chiddush logo

מכירת נכס מקרקעין

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 30/4/2023

נכס

כל נכס מקרקעין הוא בעל ערך כספי גבוה מאד וזאת על פי גודלו, מצבו הפיזי ומיקומו ברחבי הארץ. כאשר בעל הנכס מעוניין למכור אותו הוא מעוניין לקבל את הסכום הגבוה ביותר האפשרי עבורו וזאת בהתאם לשווי שלו בשוק. בשנים האחרונות חלו עליות מחירים חדות מאד בכל מה שקשור לנדל"ן והמחירים נסקו לגבהים. יש מיקומים כמו לדוגמה בתל אביב, שבהם מחירי הבתים הפרטיים והדירות במגדלים זינקו הרבה מעבר לעלייה הממוצעת של מחירי הנדל"ן ולכן כדי לבצע אומדן של מחיר המכירה הנכון של הנכס, יש לפעול באמצעות איש מקצוע שמעורה בכל מה שקורה בתחום זה.

לכן יש לשכור את שירותיו של שמאי מקרקעין אשר יכין דוח מפורט ביותר כדי לקבוע את ערכו של הנכס. מדובר בעבודה מעמיקה ביותר ולאחר קבלת חוות הדעת המקצועית של השמאי, גם הלקוחות הספקנים ביותר יופתעו מהמחיר שאותו הם יכולים לדרוש בעת מכירת נכס זה. שיטת העבודה של השמאי היא מהחוץ אל הפנים, בשלב ראשון הוא מעניק סקר כללי על סביבת המגורים על כל יתרונותיה וגם על חסרונותיה. כמו לדוגמה כמה תושבים גרים בשכונה, מהו המצב הסוציואקונומי שלהם, אם זו שכונה מבוקשת, אילו חיי קהילה מתקיימים בה ואם יש בה מרכזים מסחריים.

מידע מפורט על המבנה שהו ממוקם הנכס

השמאי מגיע אל הנכס ומתאר בדוח שלו את המבנה, לפני כמה שנים הוא נבנה, מהו מצבו הפיזי כמו לדוגמה אם הוא חדש יחסית, אם יש בו סדקים רבים, או שהוא עבר לאחרונה שיפוץ של הקירות החיצוניים, כמה קומות יש במבנה ואם יש בו מקלט, מהי הנראות של המבואה ועוד.

תיאור דירת המגורים

יש בעלי דירות שמשקיעים רבות בנכס שלהם ויש כאלה שלא. השמאי רושם באופן מדויק את גודלו של הנכס במטרים מרובעים, את כמות החדרים, כמה חדרי אמבטיה ושירותים, מרפסת, ממ"ד וכו'. מעבר לכך הוא רושם את מצבה הפיזי של הדירה, אם בוצעה בה לאחרונה החלפה של תשתיות האינסטלציה והחשמל, או שמדובר בדירה ישנה שלא בוצעו בה הפעולות האלו ויש בה תשתיות ישנות על פי מועד הבנייה שכוללות לעיתים צנרת ברזל שכבר לא מתקינים כמוה שנים רבות.

בנוסף לכך יהיה רישום אם מדובר בבית מעוצב שיש בו טאץ' של מעצב פנים שסייע ללקוחות בקביעת הנראות שלו, או שמדובר בבית סטנדרטי.

נתוני מכירה של נכסים דומים

שמאי המקרקעין בודק באתר של משרד האוצר, עסקאות מכר שבוצעו בשנים האחרונות בסביבת מגורים זו כאשר נמכרו בה דירות בגודל זהה או דומה. הנתונים האלו נרשמים גם הם בדוח, תוך פירוט מדויק של כל נכס, מיקומו והסכום שבו הוא נמכר.

בהתאם לכל המידע שמופיע לאורכו של דוח מקצועי זה, יקבע השמאי את ערכו של הנכס למכירה ובהתאם לכך יפרסם אותו בעל הנכס למכירה.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע