ו "ד" בבחינת "עד".
לקיים קודם "ה' אלוהינו" ואחר כך להמשיך עוד לממש שם הוויה הנוסף ועד לתכלית הסופית כאמורשל :"ה' אחד"
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)