chiddush logo

לא בא בלעם אלא להינבא על גאולתם של ישראל

נכתב על ידי משה אהרון, 29/6/2023

בס"ד.

 
לא בא בלעם אלא להינבא על גאולתם של ישראל  .
------------------------------------------------------------------------.
כל קיומו של בלעם  לא בא אלא בשביל אותו "הדבר" לעתיד
שהקב"ה ביקש לשים בפיו 
 ובעיקרו הוא - דבר גאולתם העתידית של ישראל בגאולת הקץ .
וכך כל סיפור הברכה והקללה הם אך תפאורת רקע צבעונית . 
לפיכך גם עיקר זה בא בצורה מאסיבית וגדושה 
בסוף נאומו של בלעם  וסוף זה בא להשלים
ולצקת תוכן בפתיח של נאומו לאמור :

כִּי-מֵרֹאשׁ צֻרִים אֶרְאֶנּוּ, וּמִגְּבָעוֹת אֲשׁוּרֶנּוּ:

וכך גם ,אין "ראש צורים" אלא ראש לכל ה"צורים" .
הוא הקב"ה  : כ"צור ישראל וגואלו..."
 ואין "מגבעות אשורנו" -  אלא  בית המקדש,
 שעליו נאמר : "נישא מגבעות"

[לימים גם משה ישתמש בנוסח דומה : "מראש ההרי קדם ממגד גבעות עולם"].
 
הנה כי כן ,כל נבואתם של נביאי ישראל על גאולתם של ישראל  כאילו נבלעה לכלל "כמוסה" גרעינית, בתוכה של התורה .
ודווקא מפי נביא הגויים - בלעם .
 כאילו גם לומר שאין גאולתם של ישראל שלמה אלא  גם בהשלמתם התודעתית של כלל הגויים .
 שישובו סוף סוף להרכין ראש בפני נבואת נביאם להיותו של עם ישראל "הנחשב בגויים". וכאורם של הגויים 
 ולפיכך ככל שתלך ותתקדם הגאולה .
הקביעה :
  "עם לבדד ישכון". 
תהפוך לארכאית ולבלתי רלוונטית .......
 משה אהרון
 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע